مهدی یار 14 دی 1400

قسمت شصت و پنجم برنامه مهدی یار با کارشناسی استاد شریفی

• يك راه ساده براي شناختن مدعيان دروغين
• رويكرد ( احمد الحسن ) در مورد حضرت فاطمه (س)
• تناقضات و دوگانه عمل كردن احمد الحسن از روايات
• چهار زن افضل زنان عالم هستند ، حضرت خديجه (س) ، حضرت فاطمه (س) ، حضرت آسيه و حضرت مريم (س) ، مشترك در منابع شيعه و اهل سنت
• حضرت فاطمه (س) افضل همه زنان عالم ميباشد مشترك در منابع معتبر شيعه و اهل سنت
• رسول اكرم (ص) : افضل زنان بهشت چهار زن هستند ، خديجه ، فاطمه ، مريم و آسيه با استناد به الخصال شيخ صدوق
• رسول اكرم (ص) : فاطمه (س) ، سرور زنان عالم است
• سوال از امام صادق (ع) در مورد روايت حضرت فاطمه (س) سرور زنان عالم با استناد به معاني الاخبار شيخ صدوق
• حضرت فاطمه (س) ، سرور زنان عالم از اولين و آخرين با استناد به معاني الاخبار شيخ صدوق
• سوال از احمد الحسن بصري در مورد روايت چهار زن كه افضل زنان عالم هستند با استناد به منابع معتبر
• احمد الحسن بصري و منكر شدن روايت چهار زن كه افضل زنان عالم هستند با استناد به منابع معتبر
• احمد الحسن بصري و شكستن انحصار رسول اكرم (ص) ! با استناد به منابع معتبر
• تحليل سخنان احمد الحسن بصري در مورد روايت چهار زن كه افضل زنان عالم هستند با استناد به منابع معتبر
• بررسي آيه تطهير ( آيه 33 سوره احزاب ) و مصاديق اهل بيت ( عليهم السلام ) با استناد به كافي كليني
• منظور از اهل بيت ( عليهم السلام ) چيست و چه اشكالاتي برخي ميگيرند ؟
• تصحيح سندي روايت مصاديق اهل بيت ( عليهم السلام ) در آيه تطهير توسط علامه مجلسي در مراه العقول
• اعتراف ( احمد الحسن بصري ) به مصاديق اهل بيت ( عليهم السلام ) در آيه تطهير در اوايل شروع دعوت خود ! با استناد به منابع معتبر
• ناظم العقيلي ( ليدر و مسئول هيئت علمي احمد الحسن ) : زنان رسول اكرم (ص) شامل آيه تطهير نميشوند با استناد به منابع معتبر
• احمد الحسن بصري : پيامبر (ص) آيه تطهير را به خانه علي (ع) و فاطمه (س) تخصيص داده لذا دليلي بر تعميم آن وجود ندارد مگر از سر عناد و ستيزه جويي با استناد به منابع معتبر
• نظر احمد الحسن بصري در مورد آيه تطهير در گذر زمان و در جهت منافع خود !
• احمد الحسن بصري و استفاده از نام حضرت خديجه (س) و حضرت زينب (س) براي شكستن حصر در روايت رسول اكرم (ص) در مورد روايت چهار زن و افضل ترين زنان عالم و آيه تطهير
• احمد الحسن بصري : برخي از صحابه هم مصداق آيه تطهير هستند ! با استناد به منابع معتبر
• دليل احمد الحسن بصري براي شكستن حصر در آيه تطهير و روايت افضل ترين زنان عالم
• سوال بيننده : در رابطه با ماجراي تخيلي خواستگاري اميرمومنان علي (ع) از دختر ابوجهل و رابطه آن با عصمت اهل بيت ( عليهم السلام )
• ماجراي تخيلي خواستگاري اميرمومنان علي (ع) از دختر ابوجهل در منابع شيعه و اهل سنت و دليل اين روايت
• بررسي و پاسخ به شبهه اتباع احمد الحسن بصري : اگر آيه تطهير حصر در مورد اين پنج نفر است ، پس بقيه اهل بيت و ائمه اطهار ( عليهم السلام ) چه ميشود ؟
• اميرمومنان علي (ع) : آيه تطهير نازل شد در خانه ام سلمه و رسول خدا (ص) فرمود : اي علي ، اين آيه درباره تو و دو سبط من و امامان از فرزندانت نازل شده و رسول اكرم (ص) نام امامان بعد از خود را نام بردند و رسول خدا (ص) فرمودند از خداوند متعال درباره آنها پرسيدم ، فرمود : اي محمد ، آنها امامان مطهر و معصوم بعد از تو بوده و دشمنان ايشان ملعونند با استناد به منابع معتبر شيعه


 

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ:14/10/1400

برنامه:مهدی یار

مجری:

عمریست بی قرار نگاهت نشسته ایم

از غصه نیامدنت دل شکسته ایم

ما پای عهد عاشقی سرخ انتظار

با هر کسی به غیر تو پیمان گسسته ایم

از دوری تو کاش بمیریم چون که ما

از زندگی بدون تو غمگین و خسته ایم

با چشم خیس در پی یک گوشه چشم تو

هر شب کنار سفره روضه نشسته ایم

ای خون جگر که داغ جوان دیده ای بیا

امشب برای مادر تو حجله بسته ایم

بسم الله الرحمن الرحیم الهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم.

السَّلاَمُ عَلَی الْمَهْدِیِّ الَّذِی وَعَدَ اللَّهُ بِهِ الْأُمَمَ.

عرض سلام و احترام خدمت شما بینندگان جان منتظران جان جانان حضرت مهدی موعود (ارواحنا فداء)، عرض تسلیت و تعزیت دارم فرا رسیدن ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را به محضر حضرت بقیة الله الأعظم (عج) و همچنین خدمت شما عاشقان و محبین آن حضرت، در خدمت شما هستیم با برنامه دیگری از سلسله برنامه های مهدی یار کرسی مهدویت ویژه نقد مدعیان دروغین و فرقه های انحرافی از شهر مقدس قم جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و از شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج)، این هفته در خدمت کارشناس ارجمند جناب استاد شریفی هستیم و از محضرشان استفاده می کنیم.

آقا سلام علیکم عرض تسلیت، خوش آمدید.

استاد شریفی:

سلام علیکم خدمت شما وهمه بینندگان عزیز شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) و بنده هم به نوبه خودم تسلیت عرض می کنم این ایام را ایام شهادت بی بی دو عالم را خدمت همه محبین اهل بیت و شاکریم که نام ما جزء شیعیان آقا امیرالمؤمنین و عزاداران این بی بی ثبت شده و دعا می کنیم که خدا ما را با همین مهر و محبت و با همین عشق به حضرت از دنیا ببرد إن شاءالله و این عنایت را از سر ما بر ندارد، من در خدمت شما و بینندگان عزیز هستم.

