2021 February 27 - شنبه 09 اسفند 1399
مهدی یار
کد مطلب:3743 گروه: مهدی یار آمار بازدید: 389

مهدی یار
جناب آقای شریفی - 12 دي 1399


  دانلود
امتیاز:
  01:18:09 حجم فیلم: 213 مگابایت





دانلود صوت


قسمت بیستم برنامه مهدی یار با کارشناسی جناب آقای شریفی

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ : 12 دی 1399

استاد شریفی:

بسم الله الرحمن الرحیم  اللهم صلی علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودعه فیها بعدد ما احاط به علمک

سلام عرض می­کنم خدمت همه بینندگان عزیز شبکه جهانی حضرت ولیعصر(عج) و تسلیت عرض می­کنم این ایام را و إن شاءالله که خداوند و خود بی بی دو عالم عزاداری­ها ما شیعیان و محبین اهل بیت را در ایام شهادت بی بی دو عالم مورد قبول قرار داده باشد، خوشحال هستیم که با برنامه دیگر از سلسله برنامه­های مهدی یار در خدمت­شما عزیزان هستیم این قسمت هم قرار هست مطالب نسبت به این مناسبت و این ایام خدمت­شما ارائه بدهیم آنچه که در جریان احمد بصری در تقابل با ائمه و اهل بیت اتفاق افتاده است در این فرقه در جلسات گذشته مباحثی را نسبت به مناسبت­های که داشتیم در خدمت­شما بودیم و امشب موضوع ما إنکار مقامات حضرت زهرا(س) در جریان احمد بصری هست که شاید شما بینندگان عزیز نشنیده باشید و برای اولین بار باشد که این مطالب را امشب می­بینید می­شنوید و من قبل از اینکه بخواهم مطالب را خدمت­شما ارائه کنم باید پوزش بطلبم ما در جلسات قبلی که در مباحث ورود پیدا کردیم به خصوص ایام محرم اعتراضات زیادی شد به این عنوان که ما از مطالب و اقوال احمد بصری و اهانت­های او نسبت به امام حسین(ع) خیلی ناراحت شدیم، ظاهراً این برنامه و آن مطالب­های که ما از احمد نقل قول کردیم بعضی از شیعیان ناراحت شدند از این اهانت­ها اما چاره­ای نیست ما باید اینها را بیان کنیم تا مردم متوجه بشوند و بدانند و بشناسند این جریان این شخصیت و آن هدفی که این فرقه و این جریان دارد و آمده است برای تخریب عقاید مسلم شیعه همان کاری که دشمنان مکتب اهل بیت هم انجام داده­اند به صورت مستقیم ولی آقای احمد بصری چون فرقه­ای هست که آمده است به صورت غیر مستقیم و بسیار مرموزانه و زیرکانه عقاید مسلم شیعه و در بعضی موارد عقاید مسلم مسلمان­ها را زیر سرؤل ببرد انجام داده است.

موضوع موضوع بسیار مهمی هست؛ تقابل احمد با اهل بیت به خصوص بی بی دو عالم حضرت زهرا(س)، ما در برنامه­های مختلفی به یک نکته مسلم و قطعی رسیدیم که هر آنچه که مقاماتی هست برای انبیاء الهی و حجت­های الهی آقای احمد بصری مدعی هست که آن مقامات را من هم دارم حالا شما هر طور که هر مقامی را فکر می­کنید هر نبی و هر ولی و هر وصی و هر امامی هر مقامی که خدا به او داده است احمد می­گوید تمام آن مقامات در من جمع شده، مناسبت­های مختلفی هم ما این مطلب را مطرح کردیم امشب هم ادامه همین بحث یک سری مقاماتی را می­خواهیم بیاوریم برای اهل بیت به خصوص بی بی دو عالم ببینید نظر آقای احمد در رابطه با این موارد پچه هست؛ احمد بصری برای اینکه راه را باز کند حصر را همیشه می­شکند اگر ختم نبوت هست، اگر حصر بر امامت ائمه اثنی عشر هست، اگر حصر هست بر اینکه مثلاً مصداق آیه الو الامر ائمه اثنی عشر هستند، اگر حصر هست که ثقلین فقط ائمه اثنی عشر هستند کنار بی بی دوعالم حضرت زهرا(س) و احمد اول می­آید می­گوید نه در برای همه باز است همه می­توانند پیغمبر باشند، در برای همه باز هست همه می­توانند امام باشند، در برای همه باز است همه می­توانند رسول و فرستاده از طرف خدا باشند، انسان­ها همه می­توانند خلیفه خدا باشند خلافت­شان از جانب خدا معرفی شده باشد، همه می­توانند، همیشه در اقوال و حرف­های احمد بصری اینگونه سخن دیده می­شود بخاطریکه مقدمه چینی برای اینکه آقای احمد ادعای را مطرح کند که در آن چارچوب خود این آقا جزء آن افرادی هست که آن مقام را هم دارد، احمد بصری در کتاب «پاسخ­های روشنگر بر بستر امواج» جلد ششم پاسخ­های سید احمد الحسن که ما ثابت هم کردیم در برنامه­ای که اوایل این موضوع و نقد این جریان بود در شبکه سه یا چهار جلسه ما در نقد ادعای نسب احمد بصری که ادعا می­کرد سید هست برنامه رفتیم مفصل ثابت کردیم همین ادعای احمد دلیل بطلانش هست، پاسخ­های احمد بصری به پرسش­های مطرح شده از طریق انترنت، گرد آوری و تنظیم هیئت علمی انصار امام مهدی، در صفحه 45 پرسش 536

سرورم چرا فقط چهار زن به مراحل بالای کمال رسیده­اند: سیده مریم، سیده آسیه، سیده خدیجه و سیده­ی طاهره معظمه مولایم زهرا(ع)؟ سرورم شما که پسر و حبیب او هستی به گونه علمی و عقیدتی من را مطلع گردان تا با پاسخی که از منبع علم و از پسر پیامبر اعظم آمده است خوشحال و شادمان نزد اصحابم برگردم.

پاسخ­های روشنگر بر بستر امواج، احمد بصری، ج 6، ص 45، پرسش 536

آقای احمد بصری پاسخ می­دهد، پاسخ چه هست؟ من قبل از آن این را بگویم شیعه و سنی روایتی را نقل کرده­اند اجماع بر این هست که پیامبر فرموده طبق روایت شیعه و سنی چهار زنی که اینها سرور و افضل زنان عالم هستند؛ حضرت حدیجه، حضرت زهرا(س)، آسیه و حضرت مریم، این چهار زن که در روایات شیعه و سنی آمده است و تصریح شده در روایاتی که از آقا رسول خدا آمده که حضرت زهرا(س) افضل زنان عالم هستند یعنی در بین این چهار زن حضرت زهرا(س) افضل بر دیگران هستند، از آقای احمد سؤال می­پرسند چرا این چهار زن باید افضل باشند افضلیت اینها چیست؟ علمی به ما پاسخ بدهید، آقای احمد پاسخ می­دهد:

موضوع انحصار به کمال رسیدن زنان به چهار نفر درست نیست

پس یک: اینجا انکار سخن آقا رسول خدا است و همه ائمه که به این سخن رسول خدا تصریح فرموده­اند و اعتقاد داشته­اند که رسول خدا راستگو هستند صادق هستند حضرت زهرا و این چهار زن افضل دیگر زنان عالم هستند، آقای احمد می­گوید:

 خیر موضوع انحصار به کمال رسیدن زنان به چهار نفر درست نیست صحیح آن است که هر انسان طبق علم و اخلاصش جایگاهی نزد خدای سبحان دارد چه این انسان مرد باشد چه زن، اما اینکه برتر خواندن یک انسان معین و اینکه او از تمام انسان­های پیش از خود برتر یا برترین اهل زمان خود هست و یا حتی نسبت به تمام انسان­ها برتری دارد فقط و فقط از طریق نص خدای سبحان از سوی فرستادگانش ثابت می­گردد. ار طریق خبر رسانی پیامبر به نقل از خداوند سبحان دانای غیب­ها ثابت شده است که حضرت زهرا(س) سرور زنان عالمیان دو جهان است هم چنین ثابت شده که مریم، آسیه و خدیجه فضل و مقامی نزد خداوند دارند ولی قضیه فقط به همین عدد منحصر نمی­شود بلکه زنان بسیاری وجود دارند که نزد خدا مقام و منزلت والای دارند.

یک انسانی که ابتدای­ترین موارد عقیدتی را خوانده باشد و بلد باشد این حرف را می­زند، وقتی رسول خدا فرمود این چهار زن افضل دیگر زنان عالم هستند و در بین اینها حضرت زهرا(س) افضل بر همه آنها هست و او افضل زنان عالم هست یعنی چه؟ یعنی حصر را می­خواهد برساند  پیغمبر می­خواهد بگوید در بین تمام زنانی که خدا خلق کرده این چهار زن در رتبه بالاتری هستند و رأس آنها بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) هست، آقای احمد می­گوید پیغمبر این را گفته درست است پیغمبر گفته است که فاطمه(س) سرور زنان عالمیان و دو جهان هست اما این حصر را نمی­رساند و عده دیگر از زن­ها وجود دارند

ولی قضیه فقط به همین عدد منحصر نمی­شود بلکه زنان بسیاری وجود دارند که نزد خدا مقام و منزلت والای دارند.

یعنی طبق ادعای احمد پیغمبر دروغ گفته که حضرت زهرا(س) سرور همه زنان عالم هستند و خیلی زنان دیگری بودند که مقام­شان از حضرت زهرا و این سه زن دیگر حضرت مریم و حضرت خدیجه و حضرت آسیه در روایت از اینها مقام­شان بالاتر است، این انکار حصر این مقام برای حضرت زهرا(س) است بعد حالا من اسمش را می­گذارم رذالت خباثت چرا؟ چون در جریان احمد به وفور من این را دیده­ام آقای احمد برای اینکه مثلاً بخواهد بیاید ادعای نبوت خودش را مطرح کند اول می­آید حصر را می­شکند همه می­توانند پیغمبر باشند هیچ اشکالی ندارد همه می­توانند پیغمبر باشند ائمه هم پیغمبر هستند، ببینید استفاده ابزاری از اهل بیت و ائمه برای اینکه برسد به آن جای که خودش می­خواهد برساند، ائمه هم پس پیغمبر هستند، اصحاب امام زمان هم پیغمبر هستند اینهم پس نکته بعدی اصحاب امام زمان هم پیغمبر هستند، منِ احمد بصری هم پیغمبر هستم نبی هستم یعنی آن پله کانی آن مقدمات را می­چیند می­آید بالا سوءاستفاده ابزاری می­کند از ائمه و اهل بیت بعد وقتی که به اتباعش می­گویی می­گویند شما منکر فضائل اهل بیت می­خواهی بشوی احمد را نگاه کنید چقدر از اهل بیت چقدر از ائمه دفاع کرده و چه مقاماتی برای آنها قائل شده، اینجا هم آقای احمد بصری از حضرت زینب و مقام حضرت زینب می­خواهد سوءاستفاده کند و آن را ابزاری قرار بدهد برای رسیدن به مقاصد شومی که این آقا دارد، چرا؟ در ادامه­اش می­آید می­گوید:

حتی بانوی هست که از این عده برتر و بالاتر است؛ حضرت زینب دختر علی(ع) که پس از مادرش فاطمه(س) برترین زنان جهان است.

این سخن شما که زنان با فضیلت فقط همین چهار نفراند چندان دقیق نیست

حالا پیغمبر دقیق نگفته دیگر یک چیزی گفته یک اشتباهی کرده به قول بعضی از اعتقاد برادران اهل سنت ما قد قرار وجه شده حالا پیغمبر نعوذ باالله یک هذیانی گفته یک حرفی هم گفته خوب متوجه نشده چه گفته چندان دقیق نیست این حرف پیغمبر

و شما بدان که باب به روی تمام زن­ها تا روز قیامت گشوده است تا با عمل و اخلاص­شان بتوانند جزء برترین زنان دو عالم شوند

باب باز است همه می­توانند به مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) برسند هیچ مشکلی نیست هیچ حصری هم نیست در کلام پیغمبر و اگر شما دیدید که من پیش بینی می­کنم خدمت همۀشما عزیزان این نکته را؛ اگر شما دیدید که تا مدت دیگر همسر آقای احمد بصری، مادر او، خواهر او، آن محارمه ایشان در کتاب­های این جریان فضیلت برای اینها تراشیدند و بعد ادعا کردند که مثلاً همسر آقای احمد بصری، مادر او، خواهر او هم جزء برترین زنان عالم بلکه در هم رتبه حضرت زهرا(س) بلکه بالاتر از حضرت زهرا(س) هم هست و آقای احمد بصری آمده است این سِر را به اصطلاح الآن کشف کرده و ادعا کرده در این شک نداشته باشید که من پیش بینی می­کنم این اتفاق در آینده نزدیک خواهد افتاد چون احمد هر آنجا که حصر را شکست و گفت درب باز هست خودش اتباع خودش و اطرافیان خودش را وارد آن مقام کرده همنیطور که در رابطه با اصحاب ائمه ما روایت­های داریم که هیچ کس هیچ صحابه­ای از اصحاب امام، ائمه به مقدار اصحاب آقا امام حسین(ع) فضیلت ندارند به آن مقام نمی­رسند یا در رابطه با اصحاب امام زمان(عج) مثلاً یک سری روایت­های اینطوری هست، از این طرف آقای احمد می­آید ادعا می­کند که بهترین اصحابی که ائمه داشتند انبیاء داشتند آنها را بگذارید کنار اصحاب من از همه افضل هستند و مقام­شان بالاتر هست چرا؟ چون همیشه این حصر را می­شکند درب باز است، اینجا هم دقیقاً آقای احمد بصری همین کار را می­کند.

نتیجه بحث در این قسمت: آقا رسول خدا اشتباه کرد یک حرفی زد حرفش هم دقیق نیست و پیغمبر اشتباه کرده چه کسی گفته حضرت زهرا(س) افضل تمام زنان عالم هست؟ نه کسانی دیگر هستند که اینها می­آیند وجود هم داشته­اند خیلی هم بوده­اند که اینها افضل بر حضرت زهرا(س) هستند، این پس اولین نکته­ای که ما بیان کردیم.

یکی از اعتقادات ما شیعیان و مباحثی که با اهل سنت هم خیلی سر این موضوع مباحث و گفتگوهای فراوان داریم آیه تطهیر است؛ در روایات ما به طور قطع و یقین و هم چنین روایات اهل سنت و اقوال علمای آنها ما این مطلب را اثبات می­کنیم که آیه تطهیر و این اهل بیتی که خدا آنها را در این آیه (آیه 33 سوره احزاب) مخاطب قرار داده که آنها از هر رجسی هر پلیدی پاک هستند اینها اهل کِسا و چهارده معصوم هستند و دیگران از جمله زنان آقا رسول خدا و همسران ایشان مصداق این اهل بیت در آیه نیستند به طور مثال من روایت را خدمت­تان از کتاب «کافی شریف» بخوانم؛ کتاب «کافی» مرحوم کلینی در جلد اول حدیث شماره 1

در این روایت تصریح شده که وقتی آیه 33 سوره احزاب

«إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا»

کافی شریف، کلینی، ج 1، حدیث 1

این آیه تصریح می­کند که امیرالمؤمنین، امام حسن و امام حسین و حضرت زهرا(س) را پیغمبر داخل کسای آورد اینها در حالی بود که اینها در منزل ام المؤمنین ام سلمه بودند و تصریح کرد که خدایا هر نبی اهلی دارد  اهل بیت من اینها هستند  و می­گوید ام سلمه تصریح کرد که من هم جزء اهل بیت شما هستم؟ پیغمبر فرمودند شما زن خوبی هستی همسر خوبی هستی بر خیر هستی و لاکن اهل بیتی من که شامل این آیه تطهیر می­شوند این افراد هستند، در این مسئله ما گفتگوها و مباحث زیادی را همانطور که گفتم با مخالفین مکتب اهل بیت داشتیم و از کتب آنها هم ثابت می­کنیم که این اهل ببیتِ شامل این آیه این افراد هستند و لاغیر، آقای احمد بصری هم همیشه در هر بحثی که ورود پیدا کنیم در این جریان إلا ما شاءالله تناقض و تعارض می­بینیم علتش را ما جلسات قبل گفته بودیم در این جریان احمد با توجه به مقدار و میزان افرادی که به او ایمان می­آورند و آن مقداری که این آقا اطمینان می­کنند و اعتماد می­کنند حرف می­زند یعنی آن اوایل احمد نه هیچ کدام از این ادعاها را نداشت به عنوان یک کسی که می­خواهد مردم را به امام زمان دعوت کند، هر چه که جلوتر می­آید این مقامات و این ادعاها بیشتر می­شود لذا تعارضات و تناقضات زیادی در جریان پیش می­آید که یکی از بهترین راه­های شناخت فرقه­ها همین موارد هست، آقای احمد بصری هم در کتب اولیه خودش همین نکته را ذکر می­کند «کتاب سرگردان» نویسنده آقای احمد بصری در صفحه 40 ایشان ذیل همین آیه 33 سوره احزاب

خداوند فقط می­خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد.