مجری:

خیلی ممنون و متشکر، همانطور که بینندگان عزیز مستحضر هستند ما برنامه های که در خدمت شما بودیم اختصاص داشت به نقد فرقه احمد الحسن و رسیدیم برنامه های گذشته فکر می کنم چند هفته قبل بود رسیدیم به اینجا که گفتیم که احمد آنچه که فضائل هست آنچه که مقامات هست برای ائمه اهل بیت (علیهم السلام) اولاً که در آنها حصر آنها را می شکست و ثانیاً می آمد یک کاری هم می کرد برای خودش آن مقامات را قائل می شد، حالا می خواهیم چون ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) هم هست می خواهیم ببینیم که در مورد حضرت زهرا رویکردش چه هست آیا باز هم همان رویکرد را دارد؟ آیا باز هم فضائل حضرت را می آید به نوعی مثلاً حصرشان را از بین می برد؟ و آیا باز هم برای خودش اینها را مدعی هست یا خیر؟

استاد شریفی:

نکته خیلی مهمی فرمودید ببینید من یک اصطلاحاً معیار بدهم به بینندگان عزیز مان؛ در طول تاریخ مدعیان دروغینی که آمدند کپی بودند جعل بودند در مقابل جنس اصل، دوتا راه را انجام دادند اینها را همیشه در برنامه ها معمولاً می زنم دوباره هم می گویم چون در روایات که وقتی غور کردند به این رسیدند از روایات که اگر همین یک مورد را یک بچه شیعه ای بتواند خوب تحلیل کند به طور قطع و یقین از فتنه های آخرالزمان در امان خواهد ماند، چیکار شد در این فرقه ها و این مذاهب ساختگی؟ هر وقتی دیدیم که اگر کسی آمد و شروع کرد نقد مقامات ائمه اهل بیت و معصومین که آقا حالا اینطوری هم که می گویند نیست اینها عصمت حالا عصمت دارند اما دچار گناه و اشتباه و خطا و غلط املایی و سهو و نسیان و اینکه بلد نباشد، جاهل بوده، بی سواد بوده، بعضی جاها نمی دانم آمده در تاریخ که مثلاً این علم غیبت ندارد، در تاریخ بعضی جاها آمده که نمی دانم شاگردی کسی را می کردند، هر وقتی دیدید یک کسی که مدعی هست آمد همچین حرف های را زد همانجا شک کنید به او چون تمام مدعیان دروغینی که آمدند از همین مقدمات شروع کردند، با تشکیک شروع کردند، همیشه سطح را آوردند پایین، حالا یک وقتی هست یک کسی مدعی نیست او بحث اش جدا هست چون ما در روایات مان داریم که ایمان ده رتبه هست و هر چه کمال بیشتر معرفت هم خود به خود بالاتر، عده ی هستند حالا برای ائمه عصمت قائل نیستند علوم غیبی را برای شان قائل نیستند آخرش هم می گویند اینها هم بشر بودند مثل ما حالا با یک مقدار مراتب بالاتر، این مدعی نیست ادعای ندارد به این می گوییم این بنده خدا رتبه ایمانش پایین هست، اما مدعیان همیشه از همین مقدمه شروع کردند، یا آن سمتش هم هست، یعنی چه؟ عده دیگر باز برای اینکه بخواهند ادعاهای غلو آمیزی که نهایتاً به بحث ربوبیت و مباحث اینطوری و الوهیت می رسد باز آنجا چه استفاده می کنند؟ پیغمبر و معصومین اینها الله در خلق اند اینها فلان که احمد هر دو کارش را انجام داده یعنی جای که مثلاً می خواهد ادعای الوهیت کند که منِ احمد بصری الله فی الخلق هستم ذات خدا در منِ انسان کامل حلول کرده است می آید مثلاً از یک سری روایات و یک سری مطالب غلو آمیزی که خود اهل بیت آنها را رد کردند علمای ما رد کردند که ما الوهیت و ربوبیت قائل بشویم برای مثلاً اهل بیت اینها کفر هست اینها شرک هست، بعد عده ی که آمدند چنین روایاتی را جعل کردند احمد باز دوباره می آید جای دیگر از همان روایات ها استفاده می کند که ببینید این مثلاً پیغمبر هست این حضرت علی هست همچین ادعای کرده که من الله فی الخلق هستم من نمی دانم مقام الوهیت دارم خدا در من حلول کرده، این مزخرفات و این چرندیات، احمد از هر دو کارش استفاده کرده ولی من این را بگوییم مقدمه بحثم که این را همه بیننده ها و همه بچه شیعه ها بدانند هر کسی آمد مقام اهل بیت را برد به حد مقام الوهیت این مشکل دارد که ما در روایات مان اهل بیت این اهل غلو را لعن کردند، اما آن جناح اش را به آن می گویند اصطلاحاً در روایات آمده مقصره کسانی که نرسیدند رتبه های پایین مرتبه ایمان اند در روایات ما آمده اهل بیت گفته دست آنها را بگیرید بیاورید بالا رشدشان بدهید لعن شان نکنید برائت از آنها نجویید، نه، معرفتش کم هست، اما از این طرف اهل غلو را اهل بیت لعن کردند که ای کاش مجوسی بود، که ای کاش نصرانی بود، که ای کاش یهودی بود، که ای کاش فلان بود فلان بود فلان بود، اما اهل غلو نبود؛ یعنی اینقدر اهل بیت به آن جناح آن طرف حساس بودند، پس این دوتا شاخصه را اگر ما داشته باشیم که یک: کسی آمد این رتبه اهل بیت را اینطوری برد بالا بدانیم این پشت اش یک نقشه هست که در یک روایتی آقا امام رضا در «عیون اخبار» شیخ صدوق روایت از آقا امام رضا هست که امام رضا تصریح می کند عده ی از دشمنان ما تعمداً چنین روایاتی را به دروغ به ما نسبت می دادند تا مردم از ما بری بشوند بگویند نگاه کنید این چه ادعاهای کفر آمیزی دارند، این یک دسته هست، یک دسته دیگر این طرف که مقاماتی که ثابت هست برای اهل بیت را بیاورند پایین، هر دوی اینها بدانیم پشت اینها دسیسه هست و اگر رسیدیم به اینجا که کسی آمد این ادعا را کرد همانجا باید بگوییم همینجا توقف می کنیم با این آقا چون مشکل دارد یا مرتبه ایمانش خیلی ضعیف هست یا اگر مدعی بود که دیگر قطعاً بدانیم که این قرار هست در آینده خودش بخواهد سوءاستفاده هایی بکند، جریان احمد هم دقیقاً این دوتا کار را انجام داده و امشب که فرمودید به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت بی بی دو عالم ما می خواهیم رفتار احمد، سخنان احمد و این جریان را در تقابل با بی بی حضرت زهرا مقایسه کنیم بیان کنیم بعد هم قضاوت را می گذاریم به عهده بیننده ها و اگر از اتباع احمد هم کسی حاضر به پاسخگویی هست که ما اشتباه برداشت کردیم اشتباه فهمیدیم تشریف بیاورند آقایان پاسخ بدهند، من این نکته را هم بگویم؛ همیشه ببینید با اهل سنت هم ما این مشکل را داریم با وهابی ها هم این مشکل را داریم؛ مثلاً می آوریم مطلبی را که فلان روایت شما فلان عالِم شما در اینجا مثلاً إبن تیمیه هست چنین جسارتی به حضرت زهرا کرده در مسئله بحث غصب فدک و تقاضای حضرت زهرا برای بازگرداندن حق غصب شده خودش، إبن تیمیه یک اهانتی را به حضرت زهرا می کند می گوید اینجا شعبه ی از نفاق در مثلاً حضرت زهرا نعوذ باالله بوده، وقتی که این را می آوریم می گویند نگاه کنید إبن تیمیه ده جای دیگر از حضرت زهرا تعریف کرده، آقا تعریف آنجا اینجا را پوشش نمی دهد، در روایت تحدید به آتش زدن خانه حضرت زهرا روایت صحیح السند که در «مصنف إبن أبی شبیه» و «تاریخ طبری» و «انساب الاشراب» بلاذری آمده جالب بود من در فضای مجازی دیدم آقا کلیپ ضبط کرده می گوید روایت را ببینید خلیفه دوم در این روایت زیبا به حضرت زهرا می گوید پدر تو را هیچ کسی نزد من محبوب تر از پدر تو نیست و بعد پدر تو، تو، اما اگر جمع بشوید در خانه خانۀتان را آتش می زنم، می گوید نگاه کنید چقدر صمیمیت، این مثال مثل این می ماند که طرف می گوید من خیلی دوستت دارم ولی سر به تنت نباشد، چه دوستی و محبتی که من تو را خیلی دوست دارم کل عالم یک طرف تو یک طرف، اما خانه را روی سرت آتش می زنم، این را کدام آدم عاقلی می پسندد؟ این را گفتم برای این عنوان که در این جریان اتباع احمد همین مسئله هست مثلاً اینها را که می آوریم، آقا احمد در ده حای دیگر گفته حضرت زهرا اینطوری هست حضرت زهرا آنطوری هست مقامات و کرامات و...، اینها جواب ما نشد ما به اینها می گوییم نفاق، نفاق همین هست ده جا تعریف می کنی، دو جا سه جای دیگر که به ضررت هست یا می خواهی به نفع خودت یک مطلبی را مصادره به مطلوب کنی آنجا آن نکته نفاقی که در دلت هست را آن مرضی که در دلت هست را آنجا روشن می کنی نشان می دهی، پس اگر هم بیننده ای این ذهنیت برای آمد که اتباع احمد می گویند ده جا احمد از حضرت زهرا تعریف کرده از اهل بیت تعریف کرده از امیرالمؤمنین تعریف کرده حواس تان باشد همان کاری را کرده که إبن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب هم کردند، همان روش هست فقط قالب عوض شده او محمد بن عبدالوهاب هست إبن تیمیه هست، این آقای احمد بصری هست وگرنه اختلافی در اصلش با اینها نیست.