 همانگونه که بسیاری از مفسرین توضیح داده­اند که پیامبر به تکرار اعلام کرده­اند ه منظور از اهل بیت

کتاب سرگردان، احمد بصری، ص 40

همین اهل بیتی که مصداق آیه تطهیر هستند که قرار رجس از آنها پاک بشود چون ما از این آیه عصمت اهل بیت را ثابت می­کنیم مصداق و منظور پیغمبر و خدا از اهل بیت شامل این آیه

همان امیرالؤمنین علی بن أبی طالب، حضرت فاطمه و حسن و حسین(ع) است

این پس اولین نکته،برویم مورد بعدی:

آقای احمد بصری در «پاسخ­های روشنگر در بستر امواج» جلد سوم صفحه 145 پرسش 276

آیا در قرآن همسر جزء اهل بیت هست؟ پرسش در باره ایمان و معصوم

پاسخ­های روشنگر در بستر امواج، احمد بصری، ج 3، ص 145، پرسش 276

یک شخص مخالفی ظاهراً برادران اهل سنت ما است از آقای احمد و اتباعش سؤال می­­پرسد که بله ما آیاتی را در قرآن داریم که همسران انبیاء هم جزء اهل بیت­شان بودند بعد شروع می­کند می­گوید من این آیات را ارائه می­کنم شما پاسخ من را بدهید، در ادامه آقای ناظم العقیلی که نماینده احمد هست در پاسخگوی­ها که حرف ایشان طبق مبنای خود احمد حرف احمد هست تصریح می­کند

شما از کجا چنین حقی یافتی که قرآن را طبق خواست و میل خودت تفسیر کنی؟ به هر حال آنچه که شما از این آیه می­فهمید با قرآن کریمی که متذکر شده است که پیامبران با زنانی از اهل آتش ازدواج کرده­اند در تعارض می­باشد، اما در باره اهل بیت پیامبر و تخصیص علی بن أبی طالب و نسل این دو به آن، این موضوعی است که از طریق اهل سنت و شیعه ثابت شده.

حرف آقای ناظم العقیلی این است که این ادعای شما که زنها هم شامل این آیه تطهیر می­شوند و شامل اهل بیتِ آیه تظهیر، این با قرآن مخالف است و در روایات تصریح شده است که شیعه و سنی نقل کرده­اند اهل بیت پیغمبر تخصیص خورده به علی بن أبی طالب و فرزندان ایشان و در ادامه صفحه 153

پوشیده نیست  که این احادیث به ویژه حدیث اخر دلالت بر محصور بودن آل البیت

چندتا روایت را می­آورد آقای ناظم العقیلی می­گوید این احادیث همه بر این قادعده است همه بر این مدرک و مستند است که محصور شده است آل البیت (اهل بیت در آیه)

بر امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت زهرا(س) و نسل این دو به طوری که حتی ام سلمه همسر حضرت رسول را نیز شامل شنده است.

پس تا اینجا آقای احمد تصریح می­کند اهل بیتِ در آیه زنان پیغمبر شامل این آیه و این اهل بیت نیستند فقط حصر شده بر علی بن أبی طالب، حضرت زهرا، امام حسن و امام حسین(ع).

نکته سوم: «پاسخ­های روشنکر بر بستر امواج» جلد شش آقای احمد بصری اینجا در این کتاب در صفحه 29

در خصوص ترتیب نزول سوره­ها و آیات قرآن هیچ کس مدعی نیست که آنها به صورتی که نازل شده مرتب گشته مگر جاهل.

پاسخ­های روشنکر بر بستر امواج، احمد بصری، ج 6، ص 29

حالا در اینها بحث مفصل است، این مقدمه را می­آورد بعد می­گوید

نمی­توان به طور قطع مدعی شد که قرآنی که امروز در دست ما است تمام آیات آن طبق تنزیل چینیش شده است

چون می­دانید احمد قائل به تحریف قرآن هست و علتش هم این است که می­خواهد خودش را در قرآن به اصطلاح بگنجاند و به همین دلیل قائل به تحریف قرآن هم شده و مطالبی هم در این قضیه دارد، اینها را بیان می­کند من فعلا کار به اینجا ندارم بحث مان این نیست، می­گوید:

این مقدمه را ارائه کردم تا مطلب بعدی روشن شود، آیه «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» که شما در مورد آن سؤال کردید در واقع طبق نزول مرتب نشده است و این مکان مکان صحیح آن نیست، ضمناً پیامبر این آیه را به خانه علی و فاطمه(س) تخصیص داده و حضرت آیه را بر درب خانه­های آنها قرائت می­کرده لذا حال که پیامبر آن را تخصیص داده است دلیلی بر تعمیم آن وجود ندارد مگر از سر  عناد و ستیزه­جویی.

پس آیه شامل زن­های پیغمبر نمی­شود می­روند کنار، مصادق آن هم فقط ائمه إثنی عشر هستند حرف احمد و هر کسی هم خلاف این را بگوید معانید هست و ستیزه­جویی، این حرف حرف احمد بود اما بینندگان عزیز بدانید آقای احمد بصری در ادامه بحث حالا چون قرار است خودش را مصداق آیه تطهیر قرار بدهد انکار می­کند این مسئله را می­گوید نه چه کسی گفته حصر شده بر ائمه و چه کسی گفته زنان پیغمبر شامل آیه تطهیر نمی­شوند؟ هم زنان را شامل می­شود هم در برای همه باز است که به این مقام برسند  بشوند مصداق آیه تطهیر و منِ احمد بصری هم یکی از آن افراد هستم، إن شاءالله در ادامه بحث اینها را هم خدمت­شما ارائه خواهیم کرد.

تماسی داریم بعد از تماس إن شاءالله ادامه مطالب را هم خدمت­شما ارائه می­کنیم که تناقض و تعارض و انکار سخن خود احمد توسط خودش و انکار کلام اهل بیت را هم ثابت کرده باشیم

 جناب آقای حسین آقا از شهرستان جهرم سلام علیکم

بیننده:

سلام علیکم، سؤال اول: چرا بعضی­ها یعنی خودشان را شبیه احمد بصری می­کنند؟

استاد شریفی:

مثلاً چه کسی خودش را شبیه احمد بصری کرده؟

بیننده:

تا حالا کسی شبیه احمد بصری نکرده ولی بعضی­ها شاید می­گویم اینطور اتفاقی افتاده باشند

استاد شریفی:

الآن چه کسی احمد بصری را دیده؟ نکته اول این است که یک کسی بخواهد خودش را شبیه او کند.

بیننده:

سوال دوم: چرا اهل سنت تغیراتی در آیات اینجاد می­کنند؟

استاد شریفی:

می­توانی بگویی مثلاً کدام آیه؟

بیننده:

مثلاً الآن یک آیه هست در سوره اعراف، می­توانم آدرسش را بگیرم تماس بگیرم بپرسم؟

استاد شریفی:

باشد مشکلی نیست حالا یک توضیحی خدمت­شما می­دهم، مورد بعد؟

بیننده:

احمد بصری در کجا زندگی می­کند؟ آیا مشخصاتی دارد؟

استاد شریفی:

بحث مان را ادامه بدهیم إن شاءالله بعد از اینکه بحث تمام شد سؤالات حسین آقای عزیز و بینندگان دیگر را هم در خدمت­شان خواهیم بود.

پس ما در بحث اول ثابت کردیم که این آقای احمد چنین ادعای را مطرح کرده خب ادعایش هم ادعای درستی هست و اعتقاد ما همین است مه به جز چهارده معصوم این آیه تطهیر مصداق دیگری ندارد و زنان پیامبر شامل این اهل بیت در این آیه نمی­شوند، اما برویم ببینیم آقای احمد شروع می­کند برای مقدمه چینی که خودش را به عنوان مقامی که برای حضرت زهرا(س) قائل هست بیاید بگوید من همان مقام حضرت زهرا(س) را دارم همان کاری که به هر حال اتفاق افتاد در سدر اسلام هم بودند کسانی که خودشان را خواستند کنار پیامبر و امیرالمؤمنین قرار بدهند لذا هر فضیلتی برای امیرالمؤمنین بود یک فضیلت هم اینها اینطرف برای خودشان درست کردند، برویم ببینیم آقای احمد چیکار کرده:

«جواب­های روشن کننده» جلد دوم در این کتاب سؤال 143

آقای احمد بصری سؤال داریم از شما

در آیه تطهیر برای اهل بیت پیامبر، آیا زنان پیامبر در این آیه جایگاهی دارند یا فقط امیرالمؤمنین، حضرت زهرا، امام حسن و امام حسین(ع) و ائمه و مهدیین هستند؟

جواب­های روشن کننده، احمد بصری، ج 2، سؤال 143

این سؤال یکی از اتباع احمد بصری هست از آقای احمد، سؤالات هم ببینید خود این سؤالات و این کتاب­ها و چیدمان­ها خیلی از این سؤالاتی که در این کتاب­ها اصطلاحاً آورده­اند اصلاً سؤال و پاسخی هست که خودشان از قبل هماهنگ می­کنند چون یک سری انحرافاتی را آقای احمد بصری قرار است پخش کند سؤال را مطرح می­کنند تا بیایند در آن جواب این انحراف مطرح بشود، آیه تطهیر شامل چهارده معصوم است یا زن­های پیغمبر هم شامل می­شوند و مهدیین؟ که احمد ادعا دارد 12تا مهدی و 12 امام بعد از امام زمان می­آیند و حکومت می­کنند، احمد جواب می­دهد، دوباره نگاه کنید چقدر این حرف احمد باید برای­تان آشنا باشد:

دروازه اخلاص به سوی خدای سبحان برای هر انسانی باز است تا از این کسان باشند

در باز است همه می­توانند مصداق آیه تطهیر باشند، در باز است همه امام باشند، در باز است همه پیغمبر باشند، در باز است همه فرشته باشند، در باز است همه، همه، همه، اصلاً هیچ حصری وجود ندارد همیشۀ خدا در کتب احمد در سؤالات اول در باز است که هر کسی هر بیسوادی هر جاهلی کنار امیرالمؤمنین و ائمه إثنی عشر گذاشته بشوند، چه فرقی پس بین اهل بیت و ائمه و پیغمبر با بقیه هست؟ اگر در برای همه باز است اگر همه به این مقام می­توانند برسند، چه فرقی دارد پس؟ بعد ادامه­اش:

و همانطور جزء کسانی باشند

چندتا آیه را ذکر می­کند

این شراب شرابی است که قلب­ها را پاک کرده و انسان را از اهل بیت می­سازد و اگر انسان از این شراب طاهر بخورد پاک و تطهیر می­شود

و مصداق آیه «لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» می­گردد اما زنان پیغمبر هم به مانند حضرت خدیجه شامل آیه تطهیر می­شوند

و نیز از میان آنها زنانی هستند که در قرآن خداوند به زن نوح و زن لوط تشبیه شده.

پس اینجا آقای احمد بصری چه گفت؟ بله در برای همه باز است همه می­توانند به هر حال به این مقام برسند به این درجه برسند بعد زن­های پیغمبر هم بعضی­های­شان مصداق آیه تطهیر هستند، پس یک مقدمه­ای آقای احمد چید یک عده دیگر را هم اینجا آورد إضاف کرد به این افراد، برویم ببینیم آقای احمد دیگر چه نکته­ای را بیان می­کند:

«پاسخ­های روشنکر بر بستر امواج» جلد سوم آقای احمد بصری صفحه 165

آری کسانی که پیامبر عصمت و طهارت از هر پلیدی برایشان قائل بوده است آل بیت او می­باشند و برخی از اصحابش که پس از رحلت آن حضرت به حق ثابت ماندند

پاسخ­های روشنکر بر بستر امواج، احمد بصری، ص 165

ببینید دوستان بحثش چیست؟ بحثش عصمت و طهارت از هر پلیدی (همان آیه تطهیر) است، در برای همه باز است زن­های پیغمبر هم یک عده­ی شان شامل این آیه تطهیر هستند، حالا در کتاب دیگرش نه تنهای زن­های آقا رسول خدا عده­ی از همسران ایشان، بلکه یک عده از اصحاب پیغمبر هم شامل این آیه تطهیر و همان عصمتی که حضرت زهرا(س) دارند هستند عین همان بحث نبوت که پله پله آمد نبوت ختم نشده در باز است ائمه هم پیغمبر هستند، امام زمان هم پیغمبر هستند، اصحاب امام زمان هم پیغمبر هستند، همان مراحل پله کانی را و شکستن حصر را احمد همینجا هم مطح کرده برای اینکه بیاید به یک نکته­ای ختم بشود.

ما بحث را به آنجا رساندیم که آقای احمد در تعارض و تناقض حرف خودش را شکست، همسران رسول خدا را داخل در مصداق آیه تطهیر کرد اصحاب پیامبر را هم شامل کرد درب هم برای همه باز است، این مقدمه­ها را آورد برای رسیدن به یک نکته مهم، «جواب­های روشن کنند از راه امواج» قسمت اول در اینجا صفحه 51، سؤال 33، خب سؤال پرسیدند که

این روح القدس که در قرآن آمده چه کسی است و بر چه کسی نازل شده و میان آن و حضرت زهرا چه رابطه­ای وجود دارد؟ 

آقای احمد چه جوا بی می­دهد؟ می­گوید که

روح القدس همان روح پاکی و عصمت است اگر بنده نیتش را برای خداوند خالص کند، خداوند او را دوست می­دارد و او را به یک فرشته­ای می­سپارد که او را به هر خیری وارد و به هر شری خارج می­کند

بعدی می­آید می­گوید خلاصه روح القدس با حضرت عیسی بود با انبیاء دیگر بود با روح القدس­های مختلفی بود، با روح القدسی که با پیامبر بود، یعنی تصریح  می­کند که

او را به طرف برترین خصوصیت­های اخلاقی سوق می­دهد و روح القدس واسطه انتقال دانش به اینگونه افراد است و روح القدس یکی نیست مثلاً روح القدسی که با حضرت عیسی و انبیاء است با روح القدسی که با پیامبر، امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا و ائمه است فرق می­کند، این همان روح القدس اعظم است که فقط پیش پیامبر به سر می­برد و این روح بعد از وفات آن حضرت به امام علی و بعد از ائمه به دوازده مهدی انتقال می­یابد.

بحث چه شد؟ این شد که آقای احمد بصری تمام مقدمات را آورد که بیاید بگویید آقا همان عصمتی و همان مقامی که حضرت زهرا(س) در آیه تطهیر دارد همان مقام را هم من احمد بصری دارم، من دوباره برگردم سراغ این مطلب آقای احمد، خوب دقت کنید «پاسخ­های روشنگر بربستر امواج» جلد6، اینجا در صفحه 40 احمد چه گفته بود؟ بعد از بحث آیه 33 سوره احزاب

پیامبر این آیه را به خانه امیرالمؤمنین و فاطمه تخصیص داده و حضرت آیه را بر در خانه آنها قرائت می­کرده است، لذا حال که پیامبر آن را تخصیص داده است دلیلی بر تعمیم آن وجود ندارد مگر از سر عناد و ستیزه جویی.

پاسخ­های روشنگر بر بستر امواج، ج6، ص40

خب الآن چه کسی معاند شد؟ چه کسی ستیزه جو شد؟ چه کسی مخالفت کرد با کلام پیامبر و ائمه؟ آقای احمد بصری چون این حصر را شکست گفت نه هم من احمد بصری شامل آیه تطهیر هستم مصداق این آیه هستم، هم بقیه بچه­های من چون این آقا می­گوید مهدیین بچه­های من هستند، هم بعضی از زنان پیغمبر و در هم باز است همه می­توانند برسند حالا سؤال پیش می­آید اگر چنین عقیده­ای مطرح شد دیگر ما می­توانیم از آیه تطهیر در مقابل مخالفین مکتب اهل بیت استفاده کنیم و استدلال کنیم در افضلیت این ائمه اثنا عشر خودمان؟ در افضلیت حضرت زهرا بر دیگران می­توانیم استفاده کنیم، نه چون همه این مقام را دارند می­رسند به آن وقتی اصحاب پیغمبر هم داشتند دعوای ما با مخالفین مکتب اهل بیت در این آیه بحث عصمت است و اثبات عصمت است از این آیه و اگر قرار باشد بقیه هم به این مقام برسند و بقیه هم معصوم باشند اصحاب پیغمبر و امثال احمد و با این سطح سواد و این همه دروغ و تناقض که دیگر مقام افضلیتی برای کسی نیست افضلیتی برای ائمه نیست، آقای احمد بصری در اینجا هم علاوه بر تناقض و تعارض آمده است برای غصب مقام ائمه إثنی عشر و حضرت زهرا(س)، این را هم خدمت­شما عرض کنم که یکی دیگر از مواردی که اتباع احمد برایش پاسخی ندارند، ما تا الآن صبر کردیم بارها هم گفتیم و مطرح کردیم این موارد را که اگر واقعاً جوابی دارید بسم الله ما در خدمت­شما هستیم.

ظاهراً چند پیام صوتی و سؤالاتی مطرح شده که اتاق فرمان اگر زحمت بکشند پخش کنید اینها را تا ما إن شاءالله بتوانیم یکی یکی پاسخگو باشیم.

 تماس تلفنی داریم؛ آقای احمد تماس گرفته­اند ظاهراً از اتباع جناب آقای احمد هستند من اول بگویم خیر مقدم، دو خدا خیرتان بدهد که به هر حال باز این شجاعت را به خرج دادید تماس گرفتید، در خدمت­شما هستیم سلام علیکم آقا احمد.