با این مقدمه ما برویم سراغ این مطلب که یکی از قطعیات بین مذاهب اسلامی شیعه و اهل سنت جایگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها) هست که در روایات شیعه و سنی وارد شده چهار زن افضل زنان همه عالم هستند و در این مورد دیگر می شود گفت کسی شک و تردیدی ندارد در روایات آمده است حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت خدیجه و حضرت آسیه و حضرت مریم، این چهار زن افضل زنان عالم هستند، حالا بین این چهار زن روایت اینگونه آمده است هم شیعه هم سنی که حضرت زهرا افضل همه زنان عالم می باشد، روایتی را شیخ صدوق نقل می کند در کتاب امالی از آقای إبن عباس که می گوید پیغمبر فرمود دخترم فاطمه (سلام الله علیها) بانوی زنان عالم هست از اولین و آخرین و او پاره وجود من هست؛ کتاب «خصال شیخ صدوق» در این روایت تصریح شده جلد یک، صفحه 206، این روایت تصریح می کند که چهار زن افضل زنان بهشت هستند حضرت خدیجه، حضرت فاطمه و حضرت مریم و جناب آسیه.

خصال، شیخ صدوق، ج 1، ص 206

 این چهار زن را پس چون مهم هست من تیکه تیکه بگوییم؛ در این روایت حصر می شود که بین زنانی که خلق شدند توسط خدا از روز اول خلقت تا روز آخر چهار زن بهترین زنان هستند، پنجمی وجود ندارد این چهار نفر افضل اند بر دیگر زنان، حالا باز در این روایات سؤال می پرسند از آقا امام صادق کدام یکی از اینها افضل هست از این چهارتا؟ می خواهیم ببینیم کدام یکی؛ «معانی الأخبار» شیخ صدوق، در صفحه 107، حدیث شماره 1، معنی روایتی که پیغمبر فرمود حضرت زهرا سرور زنان عالم هست، آقا امام صادق جواب می دهد که حضرت مریم افضل زنان عصر خودش بود، اما حضرت فاطمه سیدة النساء العالمین سرور زنان عالم از اولین و آخرین.

معانی الأخبار، شیخ صدوق، ص 101، ح 1

پس چهارتا زن شدند افضل زنان عالم که باز افضل این چهار نفر فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هست، حالا چون من بحثم اهل سنت نیست دیگر رجوع به اقوال علماء اصلاً نمی کنم که آنها هم این را دارند که در بین زنان حضرت زهرا افضل هست، بعد حضرت خدیجه هست، بعد عایشه هست و حتی حضرت زهرا افضل بر خلفاء هست چون اینها این ادعا را دارند یعنی اهل سنت مبنای شان این هست می گویند بعد از انبیاء الهی افضل همه مخلوقات صحابه اند، افضل همه صحابه هم خلیفه اول و دوم و سوم و چهارم به این ترتیب می آورند، اما از آن طرف نقل کردند که حضرت زهرا افضل بر خلفاء هم هست علاوه بر افضلیت بر زنان؛ یعنی پس می شود طبق مبنای اهل سنت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بعد انبیاء الهی و حجت های الهی افضل همه مخلوقات خدا هست، این پس اشتراکی که ما با اهل سنت و مذاهب داریم که حضرت زهرا پس شد سرور زنان عالم.

حالا برویم ببینیم آقای احمد در این مورد چه نکته ی را بیان کرده؛ «پاسخ های روشنگر بر بستر امواج» جلد ششم، پاسخ های آقای احمد آقای احمد بصری، در صفحه45 پرسش 536

سرورم چرا فقط چهار زن به مراحل بالای کمال رسیده اند: سیده مریم، سیده آسیه، سیده خدیجه و سیده طاهره مولایم زهرا؟ سرورم شما که پسر و حبیب او هستی

پاسخ های روشنگر بر بستر امواج، ج 6، ص 45، پ 536

که همه اینها دروغ هستند حالا ما کلی نقل کردیم

به گونه علمی و عقیدتی مرا مطلع گردان تا با پاسخی که از منبع علم و از پسر پیامبر اعظم آمده است خوشحال و شادمان شوم.

این سائل که از جزء اتباع آقای احمد هست نمی تواند بپذیرد که حضرت زهرا افضل هست، نکته بعدی نمی تواند بپذیرد که فقط این چهار زن به مراحل بالای کمال رسیدند، اصلاً سؤالش را دقت کنید خب همیشه یک اولی و دومی و سومی قطعاً خواهد بود دیگر شما در هر مسئله ی ورود پیدا کنید، خدا در قرآن تصریح می کند ما بعضی از انبیاء را بر بعضی دیگر برتری دادیم؛ بین انبیاء چه کسی مقامش از همه بالاتر هست؟ آقا رسول خدا، پس آقا رسول خدا هست، بعد ایشان پیامبران اولوالعزم، همیشه یک سری افرادی افضلیت وجود دارد، ایشان اساساً نمی تواند بپذیرد که کسی افضل از کسی دیگر باشد؛ یعنی سطح علمی و فهم عقلی اینها را این اتباع این آقا را بفهمیم، حالا ببینیم امامش چه پاسخ داده:

موضوع انحصار به کمال رسیدن زنان به چهار نفر درست نیست.

در روایات ما چه آورده بودیم؟ چهارتا که دیگر هم شیعه نقل کرده هم سنی إلی ما شاءالله، می توانیم بگوییم تواتر معنوی دارد روایت افضلیت این چهار زن بر دیگر زنان، آقای احمد می گوید

موضوع انحصار به کمال رسیدن زنان به چهار نفر درست نیست، صحیح آن است که هر انسان طبق و علم و اخلاصش جایگاهی نزد خدای سبحان دارد چه انسان مرد باشد چه زن، اما اینکه برتر خواندن یک انسان معین و اینکه او از تمام انسان های پیش از خود برتر یا برترین اهل زمان خود است و یا حتی نسبت به تمام انسان ها برتری دارد فقط و فقط از طریق نص خدای سبحان از سوی فرستادگانش ثابت می گردد.

این که ما بحثی نداریم از پیغمبر و اهل بیت هم این روایت رسیده که حضرت زهرا افضل بر همه زنان عالم هست.

از طریق خبررسانی پیامبر به نقل از خداوند سبحان و دانای غیب ها ثابت شده که فاطمه سرور زنان عالمیان دو جهان هست.

حالا اینجا را دارد، بالا می گوید موضوع انحصار به کمال رسیدن زنان درست نیست، پاینش می آید می گوید روایت داریم که حضرت فاطمه سرور زنان عالمیان هست، دقت کنید ببینیم تناقضات را در چند خط؟ در سه خط:

همچنین ثابت شده که مریم، آسیه و خدیجه فضل و مقامی نزد خداوند دارند ولی قضیه فقط به همین عدد منحصر نمی شود بلکه زنان بسیاری

آن هم نه یکی دوتا

زنان بسیاری وجود دارند که نزد خدا منزلت و مقام والایی دارند، حتی بانویی هست که از این عده برتر و بالاتر است؛ دختر علی پس از مادرش فاطمه برترین زنان جهانیان است.

آن مقدمه را گفتم برای این اینجا الآن می خواهم اشاره کنم به آن، ادامه اش را بخوانم بعد تحلیل کنیم:

این سخن شما که زنان با فضیلت فقط همین چهارنفر اند چندان دقیق نیست و شما بدان که باب به روی تمام زن ها تا روز قیامت گشوده هست تا با عمل و اخلاص شان بتوانند جزء برترین زنان دو عالم شوند.

پیغمبر فرمود چهار زن افضل زنان هستند تا روز قیامت و در بهشت، ایشان می گوید نه حصر وجود ندارد درب باز هست تا روز قیامت زنهای دیگر می توانند بیایند بشوند جزء برترین زنان دو عالم، یا پیغمبر راست می گوید یا احمد، پیغمبر حصر کرد که تا روز قیامت تمام زنان عالم هر آنچه که بیایند هم مقام شان به این چهار زن نخواهد رسید، احمد می گوید نه این اشتباه هست؛ پس اولین کاری که کرد انکار سخن رسول خدا.

مجری:

انحصار را در حقیقت از بین برد.

استاد شریفی:

اصلاً برای اینکه بخواهد حصر را بشکند مجبور هست این حرف را بزند، اول انکار سخن رسول خدا، ما در جاهای مختلف این را آوردیم بودیم اهل بیت، پیغمبر فرمودند خلفای بعد من تا روز قیامت 12تا؛ این را می شکند می گوید امامت استمرار دارد بعد این 12نفر، خب این روایت های پیامبر را چیکار می کنی؟ چشم ها بسته گوش ها گرفته دیگر اینجا ساکت است سوت می زند رویش را می کند به دیوار، پاسخی نیست، پیغمبر شیعه و سنی نقل کردند چهار زن، می گوید نه این حصر باطل است این دقیق نیست، خب چرا؟ به شما علتش را خواهم گفت من الآن پیش بینی های اینها را خدمت شما خواهم آورد که چرا، إن شاءالله در آینده اینها را، من بعضی پیش بینی ها را یک سال دو سال پیش به دوستان می گفتم می گفتند آقا نه دیگر، مثلاً من دو سال پیش یادم هست به دوستان گفتم احمد ادعا خواهد کرد که امام زمان از دنیا رفته و من امام هستم، دوستان گفتند نه دیگر در این حد هم این آقا، اطلاع داریم الآن در جلسات خصوصی لایه های اول اینها آن خادمین اصلی شان و نفرات اصلی شان به آنها دستورالعمل آمده که شما باید جامعه را آرام آرام به این سمت ببرید و آماده کنید که امام زمان از دنیا رفته است و امامت به احمد منتقل شده و دیگر همه کار احمد است، این را اطلاع موثق داریم، یعنی الآن من امشب هم پیش بینی خواهم کرد علتش اینجا چه هست؛ احمد چون ادعا می کند که بقیه مهدیین فرزندان احمد اند لذا زن آقای احمد بصری و آن زنان دیگر در آینده این جریان احمد نقش خواهند داشت آنها باید بیایند کنار حضرت زهرا قرار بگیرند، اینها داستان دارد می رسیم یک روزی إن شاءالله همین جا که این خبر را من به شما که همچین ادعای آمده، یکی از لیدرهای اصلی این جریان به نام عباس فتحیه یک کتابی یک جزوه ی نوشته بود؛ این کتاب و جزوه را در مقدمه اش چه آورده بود؟ به چه کسی هدیه کرده بود این کتاب را؟ به مادر آقای احمد بصری که از دنیا رفته آن هم با یک الفاظ بسیار مقدسی در رابطه با مادر این آقا که اینها مقدمه های همین مسئله هست که زن های اینها آرام آرام می آیند در جریان به عنوان مثلاً حضرت زهرای دوران، مادر امام معصوم، مثلاً زن آقای احمد مادر یازده تا از مهدیین هست دیگر، اینها می آید در آینده خواهیم دید، حالا ادامه بحث مان؛ من اول بحثم چه گفتم؟ گفتم یک جا می شکنند حصر را، مقام را می آورند پایین، یک جای دیگر استفاده می کنند باز از همین، اینجا برای اینکه حصر را بشکند چیکار کرده؟ گفته زن های دیگر هم هستند خیلی مقام دارند حضرت زینب؛ سوءاستفاده  کرده از حضرت زینب، من سؤال دارم؛ ما منکر مقام حضرت زینب نیستیم اصلاً، اما چرا اینها سر این؟ آقا ببین دشمن است با حضرت زینب، این نمی خواهد بپذیرد حضرت زینب جزء برترین زنان عالم است، آقا ما حضرت زینب را هم جزء برترین زنان، اما حضرت زینب طبق این روایاتی که ما داریم این چهار نفر افضل بر همه زنان عالم هستند حالا پنجمی است، ششمی است، هفتمی است آن را دیگر روایتی به ما نرسیده، سؤال این هست؛ پیامبر و اهل بیت و ائمه آیا حضرت زینب را می شناختند یا نمی شناختند؟