بیننده:

السلام علی من اتبع الهدی، اولاً که یاران سید(ع) همۀشان شجاع هستند شما نمی­خواهد تیکه بیندازی، شما من نمی­دانم چطوری به خودت اجازه می­دهی که حرف سید(ع) را تفسیر به رأی کنی؟ همان حکمی که در تفسیر به رأی قرآن هست برای شما هم در تفسیر به رأی صحبت­ها و کلامات سید(ع) هست، در آنجا سید(ع) به هیچ وجه منکر فضائل حضرت زهرا(س) یا حضرت خدیجه(س) نشده بلکه دارد در فضائل حضرت زینب(س) صحبت می­کند و در باره فضیلت آن حضرت صحبت می­کند شما چپکی فهمیدی.

استاد شریفی:

پس در واقع آقای احمد دارد فضیلت حضرت زینب(س) را بیان می­کند درست است؟

بیننده:

بله شما متوجه نیستید

استاد شریفی:

من سؤالم از شما این است آقای احمد آقا؛ چطور است حالا ما بخواهیم فضیلت حضرت زینب(س) را بگوییم مثلاً بگوییم حضرت زینب خدا است، فضیلت گفتیم برای حضرت زینب؟

بیننده:

اینکه فضیلت نیست این غلو است هیچ کس همچین حرفی نزده

استاد شریفی:

چرا غلو است؟ به چه دلیلی؟ چرا فضیلت نیست؟

بیننده:

شما در توحید مشکل داری از من سؤال نکن آقا، جواب من را بده من گفتم سید(ع) اینجا در مقام بیان فضیلت حضرت زینب(س) است.

استاد شریفی:

بنده الآن مقام حضرت زینب(س) را بردم بالا، حضرت زینب(س) هم پیامبر هست هم امام هست هم خدا هست اصلاً، این چرا غلو است؟ به چه دلیل؟

بیننده:

اینطوری که نمی­شود که از پیش خودت مقام بدهی هر چیزی قاعده دارد اصول دارد

استاد شریفی:

بارک الله احسنت رسیدید به حرف ما، این می­شود غلو چرا؟ شما فرمودی هر چیز یک قاعده­ای دارد همینطوری که نمی­شود یک چیزی گفت که تعارض داشته باشد با اعتقادات با مبانی توحیدی، پس به این بهانه که ما می­خواهیم برای حضرت زینب فضیلت بگوییم حق نداریم فضیلتی بتراشیم که با مبانی اعتقادی ما خلاف است مخالف آن است و جور در نمی­آید، من سؤالم از شما این است؛ وقتی که آقا رسول خدا فرمود سرور زنان عالم این چهار نفر هستند و حضرت زهرا افضل بر همه آنها هست، چطور آقای احمد می­آید می­گوید نه پیغمبر حرف دقیقی نزده به بهانه درست کردن به اصطلاح فضیلت و  دفاع از فضائل حضرت زینب یک حرفی را می­زند که خلاف حرف پیغمبر است و  در این سخن پیغمبر دروغگو در می­آید، می­گوید نه پیغمبر حرف دقیقی نزده بلکه حضرت زینب و همه زنان دیگر و خیلی از این زنهای دیگر مقام­شام و رتبۀشان هم رتبۀ اینها هست بلکه بالاتر و می­رسد به این که حضرت زینب از حضرت خدیجه افضل­تر هست، شما می­توانی اینها را از کلام اهل بیت و پیغمبر برای ما ثابت کنی؟

بیننده:

اولاً که در کلام اهل بیت هیچ تناقضی نیست تناقض در فهم شما است و این تفسیر را هم امام معصوم انجام می­دهد سید امام معصوم است همان تفسیری که ایشان گفته­اند درست است شما خودت یک روایت بیاور که مثلاً امکان ندارد حضرت زینب جزء اهل بیت(ع) باشد، داری یک روایت؟ نداری که، بلکه همه شیعه از اول تا آخر اجماع دارند که حضرت زینب(س) جزو اهل بیت هست.

استاد شریفی:

دوست من اصلاً قاطی کردی همه چیز را با هم، ببین بحث ما الآن این است حضرت زهرا افضل و سرور همه زنان عالم هست از بدوی خلقت تا روز پایان یعنی روز قیامت که دیگر خدا مخلوق جدیدی حداقل بشری انسانی خلق نمی­کند ما دیگر می­رویم به زندگی در یک عالم دیگر، سؤال این است؛ پیغمبر این را فرموده احمد می­گوید پیغمبر حرف دقیقی نزده بلکه زن­های دیگر هم به این مقام حضرت زهرا می­رسند و رسیده­اند و بسیار هم وجود دارد، الآن این حرف یعنی اینکه پیغمبر نعوذ باالله دروغ گفته و اشتباه کرده، حالا از حضرت زینب یک سنگری ساخته که می­خواهد بگوید من آمده­ام همانطور که شما گفتی می­خواهد فضائل حضرت زینب(س) را بگوید، اینکه فضیلت برای حضرت زینب(س) درست نشد این از این طرف پیغمبر را شما تکذیب کردید و مطلبی را به حضرت زینب(س) نسبت دادید که در روایات ما آن نیامده، اما آمدید گفتید حضرت زینب جزء اهل بیت نیست این را چه کسی گفته که حضرت زینب جزء اهل بیت نیست؟ کدام شیعه همچین حرفی زده؟

بیننده:

من نگفتم جزء اهل بیت نیست شما گفتید، من حرفم این است شما فکر کردی مقامات اهل بیت مثل مسابقات است که فقط یک نفر می­تواند اول بشود، نخیر اینطور نیست هم حضرت زینب افضل هست هم حضرت خدیجه افضل است هم حضرت زهرا، به آن مقام رسیده­اند هیچ مشکلی ندارد، حضرت زهرا(س) الگو هستند اگر کسی نتواند ایشان را الگو قرار بدهد و راه ایشان را برود این الگو بودن معنا ندارد که، راه برای رسیدن به آن مقامی که حضرت زهرا(س) رسیده برای حضرت زینب که دختر آن حضرت هست هم باز است و ایشان هم رسیده هیچ مشکلی ندارد.

استاد شریفی:

پیغمبر چنین سخنی را نفرموده­اند خلافش را گفته­اند حضرت زهرا(س) افضل بر همه هستند، حضرت خدیجه بعد از حضرت زهرا(س) هستند، پیغمبر همچین حرفی را نفرموده شما پس به نام حضرت زینب برای احمد نمی­خواده فضیلت جعل کنید چون شما از حضرت زینب همانطور که گفتم سنگری ساختید برای اینکه بخواهید من گفتم فرا روزی خواهر احمد، همسر احمد، مادر احمد هم می­شود جزء همین مقاماتی که برای حضرت زهرا پیغمبر فرموده، این موضوع مشخص شد جواب­ هم برایش نداری شما هر چه دارید می­گویید همان به اصطلاح تکرار حرف­های­تان است، من فکر می­کنم شما آقای احمد یار باید باشی درست است که با ما مناظره کردی؟

بیننده:

چیکار داری من کی هستم شما جواب سؤال من را بده

استاد شریفی:

آقای احمد گفته بود آیه تطهیر مصداقش فقط اهل کسا هستند بعد زنان پیغمبر شامل آیه تطهیر نمی­شوند و هر کسی هم با این مخالفت کند خلاف این را بگوید معاند است و ستیزه­جو، بعد در ادامه تناقضاتی را نشان دادیم از آقای احمد که می­گوید عدۀ از زنان پیغمبر هم شامل آیه تطهیر می­شوند باز هم در برای همه باز است همه می­توانند مصداق آیه تطهیر باشند اصحاب پیغمبر هم شامل آیه تطهیر بوده­اند و من احمد بصری هم شامل آیه تطهیر هستم، این تناقض را چه می­خواهید جواب بدهید؟

بیننده:

اولاً اینکه هیچ تناقضی نیست کلام سید مانند قرآن بطن دارد هفتاد بطن دارد وقتی که پیغمبر در باره آن تعداد از اهل بیت صحبت کرده یک قسمتی از کلام وحی را باز کرده، وقتی سید در باره سایر اهل بیت صحبت کرده قسمت دیگری از آن در حقیقت حدیث پیامبر را تکمیل کرده سید، شما متوجه نیستی ما چیکار کنیم.