مجری:

قطعاً می شناختند.

استاد شریفی:

چرا در روایات اهل بیت و ائمه این مطلب اشاره نشده؟ از معصومین برای ما بیاورید اشکالی ندارد ما می پذیریم ولی سوءاستفاده از اهل بیت و ائمه برای مقاصد شوم تان ما اجازه نخواهیم داد، اینجا در این مطلبی که آقای احمد آورده چندتا نتیجه می خواهیم بگیریم:

یک: پیامبر فرمودند در بین زنان عالم چهارنفر افصل بر دیگران هستند و حضرت زهرا افضل بر همه زنان هست، آقای احمد می آید می گوید این سخن پیغمبر دقیق نیست و ایشان اشتباه کرده که این مطلب را گفته لذا احمد می گوید من دیگر آمدم علاوه بر انکار سخن پیغمبر، آمدم سخن پیغمبر را اصلاح کنم که می گوید این حرف دقیق نیست من آمدم، حرفش این هست می گوید این مطلب دقیق نیست، آقای احمد آمده اصلاح کند سخن پیغمبر را، پیغمبر اشتباه کرده احمد بصری درست فهمیده.

 مورد سوم: حصر افضلیت زنان عالم بر این چهارنفر صحیح نیست، درب برای همه زنان باز هست تا به این مقام برسند، دقیقاً در بحث ادعای امامتش هم احمد همین کار را کرده بود؛ آقا درب امامت محصور نشده است به 12نفر، درب برای همه باز هست تا به این مقام برسند، اینجا هم درب برای همه باز هست تا به مقام حضرت زهرا برسند.

چهارم: زنان بسیار زیادی هم ردیف این زنان و حضرت زهرا (سلام الله علیها) بودند و هستند.

مجری:

بودند و هستند حالا کجاست؟

استاد شریفی:

 پس این که ما بگوییم حضرت زهرا سیدة النساء العالمین این باطل هست چون خیلی زن های دیگر هم بودند مثل حضرت زهرا این چنین مقامی را داشتند هم بودند و هم خواهند آمد، این دقیقاً انکار فضیلتی هست که مختص به حضرت زهرا (سلام الله علیها) هست و آقای احمد این را دارد انکار می کند به خاطری که بعدها قرار هست در این چیدمانی که دارند زنان اینها بیایند نقش بازی کنند بشوند به اصطلاح حضرت زهرای دوران و افضل زنان عصر خودشان.

مجری:

جناب استاد در بخش اول برنامه پرداختید روایت مشهوری که در مورد برتری و افضلیت چهار زن بودند بر تمام زنان عالم، خب احمد آمد این انحصار را شکاند، از طرفی آن برتری حضرت صدیقه طاهره (س) بر تمام زنان را حتی بر آن چهار زن را باز هم از بین برد، آورد پایی مقام حضرت را، و گفتید که احتمالاً هم اینها جزو برنامه هایشان هست که قطعاً جزو  برنامه آینده شان هستند، که این انحصار را می شکانند، افرادی را وارد این جریان بکنند، حالا ما در مورد یک مورد دیگر که همان آیه تطهیر هست، در مورد این بپردازیم چرا که ما قائل هستیم آیه تطهیر هم در موردش انحصار وجود دارد، یعنی ما قائلیم که آیه تطهیر در مورد آن خمسه طیبه نازل شده و در مورد اهل بیت (ع) هست،

استاد شریفی:

بله مصادیقش مشخص است و تنها خانمی که در این هست،

مجری:

حضرت زهرا (س) هستند، و ما قائل هستیم که زنان دیگر، چه زنان پیامبر یا هر زنی جزو این آیه نیست، حالا ببینیم که احمد اینجا چکار کرده باز هم آیا آمده یک ترفند دیگری را استفاده کرده؟

استاد شریفی:

بله اینجا هم همین کار را کرده ولی اینجا با یک تعارض و تناقض خیلی وحشتناک من قبل از اینکه می خواهم مطالب احمد را بیاورم اول روایات شیعه را روایات مکتب اهل بیت را خدمت شما بینندگان نشان بدهم که در این روایات حصر چطور آمده است، مصادیق این آیه چه کسانی هست و بخصوص در زنها چه کسی فقط شامل این مسئله هست، روایتی است که مرحوم کلینی در کتاب کافی شریف نقل می کند این روایت را، جلد1، صفجه 172، در این روایت با سند معتبر هم آمده تصریح شده، آیاتی که بر پیغمبر نازل شده، که این آیات را پیغمبر در تفسیرش تصریح کرد که این آیه در مورد چه کسانی هست، و یکی از آن آیات، آیه تطهیر است

«إنّما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا»

احزاب/33

 خب روایت میگوید که پیغمبر امیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین و حضرت زهرا را جمع کرد و آنها را تحت کسائی آورد، در خانه ام المؤمنین  ام سلمه بعد گفت خدایا هر پیغمبری یک اهلی دارد یک عترتی داردف و اینها آن اهل من و آن عترت من هستند بعد در روایت آمده که ام المؤمنین ام سلمه تصریح کرد که آیا من هم جزء این اهل بیت تو هستم، من این نکته را همیشه بگویم خلطی که اهل سنت می کنند، بعضی ها دانسته بعضی ها ندانسته، این است که زن نمی شود جزو اهل بیت نباشد، ما مشکل نداریم زن جزو اهل بیت هست، همانطور که فرزند هم جزو اهل بیت هست، اما اینجا این اهل بیت یک اهل بیت خاص هستند، مثل چه؟ مگر پسر جزو اهل بیت نیست؟ خدا در قرآن پسر حضرت نوح را جدا کرده که این از اهل تو نیست،  چرا؟ پس ما بگوییم که طبق این آیه قرآن پس پسر جزو اهل بیت نیست نه ارث می برد نه چیز دیگر، نه آقا این برای همه قابل فهم هست تخصیص خورد بخاطر آن رفتار و آن عقیده و این اعمال از این شأنیت خارج شد، این جا هم مراد می گوید این اهل بیت، یعنی اهل بیت خاص هست، نه زنان، خب جناب ام المؤمنین ام سلمه می گوید من هم جزء این اهل بیت تو هستم؟ پیغمبر فرمود تو بر خیری همسر خوبی هستی، ولاکن این اهل بیت من اینها هستند، پس حصر شد مصداقش فقط معصومین هستند، که حالا در روایات دیگر هم ان شاء الله می آورم، و تنها خانمی که در این آیه تطهیر وارد شده، حضرت زهرا (س) هست؛ خب این روایت را علامه مجلسی در مرآة العقول خودش، جزء ثالث، جلد3 صفحه 213 این روایت را نقل می کند و می گوید

«الحدیث الأول صحیح»

مرأة العقول، ج3، ص 213

دیگر اگر بحث سندی هم کسی خواسته باشد روایت از نظر سند هم  معتبر است، خب این روایت اول، که ما به همین یک روایت اکتفا می کنیم چون طبق مبنای احمد حق انکار یک روایت را هم ندارم وگر نه کافریم خب همین یک روایت سند صحیح، معتبر، آقای احمد هم در اوایل دعوت خودش همین نکته را اشاره داشت، که ما همیشه می گوییم اول دعوت یک چیزی می گوید، وسط دعوت یک چیز هست، مثلاً پنج سال اول دعوت یک حرفی زده می شود، پنج سال دعوت یک حرف دیگر، پنج سال سوم دعوت یک حرف دیگر، اصلاً کلاً این چهار پنج سال اینها آبدیت می شونأ، کتاب سرگردان جناب آقای احمد بصری، صفحه 40، آیه را می آرود

«همانگونه ه بسیاری از مفسرین توضیح دادند که پیامبر به تکرار اعلام کردند که منظور از اهل بیت همان علی و فاطمه و حسن و حسین می باشد،»

سرگردان، احمد بصری، ص 40

پس مصداق آیه تطهیر در آن زمان فقط همین افراد است، این هم حرف آقای احمد بصری، آقای ناظم العقیلی هم که دیگر مسؤل لیدر اصلی اینها در بحث علمی هست ایشان هم سؤالی یکی از اهل سنت از ایشان می پرسد، پاسخ های روشنگر بر بستر امواج، جلد3، پرسش 276، یک اهل سنتی هست از آقای هیئت علمی احمد، آقای ناظم العقیلی که مسؤل این هیئت علمی است سؤال می پرسد ایا درقرآن همسر جزو اهل بیت هست؟ بعد این شخص اهل سنت آیاتی را می آورد از قرآن که مثلاً زن جزو اهل بیت هست، که ما هم توضیح دادیم این مسئله را،

آیاتی از قرآن کریم را خدمت تان ارایه می دهم که ثابت می کند اهل بیت زنان را نیز شامل می شود

پاسخ های روشنگر بر بستر امواج، ج3 ص 276

آقای ناطم العقیلی در جوالش چندتا نکته را مطرح می کند، جواب اول:

شما  از کجا چنین حقی یافتی که قرآن را طبق خواست و میل خودت تفسیر کنی به هر حال آنچه شما از این آیه می فهمین با قرآن کریم که متذکر شده است که پیامبران با زنانی از اهل آتش ازدواج کرده اند در تعارض می باشد. اما در باره اهل بیت پیامبر و تخصیص  علی بن ا بی طالب ونسل این دو به آن  این موضوعی است که از طریق اهل سنت و شیعه ثابت شده است.

پس آقای ناطم العقیلی می گوید زنان دیگر پیغمبر شامل آیه تطهیر نمی شود، در ادامه اش:

پوشیده نیست که این احادیث بویژه حدیث آخر دلالت

حالا چون احادیث را می آورد که ثابت کند زنان پیامبر شامل آیه تطهیر نیستند فقط همین افرادی ه احمد هم حصر کرده بود همین ها هستند،  می گیود

بویژه حدیث آخر دلالت بر محصور بودن آل البیت بر علی و فاطمه و نسل این دو دارد به طوری که حتی ام سلمه همسر حضرت رسول را شامل نشده است

پس تمام شد دیگر به زنان رسول خدا شامل آیه تطهیر نیستند، مصداقش همان افرادی است که پیغمبر معرفی کرده و تنها خانمی که در این بین هست بی بی حضرت زهرا هست،  دوباره برویم کتاب بعدی آقای احمد، پاسخ های روشنگر بر بستر امواج، جلد6،  ببینید حالا یک مطلبی را بیان می کند این آقا، این آقا می خواهد در بحث آیه تطهیر بیاید جمعش کند، ادعا کرده که اصلاً این کتابت قرآن به شکلی که امروز هست این صحیح نیست، چون احمد قائل به تحریف قرآن است، هم به نقصان هم به زیاده، بعد می گوید این قرآن قرآن اصلی نیست، آیاتش هم جابجا شده است، می خواهد در جوابی آن اهل سنتی ک گفته این آیه تطهیر شامل زنان پیغمبر می شود جواب بدهد،  می گوید اصلاً این آیه جایش اینجا نبوده،  این را من بگویم تا بعد متوجه توضیح بشوید، می گوید

نمی توان بطور قطع مدعی شد قرآنی که امروز در دست ما است تمام آیات آن طبق  تنزیل چینش شده است، این مقدمه را ارائه کردم تا مطلبی بعدی روشن شود که این آیه تطهیر که شما در باره آن سؤال پرسیدی در واقع طبق نزول مرتب نشده  و این مکان مکان صحیح آن نیست، ضمناً پیامبر این آیه را به خانه امیرالمؤمنین و حضرت زهرا تخصیص داده است، و حضرت آیه را بر در خانه های آنها قراعت می کرده لذا حال که پیامبر آن را تخصیص داده است دلیلی بر تعمیم آن وجود ندارد مگر از سر عناد و ستیزه جویی

حرف خیلی صریح و واضح است، پیغمبر تخصیص داده، بر امیرالمؤمنین و حضرت زهرا و این خانه،  پس اگر کسی دیگر آمد ادعای خلاف این را کرد معاند است با رسول خدا، و لجباز است و لجوج است با سخن رسول خدا، سؤال می پرسیم قبل از اینکه بخواهیم برویم سراغ آن تعارض، کسی که با پیغمبر سر عناد داشته باشد حکمش چیست؟ اصلاً این مسلمان است؟ بعد می تواند این ادعای امامت کند؟ می شود امکانش هست؟ اتباع احمد بیایند پاسخ بدهند، واقعاً اگر شما ادعا دارید بسم الله، این حرف احمد تخصیص خورده بر علی و حضرت زهرا و خانه شان، حالا آقای احمد چندین سال گذشت، خب ادعای عصمت می کند، بهترین آیه برای اثبات عصمت آیه تطهیر است، حالا باید یک کم فکر کند، ما بچه که بودیم این فیلم ایکی او سان را می گذاشتند می نشستیم نگاه می کردیم خیلی هم کیف می کردیم، بقول یکی از دوستان ما یکی از جلسه ای که با ایشان بودیم اینها را من می آوردم می خندید می گفت که خب آن لجنه جریانی که پشت عقبه جریان احمد است می گوید اینها به شکل ایکی او سان می نشینند اینطوری پا را می گذارند، همان حالتی که در فیلم بود، می نشینند فکر می کنند خب الآن باید چه جعل کنیم که بتوانیم این ادعا را ثابت بکنیم و بچسپانیم، بعد اینها می گویند از آن طرف هم این تعارضات و تناقضات از درونش در می آید،  خب داستان اینجا است، از آقای احمد بصری در کتاب جوابهای روشن کننده، جلد2، صفحه 162، سؤال 143، می پرسند

در آیه تطهیر برای اهل بیت آیا زنان پیامبر در این آیه جایگاهی دارند یا فقط علی و فاطمه و حسن و حسین و ائمه و مهدیین هستند؟

جوابهای روشن کننده، ج2 ص 162، س 143

سؤال را خودشان جعل کردند، اصلاً سؤال از طرف خودشان هست، مثل اینکه ابن تیمیه کتاب نوشته مجموع الفتاوا، بعد وقتی می رویم تاریخش را نگاه می کنی، می بینیم سؤال کردند ابن تیمیه جواب داده، ببینید ابن تیمیه در آن تایمی که این کتاب  را نوشته در زندان بوده اصلاً این آقا در زندان کسی نبوده خودش جعل می کرده، طرح سؤال ، هم طراح سؤال خودش بوده هم جواب می داده،  اینها الآن هم طراح سؤال خودشان هستند که می خواهند آن جواب را انتقال بدهند، آیا زنان پیامبر هم شامل می شود یا فقط اهل بیت و مهدیین، خب مهدیین از کجا آمد، اصلاً این را اول بیایید ثابت کن، این را از کجا تو آوردی که بعد اینجا می خواهی طرح سؤآل هم بکنی، خب احمد جواب می دهد، در قضیه افضلیت چهار زن بر زنان دیگر، گفته بود در باز است دیگر همه می توانند برسند، دقت کنید دوباره هم این را چطور آورده

دروازه اخلاص به سوی خداوند برای هر انسانی باز است تا از این کسان باشند

پس اول حصر را شکست، اگر قرار است برای همه باز است همه به این مقام برسند، که چه فرقی بین معصومین هست و من و شما،  بعد ادامه می دهد

و همینطور جزواین کسانی باشد که

حالا آیات قرآن را می آورد

این شراب شرابی است که قلبها را پاک می کند و  انسان را از اهل بیت می سازد، اگر انسان از این شراب طاهر بخورد پاک و  تطهیر می شود اما زنان پیغمبر هم حضرت خدیجه (س) از آنها است،

خب حصر را که شکست، مهدیین را هم که اضافه کرد، گفتم سوء استفاده از افراد، آنجا از حضرت زینب استفاده کرد، اگر دقت کنیم چقدر با نقشه و خباثت و چقدر دسیسه قشنگ آمده جلو، این را واقعاً نشستند کار کردن، اینجا هم باید پشت سر حضرت خدیجه سنگر گرفتند، بخدا قسم با اینها که بحث می کنم همین است، آقا انکار فضیلت حضرت خدیجه می کنند اینها اسم خودشان را م شیعه گذاشتند، آنجا هم انکار فضائل حضرت زینب می کنند نگاه کنید با حضرت زینب مشکل دارد، اینجا با حضرت خدیجه مشکل دارند، می خواهند بگویند حضرت خدیجه یعنی دقیقاً همان نقشه های سهیونیستی چقدر قشنگ دارد پیاده می کند، آقا تو مگر در کتاب قبلت نگفته بودی حصر شده بین این  افراد تنها زن هم که آیه تطهیر شاملش می شود حضرت زهرا (س) و هر کسی مخالفت کند معاند هست و لجوج، خب اینجا می خواهی چکار کنی؟  الآن معاند با پیامبر که شد، می خواهد چه جواب بدهد؟ هیچ چیز، سریع می گویند اینها می خواهند انکار فضائل حضرت خدیجه بکنند، که هیچ ارتباطی ندارد، اگر بخواهیم اینطوری حساب بکنیم حضرت ابوالفضل جز و مصداق  آیه تطهیر است، حضرت علی اصغر مصداق آیه تطهیر، حضرت رقیه مصداق آیه تطهیر، حضرت زینب مصداق آیه تطهیر، خب اینها را هم بسته، اگر به ما باشد همه اینها را برداریم بیاوریم و بگوییم اینها هم شامل این آیه، آیا همچین چیزی امکان پذیر است، یا نه ما باید تابع رسول خدا باشیم، خودت آمدی گفتی هر کس خلاف این بگوید معاند است، حالا کاش به اینجا خاتمه بدهد، یعنی  کاش بگوید این چهارده معصوم هم هستند مهدیین هم هستند حضرت خدیجه هم هست، کتاب بعدی این آقا گزاف های بعدش را ببینید، پاسخ های روشنگر بر بستر امواج، جلد3، صفحه 165

آری کسانی که پیامبر، عصمت، و طهارت از هر پلیدی را برایشان قائل بوده است، آل بیت او می باشند، و برخی  از اصحابش که پس زا رحلت آن حضرت بر حق ثابت ماندند

پس صحابه هم مصداق آیه تطهیر و معصوم هستند، خب وقتی عصمت این شد که صاحبه پیغمبر هم دارای مقام عصمت بودند دیگر چه فرقی بین امیرالمؤمنین و صحابه است دیگر، به چه دلیل این را می خواهد بگوید؟ به این دلیل این را مطرح می کند که الآن برای آن حلقه اول خودشان از اصحاب آقای احمد بصری عصمت دارند قائل می شوند، بعد احمد بیانیه صادر می کند اطاعت از اصحاب من مکتب نجف واجب است، حق هیچ گونه اعتراضی ندارید طبق آیه اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و الوالأمر  اینها الوالأمر بر شما هستند هرچه گفتند، پول به ما بدهید، بدهید، لذا زمانی که داعش حمله کرد به عراق گفتند ما می خواهیم مقابله کنیم با داعش، پول بفرستید که ما می خواهیم لشکر درست کنیم، بنام سرا یاالقاعد، پولها را جمع کردند، بعنوان خمس و خانه هایتان را بفروشید، لوازم تان را بفروشید، اطاعت از اتباع احمد، و مسؤلین دفتر شان در نجف واجب است، فروختند نه لشکری دیدیم نه چیزی، بعد از چند وقت فهمیدیم آقایی مسؤلش پولها را برده مالزی یک شرکت زده و الآن هم دارد عشق و حالش را می کند، اینها حصر را می شکنند بخاطر اینکه به این موارد برسند و این ادعا را بکنند و ملت را بچاپند.

مجری:

خیلی ممنون متشکرم، ظاهراً تماس تلفنی داریم، آقای محمدی از کرج سلام عرض می کنم خدمت شما بفرمایید.

بیننده:

سلام عرض می کنم خدمت استاد شریفی عزیز نور چشم مان، استاد می دانیم که خداوند متعال یک خط مستقیمی را ترسیم فرمودند از زمان خلقت حضرت آدم تا قیامت، و این خط مستقیم یک فرمولی دارد مثل یک فرمول ریاضی هست دو دوتا چهار تا، هر چیزی را بخواهیم از چیزی که هست باشد، باید داخل این فرمول قرار بگرید و عصمت اهل بیت (ع) انبیاء و امامان همگی داخل این فرمول و داخل این خط مستقیم هستند اینکه می گویند حتی در کتب شیعه هست که بابت آن مسئله که حضرت علی از دختر ابوجهل خواستگاری کردند و حضرت زهرا از ایشان ناراضی شدند اگر این در کتب شیعه هم باشد، این با عصمت اهل بیت تعارض دارد، مگر می شود حضرت زهرا از حضرت علی گله مند بشوند، اگر بر فرض حضرت علی این کار را هم کرده باشد، مگر خلاف شرع انجام داده که حضرت زهرا از ایشان گله مند باشند، در این موضوع اگر می شود توضیح بفرمایید.

مجری:

متشکرم

استاد شریفی:

جناب آقای محمدی حالا چون ربطی به موضوع ما ندارد، من یک توضیح خیلی کوتاه بدهم و مفصلش ان شاء الله شما را ارجاع بدهم به برنامه های اساتید یا برنامه هایی که در این زمینه در ایام فاطمیه هست، ببینید اصل این روایت در منابع شیعی سند معتبر ندارد، اتفاقاً روایت خلافش را داریم که امام صادق (ع) فرمودند این تهمت را به امیرالمؤمنین زدند تا آن جریان غضب بی بی بر خلیفه اول را بتوانند با آن توجیه کنند، ما حتی یک روایت داریم در منابع خودمان داریم نکته بعدی اساساً این روایت پیغمبر را زیر سؤال می برد، علتش این است، این روایت در منابع اهل سنت هست برای خودشان محترم که امیرالمؤمنین رفت خواستگاری دختر ابوجهل و پیغمبر ناراحت شد آمد خطبه خواند و گفت دختر پیغمبر با دختر دشمن خدا در یک خانه جمع نمی شود و حضرت علی حق ندارد ازدواج کند، خب نکته اول این است، که آیات قرآن اجازه داده برای یک مرد که چهار همسر اختیار کند، خب اینکه پیغمبر جلوی امیرالمؤمنین را گرفته باشد طبق روایات خود آنها که تو حق ندارید زن دوم بگیری، اصطلاح عامیانه خودمان هوو بیاری سر حضرت زهرا خب این انکار شریعت پیامبر توسط خود پیامبر هست، خب علی القائده خود پیامبر اینجا زیر سؤال است اصلاً ما نگاه درون مذهبی بزاریم کنار، بعنوان یک شخص غیر مسلمان بیاییم اینجا قضاوت کنیم چه می گوییم؟ می گوییم این اقا نمی تواند حجت خدا و پیغمبر باشد، چرا؟ چون عادل نیست،  به چه دلیلی؟ برای دختران دیگر مردم فتوا صادر کرده است، که مردی می تواند چهار همسر انتخاب کند، اما دختر خودم که رسید حق ندارد که به دختر من حق ندارد کسی هوو بیاورد، خب این را شما برویم به هر کس بگویید، اصلاً با عصمت پیغمبر در تعارض و تضاد هست، این را شما اگر از بیرون نگاه کنید می گویید این شخص اصلاً عادل نیست،  که بعد بخواهد بشود پغمبر خدا، نکته بعدی خب آقایان اهل سنت آوردند، که پیغمبر فرمود دختر رسول خدا با دختر دشمن رسول خدا در یک خانه جمع نمی شود، خب آقای عثمان طبق مبنای خودشان هم با دختر پیغمبر ازدواج کرده بود هم با دختران یک سری دیگر از مشرکین و کفار مکه و مدینه با هم جمع کرده بود، این را می خواهی چکار بکنی، تعارض و تناقض خیلی زیاد است، من فقط آقای محمدی را ارجاع می دهم ان شاء الله به برنامه دیگر اساتید در این زمینه که به اصطلاح پاسخ را بصورت مستند برای شما ارائه بدهند، دست شما درد نکند ممنون از زحمتی که کشیدید و تماس گرفتید.

اگر بشود یک روایت دیگر را من بخوانم، اتباع احمد ادعا می کنند که اگر شما اینجا می گویید حصر برای این پنج نفر است پس بقیه اهل بیت و ائمه چه می شوند، من می خواهم بگویم، این آیه مصادیقش در مورد چهارده نفر هست، ولا غیر، آن زمان که آیه نازل شد فقط این پنج نفر در قید حیات ظاهری بودند، مثلاً حضرت مهدی نبود که پیغمبر آن را بیاید زیر عبا جمعش کند، و برایش روایت درایم من روایت را خدمت شما نشان بدهم چون وقت نیست، کفایة الأثر برای مرحوم خزاز در این روایت تصریح می کند، آقا امام حسین از پدرش امیرالمؤمنین روایت کرد که فرمود در خانه ام سلمه و رسول خدا وارد شدم، آیه تطهیر نازل شد بعد رسول خدا فرمود یا علی این آیه در مورد تو و دو سبط من و امامان از فرزندانت نازل شده، مهدیین هم هستند، عرض کردم یا رسول خدا امامان بعد از شما چند نفر هستند، پیغبر شمارد 12 نفر تا آقا امام زمان، بعد ادامه داد که این چنین نام های ایشان را بر ساق عرش  نوشته دیدم، و از خداوند متعال درباره آنها پرسیدم فرمود ای پیغمبر آنها امامان مطهر و معصوم بعد از تو هستند، پس ما برای اینکه، این آیه را اصلاً بد فهمیدند، این ایه در مورد این چهارده نفر هست، مصادیق این چهارده نفر در آن زمان این افراد بودند، بقیه هنوز در قید حیات ظاهری نبودند، این هم نکته ای که بتوانیم بحث مان را جمع کنیم، ممنونیم از شما دست شما درد نکند زحمت کشیدید.

مجری:

خیلی ممنونم جناب استاد شریفی همچنین تشکر می کنم از شما بزرگواران و بینندگان عزیز و ارجمند ان شاء الله تا برنامه آینده که باز هم در خدمت شما باشیم شما را به  خالق یکتا می سپارم، و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 


مهدی یار 14 دی 1400>

شبکه ولی عصر مهدی یار مهدویت انتظار استاد شریفی