استاد شریفی:

آقای احمد آقا! دوست من! برادر من! یک خواهشی از شما دارم از شما از دیگر اتباع احمد؛ یک مقدار فکر کنید چه دارید می­گویید هر چیزی یک حد و یک گنجایشی دارد قرآن هفتاد وجه دارد بطن دارد نمی­دانم این یک وجه آن است آن یک وجه آن است، اینها را ما از شما خیلی شنیدیم یک کم فکر کن برادر من، اولاً بگذار بگویم اینکه هفتاد وجه دارد یعنی چه؟ وجوه نباید با هم در تعارض باشد مثال بزنم اگر در قرآن یک جا آمده باشد که آی مردم این پیغمبری که آمده است این پیغمبر مدعی دروغین و کذاب است و سخن او دروغ است، یک آیه دیگر بیاید بگوید آی مردم این پیغمبری که الآن آمده و ادعا می­کند این انسان صادقی است راستگو است پیغمبر است از جانب من آمده حرفش را گوش کنید، این را اگر کسی در قرآن پیدا کند بیاید به شما بگوید شما می­گویی قرآن هفتادتا وجه دارد دیگر، این یک وجه آن است آن وجه دیگر آن است؟ نه برادر من به این می­گویند تعارض تناقض، وجوه قرآن به چه است؟ همان اهانتی است که شما به امیرالمؤمنین کردید

«وَالْعَصْرِ * إِنَّ الإِنْسانَ لَفِی خُسْرٍ»

آقای احمد می­گوید این انسانی که در خسران است نعوذ باالله نعوذ باالله آقا امیرالمؤمنین علی بن أبی طالب(ع) هست اما روایات چه می­گوید؟ می­خواهی جمع وجوه بفهمی یاد بگیر؛ در یک سری روایات ما داریم که کراد از این «إِنَّ الإِنْسانَ لَفِی خُسْرٍ» اعداء و دشمنان اهل بیت هستند، در روایت دیگر ما داریم که آمده است مراد از این آیه أبو جهل است به این می­گویند وجوه قرآن یا وجوه روایت یعنی چه؟ جمع کرده یک روایت می­گوید دشمنان اهل بیت، یک روایت یک مصداق از این دشمنان را آورده به عنوان أبو جهل، این با هم جمع می­شود تناقض تعارضی ندارد، اما آقای احمد چه می­گوید؟ «پاسخ­های روشنکر» جلد 6 صفحه 30

پیامبر این آیه را به خانه علی و فاطمه(س) تخصیص داده و حضرت آیه را بر درب خانه­های آنها قرائت می­کرده لذا حال که پیامبر آن را تخصیص داده است دلیلی بر تعمیم آن وجود ندارد مگر از سر  عناد و ستیزه­جویی.

پاسخ­های روشنکر بر بستر امواج، احمد بصری، ج 6، ص 30

اگر کسی بیاید پیغمبر تخصیص داده بگوید نه این تخصیص باطل است بقیه هم شامل این مصداق این آیه می­شود معاند است، آقای احمد بعد می­آید این را انکار می­کند می­گوید نه هم همسران پیغمبر شامل می­شوند هم من احمد بصری، این الآن پاسخ­تان چیست دوست من؟

بیننده:

شما متوجه نشدی اگر با این فهم اشتباه شما باشد سایر اهل بیتی که در زیر کسا نبودند نمی­توانند جزو آیه تطهیر و آن اهل بیت باشند در حالیکه اینطور نیست.

استاد شریفی:

یعنی چه خوب متوجه نشدم منظورتان چیست؟

بیننده:

شما می­گویید که سید حق ندارد جزو آیه تطهیر بشود و نمی­شود و اگر جای کسی دیگر جزو آیه تطهیر باشد اشتباه است

استاد شریفی:

نکته اول: من نگفتم من الآن اسکن کتاب احمد را نشان دادم این حرف احمد بود که.

بیننده:

شما گوش کن حرف من را؛ آنجای که سید گفت اهل بیت آیه تطهیر فقط این چهار پنج نفر هستند فقط همان هستند طبق روایت پیامبر ولی ما همانطوری که سایر اهل بیتی که در آن شب حضور نداشتند در زیر کسا جزو آن آیه می­دانیم و جزو اهل بیت می­دانیم و معصوم می­دانیم این یعنی چه؟ یعنی در مقام دیگری در جای دیگری آمده­اند تکمیل کرده­اند آن حرف پیامبر را آن حدیث پیامبر را گفته­اند که امام­های دیگر هم جزو این آیه هستند همانطور هم سید آمده تکمیل کرده و گفته که من هم جزو این آیه هستم و ما هیچ دلیلی بر خلاف این مسئله نداریم.

استاد شریفی:

مطمعین هستی ندارید؟ حرفت­تان حرف درستی هست نوع استدلال­تان، یعنی حتی این حرف شما تکرار هست چون من این را زیاد از لیدرهای جریان­تان شنیده­ام جوابش را الآن به شما خواهم داد، بیننده­ها دقت کنید استدلال­شان چیست؟ می­گوید اگر شما بگویید همین چند نفر هستند که اهل کسا بودند پس بقیه ائمه را می­خواهید چیکار کنید؟ دقیقاً شبهه شبهۀ وهابیت است آنها هم همین را می­گویند، می­گویند اگر اینطوری باشد پس بقیه ائمۀشما چه؟ دوتا مسئله است ایشان ادعا کرد پس چون بقیه ائمه هم شامل آیه تطهیر می­شوند احمد هم هست و ما مطلب خلاف آن نداریم، بنده الآن خلافش را عرض می­کنم خدمت­شما و دیگر بیننده­ها تا متوجه مطلب بشوید؛ بقیه ائمه ما به نص صریح کلام پیامبر و آقا رسول خدا مصداق این آیه هستند ولی آن زمان وجود نداشتند اینها ظاهر نبودند در دنیا که بخواهند پیغمبر اینها را زیر کسا بخواهد جمع کند، الان من این روایت­هایش را می­آورم بعد سؤال از شما جناب آقای احمد می­پرسم منتظر هستم که پاسخ سؤال را بدهید، ببینید ما روایت داریم روایت بر چه؟ روایت بر اینکه آقا رسول خدا تصریح کردند و فرمودند که به جز علی و فاطمه و حسن و حسین بقیه ائمه إثنی عشر هم مصداق آیه تطهیر می­شوند کتاب «کمال الدین شیخ صدوق» در جلد یک باب 24 صفحه 520 یک روایتی را نقل می­کند از کتاب سلیم امیرالمؤمنین علی(ع) دارد احتجاج می­کند به کسانی که آنها افراد معاویه در جنگ صفین برای امیرالمؤمنین نامه­ای آورده­اند از طرف معاویه، بعد در اینجا امیرالمؤمنین مقامات خودش را احتجاج می­کند نسبت به دیگران، یک مورد این است می­گوید که

سپس علی(ع) فرمود: این مردم آیا می­دانید که خدای تعالی در کتابش فرمود «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» و من و فاطمه و دوتا فرزندم حسن و حسین را گرد آورد کسای بر روی ما افگند و فرمود بار الها اینان اهل بیت و گوشت تن من هستند آنچه که ایشان را به درد آورد من را به درد آورده.

کمال الدین، شیخ صدوق، ج 1، باب 24، ص 520

خلاصه پیامبر دعا می­کند

پس پلیدی را از ایشان بردار و آنان را پاکیزه ساز، ام سلمه گفت یا رسول خدا آیا من نیز از ایشان هستم؟ فرمود تو بر خیری اما

پس یک: احمد گفته بود زنان پیغمبر شمال آیه تطهیر می­شوند پیغمبر می­گوید نمی­شوند، یا پیغمبر راست می­گویند یا آقای احمد بصری.

 

پیغمبر فرمود تو بر خیری اما این آیه در شأن من، برادرم علی، دخترم فاطمه و دو فرزندم حسن و حسین و نه­تن از فرزندان  فرزندم حسین نازل شده است.

پس چندتا شد؟ همان چهارده­تا معصوم که ما می­گوییم همان ائمه إثنی عشر، نگفت 24تا، نگفت 12تا مهدی بعد از امام زمان که شما معتقد هستید، باز شاید بیایید بگوید که اثبات شیء نفی ماعدا نمی کند پیغمبر اینجا نگفته منظور این نیست به جز من کسی نیست چون از این حرف­ها از شما زیاد می­شنویم، ادامه روایت

و هیچ کس غیر ما در آن مشارکت ندارد

پس تمام شد پیغمبر بست فقط این 14تا

همه گفتند گواهی می­دهیم که ام سلمه به ما نیز چنین گفت و از رسول خدا هم پرسش کردیم و او نیز حدیث ام سلمه را برای ما باز گفت.

پس این یک روایت دوست من، این روایت ثابت می­کند که ائمه إثنی عشر و بقیه ائمه شامل این آیه می­شوند به جز آنها کسی دیگر شرمنده­تان هستم.

روایت بعدی را ببینید دوستان عزیز «کفایةُ الأثَر فِی النَّص عَلَی الأئمّة الإثنی عَشَر» مرحوم خزاز، در این  روایت و در صفحه 183 می­گوید

آقا امام حسین(ع) از پدرش امیرالمؤمنین(ع) روایت کرد که فرمود بر رسول خدا در خانه ام سلمه وارد شدیم و این آیه بر آن حضرت نازل شد (آیه تطهیر)، رسول خدا فرمود ای علی این آیه در باره تو و دو فرزندت و امامان از فرزندانت نازل شده

کفایةُ الأثَر فِی النَّص عَلَی الأئمّة الإثنی عَشَر، مرحوم خزاز، ص 183

بعد سؤال پرسیدند امیرالمؤمنین

ای رسول خدا امامان بعد از شما چند نفر هستند؟ فرمود تو ای علی سپس پسرانت حسن، حسین

یکی یکی پیامبر اسم ائمه را ذکر می­کند تا می­رسد به آخرین که آقا امام زمان باشد

این چنین نام­های ایشان را بر ساق عرش نوشته دیدم و از خداوند متعال در باره آنها پرسیدم فرمود این پیامبر ای محمد! آنها امامان مطهر و معصوم بعد از تو بوده و دشمنان ایشان ملعونند.

آقای احمد آقا! آقای احمد یار! این دوتا روایت برای شما خواندم پیغمبر تصریح می­کند آیه تطهیر به جز من، امیرالمؤمنین، حضرت زهرا(س)، امام حسن و امام حسین بقیه ائمه اثنی عشر را هم شامل می­شود کسی دیگر هم لا غیر، حالا یک تحدی می­خواهیم بکنیم شما را؛ یک روایت فقط برای من بیاور که پیغمبر گفته باشد دوازده­تا مهدی بعد از امام زمان می­آیند که اینها هم مصداق آیه تطهیر هستند.

بیننده:

من الآن اشتباه شما را خیلی صریح برای شما نشان بدهم؛ شما آمدی روایت آوردی که هیچ مخالف حرف من نیست شما گفتی که این 14نفر جزو اهل بیت هستند و معصوم هستند و فقط همین­ها و غیر از اینها هیچ کس نیست، من از خود پیامبر برای شما دلیل می­آورم آیا پیامبر به حضرت سلمان نفرمود که تو از اهل بیت هستی «منا اهل ببیت» هستی؟ آیا پیامبر به أبوذر نفرمود؟ به چند تن از صحابه نفرمود؟ دقیقاً همان حرفی که سید گفت، سید گفت که بقیه هم بعضی از صحابه و دیگران هم به این مقام رسیده­اند و جزو اهل بیت هستند پس هیچ تناقضی وجود ندارد تکمیل حرف پیامبر است.

استاد شریفی:

یک سؤال از شما بپرسم این روایتی هم که در رابطه با جناب سلمان فرمودید جوابش را می­دهم، پیغمبر گفته بود در این دوتا روایت که من نشان دادم که فقط آیه تطهیر شامل این چند نفر است، شما گفتی یک روایت دیگر داریم گفته سلمان از اهل بیت است این تناقض در حرف پیامبر نیست با این معنای که شما برداشت کردید؟

بیننده:

هیچ تناقضی نیست و تکمیل است

استاد شریفی:

پیغمبر یک جا می­گوید فقط همین تعداد هستند کس دیگری نیست یک جای دیگر یک نفر را اضاف کرده اینکه تناقض است.

بیننده:

وقتی خود پیامبر اضاف کرده چه اشکالی دارد؟

استاد شریفی:

پیغمبر که دچار تناقض گویی نمی­شود نعوذباالله

بیننده:

مگر شما قبول ندارید پیامبر این 14 نفر را جزو اهل بیت حساب کرده

استاد شریفی:

من می­خواهم بگویم برداشت شما از روایت اشتباه است پیغمبر دچار تناقض گویی و تعارض نمی­شود آنچه که شما دارید مطرح می­کنید یعنی پیغمبر دچار تناقض و تعارض شده و پیغمبر اگر دچار تناقض و تعارض بشود عصمتش زیر سؤال است، من برای شما نمی­دانم چطوری بگویم ناراحت نشوی نمی­خواهم حرفی بزنم که یک طوری خدای نکرده احساس کنی که می­خواهم به شما خدشه­ای وارد کنم، ببینید متأسفانه اتباع احمد در مباحث اعتقادی بسیار بسیار سطح­شان پاین است یعنی یک چیزی فقط طوطی وار می­شنوند و طوطی وار کاپی می­کنند آن را، ببینید بزرگوار ما چند نوع اهل بیت داریم الآن همسر شما یا همسر بنده جزء اهل بیت من هست؟ بله که هست در قرآن هم آمده است که مثلاً همسر حضرت إبراهیم جزء اهلش هست جزء اهل بیتش هست و اتفاقاً مخالفین ما از وهابیت و اهل سنت هم به همین آیات استدلال می­کنند که شما می­گویید زنان پیغمبر شامل اهل بیت پیغمبر نیستند این آیه قرآن زن حضرت إبراهیم اهل بیت پیغمبر است ولی آنها نفهمیده­اند موضوع چیست، ما نگفتیم که همسران رسول خدا اهل بیت او نیستند بحث ما اهل بیتی هست که در آیه تطهیر آمده ما چند نوع اهل بیت داریم؛ یک اهلبیت همسر من است فرزندان من است کسانی که با من در خانه زندگی می­کنند خانوادۀ من، یک اهل بیت قوم و قبیله من هستند، یک اهل بیت نزدیکان و اطرافیان من هستند حتی ما در روایات شیعه و سنی داریم یکی از حیوانات اهلی به عنوان اهل بیت در روایات آمده مثل گربه هم روایت در شیعه هست هم در اهل سنت و جالب است که آقای البانی هم روایت را تصحیح کرده و بسیاری از بزرگان اهل سنت و سلفیت هم می­گویند روایت صحیح است، گربه جزء اهل بیت آمده یعنی چه؟ یعنی کسی که در خانه شما در اطراف شما می­چرخد، اینکه جناب پیغمبر به سلمان گفت اهل بیت این بحثش قرابت و نزدیکی است می­خواهد بگوید سلمان اینقدر به ما نزدیک است اینقدر از ما الگو گرفته و در رفتارش، منهجش، اعتقاداتش به ما اینقدر نزدیک است، معنی این نزدیکی  و قرابت جناب سلمان به خاندان پاک عصمت و طهارت پیغمبر و اهل بیت پیغمبر است، بحث ما اهل بیتی هست که شامل آیه تطهیر می­شود در این مورد حصر شده بر 14 معصوم، باز سؤال پرسیدم آیا در یک روایت پیغمبر گفته این مهدیین مصداق آیه تطهیر هستند؟ و آقای احمد بصری گفته هر کس به جز این اهل بیت را این کسانی که اسم آوردم شامل آیه تطهیر بکند و بگوید مصداق آن هست این انسان معاند و لجوجی است، این تناقضات را می­خواهید چیکار کنید؟

بیننده:

شما الآن حرف خودت را نقد کردی اول گفتی که هیچ کس نمی­تواند به آن مقام برسد راه باز نیست و فلان، بعد الآن گفتی که حضرت سلمان اینقدر الگو گرفت اینقدر نزدیک شد که رسید به همان مقام اهل بیت که دقیقاً پیامبر فرمود تو از اهل بیت هستی و سید هم همین را گفته.

استاد شریفی:

من نگفتم رسید به مقام اهل بیت چرا دروغ به من می­بندی من کی گفتم رسید به مقام اهل بیت؟ من گفتم چند نوع اهل بیت داریم

بیننده:

شما از کجا می­دانی آن اهل بیتی که حضرت پیامبر به سلمان فرموده همان اهل بیتی نیست که در باره سایر اهل بیت گفته؟ شما از کجا می­­دانی؟ چرا دوتا می­کنی اینها را؟

استاد شریفی:

به این دلیل که الآن روایت خواندم که پیغمبر فرمود آیه تطهیر مصداقش فقط این 14 نفر هستند، بنده

روایت می­گویم داریم در کتاب شیعه و سنی که گربه جزء اهل بیت است پس نعوذ باالله نعوذ باالله به گربه هم مقام ائمه رسیده؟ آقا یک حرفی بزنید که مردم نخندد به شما.

بیننده:

آنجا که پیغمبر گفته بود اهل بیت این 14 هستند در آن زمان همان تعداد بوده بعد از آن هیچ مشکلی ندارد طبق عقیده شیعه که بداء حاصل شده وحی آمده برای پیامبر که سلمان هم جزو این اهل بیت است و پیامبر فرموده اهل بیت و به صورت مطلق فرموده.

استاد شریفی:

متشکر هستم ممنون خدا حافظی می­کنیم از آقا احمد عزیز ولی خواش می­کنم از اتباع احمد یک خُرده وجدان خودتان را قاضی قرار بدهید این تعصب را یک مقدار بگذارید کنار فهم آن زیاد سخت نست چرا شما برای اینکه احمد را خراب نکنید و بخواهید جایگاهی باطلی که برای احمد ساختید این خراب نشود همه کس را زیر سؤال می­برید؟ پیغمبر را، حضرت زهرا را، اهل بیت را، خدا  را، می­گوید حالا پیغمبر تناقض گفته دیگر، اصلاً چه مقدار می­خواهید بگویید؟ به کجا می­خواهید برسید؟ به والله من حتی وهابی­ها را اینطوری ندیدم که بخواهند اینطوری پیغمبر را و سخنان پیغمبر را و روایاتش را زیر سؤال ببرند، یک کم فکر کن احمد آقا و احمد آقاها، یک کم وجدان خودتان را بیاورید وسط بعد ببینید خیلی قضیه واضح است ولی من اگر یک هفته هم با شما همینطوری صحبت کنم شما حاظر به قبول کردن این موارد نیستی چون نمی­خواهی بپذیری متأسفانه، من از بیننده­ها هم عذرخواهی می­کنم به هر حال این پیامک­های که برای مان می­آید اذیت می­شوند وقتی این مقدار تعصب جاهلانه را از این اتباع و افرادی که جذب این جریان شدند می­بینند اما چه کنیم که باید تحمل کنیم تا روشنگری کنیم هم برای شما بینندگان عزیز و هم إن شاءالله به امیدی که اینها برگردند دوباره به دامن اهل بیت.

سؤال صوتی:

سلام شب­تان بخیر یک سؤال از آقای شریفی داشتمم می­خواستم بدانم که آیا احمد بصری یک شخصیت حقیقی و واقعی هست یا اینکه یک ظاهر و یک تفکری در پشت این احمد بصری هست که دارند به اسم احمد بصری فعالیت می­کنند؟

استاد شریفی:

بله احمد بصری یک شخصیت واقعی بوده در بصره عراق و الآن دوازده سیزده سالی هست که ایشان به اصطلاح به ادعای مدعیان اتباع خودش به غیبت رفته و معلوم نیست کجا دارد زندگی می­کند، این سؤال با یک سؤال دیگر که گفته بود احمد بصر در کجا زندگی می­کند ببینید دوتا نظریه است؛ یک عده­ای قائل بر این هستند که خود شخص احمد در همان درگیری که حدود دوازده سیزده سال پیش سال 2007 یا 2008 الآن در ذهنم دقیق نیست در آن قیام مصلحانه­ای که انجام داد در عراق، عده­ای معتقد هستند که در همان قیام کشته شده، عده­ای می­گویند نه زنده است و مخفیانه دارد زندگی می­کند حتی بعضی­ها تحلیل کرده­اند گفته­اند که پی این آقا را گرفتیم اصطلاحاً و ایشان در استرالیا دارد زندگی می­­کند، این چیزی که الآن گفته می­شود و معلوم نیست حالا آن جریان و عقبه­ای که دارد آقای احمد را حمایت می­کند از استعمار و استکبار کجا آقای احمد بصری را مخفی نگهداشته فعلاً.

سؤال صوتی:

سلام جناب شریفی ببخشید که مطلبی که می­خواهم بگویم خارج از موضوع برنامه است، سجودی بعد شکستی که خورد امامت ثابت شد الآن رفته دنبال قضیه­ای که اسم حضرت علی(ع) چرا در قرآن نیست، حالا بماند که در سوره مریم آمده این به کنار، ما سؤال مان از سجودی همین است تعداد رکعت­های نماز را از قرآن بیاورد اگر نمی­تواند این کار را انجام بدهد دیگر نماز نخواند دیگر با سنت کار نداشته باشد با کتاب­ها، از قرآن نماز صبح چند رکعت است؟ سجودی باید جواب بدهد اگر جواب نده دیگر نباید نماز بخواند، من که می­دانم اصلاً نماز هم نمی­خواند نمازش هم باطل است به عنوان مثال دارم می­گویم این را، برای ما بیاورد این را در برنامه­هایش یا علی مدد.

استاد شریفی:

من در آن مناظره هم به آقای سجودی، اصلاً موضوع مان همین بود، ایشان مدعی بود چون امامت اصلی از اصول دین است اسم حضرت علی(ع) باید در قرآن بیاید از نظر شیعه، ولی این نکته را خدمت­شما بزرگوار عرض کنم یاد بگیرید این مطلب را ما اصل امامت را اصول دین می­­دانیم نه اسم امام را، اگر بنابر این باشد که اصل امامت را هم ثابت کردیم از آیه 124 سوره بقره، اگر قرار باشد که چون می­گوییم امامت اصلی از اصول دین است باید اسم امام بیاید آنها هم خلافت بعد پیغمبر را اصلی از اصول دین، ضروری دین، منکرش را هم کافر می­دانند خب اسم أبوبکر و عمر را از قرآن بیاورند یا ما در همان مناظره یک مطلب را آوردیم امامت پیامبر از روایات اهل سنت ثابت است و اسم پیغمبر کجا در قرآن به عنوان امام آمده؟ جالب در این است که به هر حال این آقایان دو هفته است هنوز دارند برنامه­های دیگرشان و کارشناس­های دیگرشان دارند شبهات همان مطلب را جواب می­دهند و من از همینجا آقای منصور حسینی و بقیه کارشناس­های اینها که دارند این مطلب را جواب می­دهند را آقای منصور حسینی را دوباره به نمایندگی از شبکه، آقای سجودی را که برنامه­هایش را تعطیل کردند برنامه­های زنده­اش را گرفتند فعلاً برنامه­­اش تعطیل شده گفته­اند تلفنش خراب است، آقای منصور حسینی که دارد جواب این شبهات بنده را می­دهد اصطلاحاً دعوت می­کنم برای مناظره در همین موضوع، شاید آقای سجودی بلد نبود آقای حسینی جواب بدهد.

بیننده بعدی عباس آقا از بوشهر سلام علیکم

بیننده:

سلام دقت­تان بخیر باشد، من شانسی تلویزیون را روشن کردم در برنامه داشتم حرف­های آقای احمد همچین کسی بود داشتم می­شنیدم حالا من اطلاعات زیادی از مذهب ندارم ولی واقعاً مانده­ام که یکی از کسانی که ادعای طرفداری از یک شخصی می­کنند اینقدر سطح دانسته­های­شان از دین حالا از همان مذهب و یا هر چیزی که باشد اینقدر پاین است منِ که اطلاع زیادی ندارم حالا او ادعا می­کند که طرفدار هستند و کلی به قول شما می­توانند سنگری باشند ولی ایشان اینقدر مطالب سطحی و اینقدر مطالب ساده، ایشان داشت سؤال می­کرد از شما من خودم در دلم جواب می­دادم چهارده معصوم که همه نبودند آن روز که، همان پنج نفر بودند، مگر می­شود آنهای که نیستند بیایند الآن زیر کسا؟ این سؤالات چیست؟ به خدا من الآن فکر می­کنم الآن می­گویم حضرت علی(ع) در آن موقع می­گفتند آخرالزمان سخت است الآن فهمیدم چقدر سخت است.

استاد شریفی:

ممنون هستم درست است حرف­تان کاملاً صحیح است دعا کنید اینها هم إن شاءالله زودتر هدایت بشوند.

آقا امید از کرمان سلام علیکم

بیننده:

سلام آقای شریفی وقت­تان بخیر، ضمن عرض تسلیت من باب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) خدمت­شما و همه همکاران­تان، آقای شریفی واقعاً من وقتی که شما داشتید با این آقای احمد آقا صحبت می­کردید به خدا نمی­دانم من چه بگویم وقتی شما سرتان را به حالت تأسف تکان می­دادید واقعاً من اینجا داشتم گریه می­کردم به حال اینها، اینها چطور به خودشان اجازه می­دهند بیایند مقام صدقه طاهره کسی که من واقعاً نمی­دانم شهید راه ولایت می­گویند ایشان هستند بخواهند اینطوری صحبت کنند واقعاً نمی­توانم یعنی چه بگویم  بیایند معصوم تراشی کنند برای این آقای احمق الحسن اسمش را هم بگوییم باید دهن را آب بکشیم، واقعاً چه می­کشید خدا اجر دل­تان را بدهد یعنی اینها از وهابیت پست­تر هستند به خدا من وهابیت اینقدر لجوج ندیدم این همه مناظرات شما و دیگر کارشناسان را با وهابیت دیدم اینقدر اینها لجوج نبودن واقعاً.

استاد شریفی:

بله حرف­تان کاملاً درست است دعا کنید إن شاءالله خدا هر چه زودتر اینها را به دامن اهل بیت برگرداند یعنی خطر این فرقه از وهابیت خیلی بیشتر است می­بینید که اعتقادات را چطور اینها اعتقادات خیلی ساده را اینها سه سُخره می­گیرند، ممنون هستم از شما بیننده بزرگوار.

دعا می­کنیم که إن شاءالله خدا هر چه زودتر این گمراهان را به دامن اهل بیت برگرداند و امیدوار هستیم دعای آخر ما امسال سال فرج  و ظهور حضرت باشد إن شاءالله اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یا علی مدد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته



* اسم:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
* کد امنیتی: