مهدی یار

قسمت شصت و دوم برنامه مهدی یار با کارشناسی استاد شریفی


 

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ:23/09/1400

برنامه:مهدی یار

مجری:

بسم الله الرحمن الرحیم الهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

السَّلاَمُ عَلَی الْمَهْدِیِّ الَّذِی وَعَدَ اللَّهُ بِهِ الْأُمَمَ وَعلی آبائه الطّیّبین الطّاهرین المعصومین.

عرض سلام و إرادت و احترام خدمت شما بینندگان جان منتظران جان جانان حضرت مهدی موعود (ارواحنا فداء)، امیدوارم هر جای که هستید تحت عنایات و توجهات خاصه آن حضرت قرار داشته باشید و غمی جز غم دوری یار در دل تان برقرار نباشد، در خدمت شما هستیم با برنامه دیگری از سلسله برنامه های مهدی یار کرسی مهدویت ویژه نقد مدعیان دروغین و فرقه های انحرافی از شهر مقدس قم جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و از شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج)، همچون برنامه های گذشته در خدمت کارشناس محترم جناب استاد علی شریفی هستیم و از محضرشان استفاده می کنیم.

آقا سلام علیکم خیلی خوش آمدید.

استاد شریفی:

عرض سلام خدمت شما جناب آقای صفایی عزیز و بزرگوار، شما بینندگان عزیز و محترم شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج)، بنده هم خدمت همۀشما بزرگواران و شما جناب آقای صفایی فرا رسیدن این ایام را (ایام فاطمیه) را تسلیت عرض می کنم به شما بینندگان و حضرت ولی عصر (عج) و همچنین این مصیبت وارده و این هتاکی که در این چند روز قبل توسط یکی از مولوی های اهل سنت به ساحت مقدس ائمه اهل بیت وارد شد و امیدواریم که همینطوری که شیعه و اهل سنت در این مسئله موضع گیری کردند و اعلام برائت و بیزاری را از این شخص و این هتاکی و این مسئله را ابراز داشتند و درخواست مجازات این شخص را داشتند إن شاءالله به همین زودی زود ببینیم که مسؤلین در این قضیه ورود پیدا کرده و مطالبه ای که شیعه و اهل سنت نسبت به این هتاکی که در این چند روز قبل اتفاق افتاد را به ثمر و نتیجه رسیده باشد از طرف مسؤلین، در خدمت شما هستیم.

مجری:

خیلی ممنون و متشکر، بنده هم به نوبه خودم تسلیت عرض می کنم به ساحت قلب جریحه دار حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) و همچنین خدمت بینندگان عزیز و ارجمند و حضرت عالی.

اگر مایل هستید یک خلاصه ای از جلسات گذشته را بفرمایید و جلسه گذشته تا إن شاءالله وارد یک بحث جدید بشویم.

استاد شریفی:

همانطور که ما در جلسات قبلی خدمت شما و بینندگان عزیز بودیم موضوع بحث ما که چند جلسه ای هست در خدمت شما هستیم بحث مهدیین و نقد ادعاهای احمد بصری در مسئله مهدیین بود که ما تصریح کردیم روایاتی که در این مسئله وارد شده احمد در آن تدلیس و خیانت کرده است، به اینجا رسیدیم که یک دسته از مهدیین بودند در روایات که اینها در زمان هر امامی وجود داشته اند افرادی مثل محمد حنفیه، نمی دانم مثل مسلم بن عقیلی که خود آنها هم ادعا می کنند که اینها مردم را به سمت امام هدایت می کردند و سوق می دادند، تبلیغ می کردند، مبلغ دینی بودند، منبری بودند، خطیب بودند، کتب می نوشتند، شما همه اینها را می توانید در همین قالب مهدیین بیاورید اصطلاحاً که گفتیم در این دسته از روایات که احمد به آن استدلال کرده آمده یک ادعای را مطرح کرده بود که بله ببینید این روایات نمی خواهد بگوید مهدیین امام نیستند بلکه می خواهد بگوید اینها رتبه پایین تر از امامت را دارند که ما گفتیم یک: با اصل روایت در تعارض و تناقض است و این دروغ است که روایت تصریح می کند اینها مقام امامت ندارند مقام خاصی ندارند یکی آنها محمد حنفیه بود، پس این را آوردیم، بعد آوردیم ثابت کردیم که اساساً بحث مهدیین جعل توسط اهل سنت بود ذیل روایت خلفای إثنی عشر، دسته دیگر از مهدیین را آوردیم که این مهدیین که در روایت آمده حصر شدند در ائمه إثنی عشر، موضوعات مختلفی را کنار این قضیه مطرح کردیم، آمدیم سراغ یک موضوع که احمد اینجا ادعا کرده بود بله این مهدینی که اشاره شده مقام امامت ندارند نه امام هستند رتبه پایین تر؛ گفتیم این ادعای احمد را می خواهیم نقد کنیم بعد از آن دسته بندی مهدیین؛ نقد اول ما این بود که در کتب خود احمد و در جریان احمد اول این دعوت آقای احمد تصریح کرده بود ائمه و خلفای بعد پیغمبر دوازده نفرند نه یکی کم نه یکی زیاد و تحدی کردیم گفتیم آقایان اتباع احمد که ادعا می کنند ما یک ائمه إثنی عشر داریم یک دسته باز امام پایین تر داریم به نام مهدیین که این دوازده تا با آن دوازده تا می شود بیست و چهارتا گفتم یک روایت از اهل بیت طریق صحیح داشته باشد به اهل بیت رسیده باشد معتبر باشد که اهل بیت و ائمه تصریح کرده باشند امامان بعد رسول خدا دوازده تا نیستند بیست و چهارتا هستند دوازده تا ما هستیم که رتبه بالاتریم، دوازده تای دیگر مهدیین اند که رتبه پایین ترند، معتبر و صحیح هم نمی خواهم، جعلی، ضعیف، اصلاً هر چه فقط بیاورید نشان بدهید که اهل بیت اینگونه بیان فرموده باشند که منِ بچه شیعه که مدعی هستم می خواهم در اعتقاداتم همان اعتقاداتی باشد که اهل بیت به من دستور دادند بتوانم طبق این روایت بگویم بله ما 24تا داریم دسته بندی کنیم یک ائمه إثنی عشر داریم که رتبۀشان بالاتر است، یک 12تا مهدیین داریم که امام هستند در رتبه پایین تر از این دوازده تا، کجا هست این روایت؟ تحدی کردیم تا الآن ما چنین روایتی را ندیدیم.

حالا این جلسه می خواهیم بگوییم این حرف احمد هم دروغ هست چرا دروغ هست؟ چون آقای احمد در کتب دیگرش و جاهای دیگرش یک سری مطالبی را مطرح کرده که از آن مطالب خروجی اش این هست:

احمد ادعا کرده است افضل بر پیغمبر و ائمه إثنی عشر است، نه تنها احمد پایین تر از ائمه إثنی عشر نیست بلکه احمد ادعای افضلیت بر پیغمبر و امیرالمؤمنین و بقیه ائمه دارد؛ یعنی جلسه قبلی یک تحدی را من مطرح کردم گفتم ائمه چه دارند که احمد بصری ندارد و ادعا نکرده؟ چه مقامی را امیرالمؤمنین دارد که احمد بصری آن را برای خودش ادعا نکرده و ندارد؟ این یک سؤال دیگری بود که این جلسه من مطالبی را از کتاب این جریان به شما نشان خواهم داد که در آن ثابت می کند احمد ادعای افضلیت بر پیغمبر و امیرالمؤمنین و اهل بیت و ائمه إثنی عشر را دارد که تعارض پیدا می کند با آن ادعای قبل که مهدیین دو دسته اند و ما مثلاً رتبه پایین تر از امامت را داریم در جای ذیل آن روایتی که امام صادق فرمودند مهدیین امام نیستند اینها یک عده ای از شیعیان ما هستند که مردم را به سمت ما دعوت می کنند.

من برای اینکه اولین مدرک و مستند این ادعای خودم را مطرح کنم خب یک مبانی داریم شیعه، اهل سنت هم تا یک قسمت آن (برای پیغمبر بله برای ائمه نه) که ما می گوییم پیغمبر افضل همه مخلوقات هست، یک نکته ای هست؛ در روایات شیعه و سنی وارد شده که وقتی حضرت آدم آن سهو و اشتباه را انجام داد به واسطه توسل به پیغمبر و اهل کسا خدا آن سهو و اشتباه حضرت آدم را که آن باز خودش بحث مفصلی دارد را بخشید، روایات شیعه هم نقل شده سنی هم نقل شده که واسطه فیض بین خدا و بشر حتی انبیاء به مانند حضرت آدم معتقدیم ما این چهارده معصوم اند، این روایت در کتب اهل سنت هم آمده بحث توسل حضرت آدم به اهل کسا، لذا این اعتقاد اجماعی هست بین شیعه و سنی که پیغمبر افضل همۀ مخلوقات هست که ما آن ائمه را هم با حضرت زهرا (سلام الله علیها) را کنارش داریم، پس با این مقدمه می خواهیم برویم جلو، آقای احمد بصری در کتاب «سیزدهمین حواری» نویسنده آقای علاء سالم یکی از بزرگان این جریان، در این کتاب صفحه 101 می آید می گوید که:

عقل می گوید که روح پیامبر که مقام بالاتری دارد پیش از روح آدم که مقام پایین تری دارد خلق شده و هیچ دلیل عقلی برای رد کردن این حقیقت وجود ندارد، قرآن این دلیل را موافق حکمت و عقل می داند.

سیزدهمین حواری، نویسنده علاء سالم، ص 101-102

ما اینجایش هیچ مشکلی نداریم، صفحه 102:

بنابراین این روح پیش از آدم (علیه السلام) بوده است و این دست یا روح خلق شده همان پیامبر است و هر کس که خداوند بخواهد که دستی برای او سبحان متعال برای جاری ساختن آنچه از خلقت در مخلوقات اراده می فرماید می باشد.

یعنی حرفش این هست که خدا به واسطه این افراد امورات این عالم را می چرخاند

اینان همان دست های خدا هستند که با آنها خلق می کند و آنها همان اولین خلایق نزدیک و مقرب هستند، و آنها همان دارندگان مقام های عالی هستند که مکلف به سجده بر آدم نیستند چرا که از نظر مقام از او بالاترند.

احمد اینجا یک حرفی را می زند می گوید پیغمبر و این ائمه إثنی عشر و این معصومین بر آدم سجده نکردند هنگامی که خدا دستور داد که ملائک و مخلوقات بر آدم سجده کنند اینها بر حضرت آدم سجده نکردند، چرا؟ چون پیغمبر و ائمه معصومین این چهارده معصوم افضل بر حضرت آدم بودند، ادامه اش توضیح می دهد:

یعنی ارواحی که آدم را خلق نمودند و به همین دلیل مکلف به سجده بر آدم نبودند

چون پیغمبر و ائمه إثنی عشر اینها تازه خالق بودند خلق کردند بقیه را

چرا که آنها برتر از او و از نظر مقامی بالاتر از او بودند، اما از نظر نقلی: بیان روشنی وجود دارد که روح پیامبر و آل محمد (ص) پیش از خلقت آدم و تمام خلایق خلق شدند؛ بسیار پیش تر از این عالم جسم ها یا این عالم جسمانی.

این مقدمه را لازم بود که مطرح بشود، حرف احمد در این کتاب این هست؛ پیغمبر و این ائمه إثنی عشر و معصومین چون خود اینها افضل بر حضرت آدم بودند و خود اینها باعث به وجود آمدن حضرت آدم بودند و واسطه فیض بین خدا با بشر اینها اند اینها بر حضرت آدم سجده نکردند، اگر سجده کرده بودند چه می شد؟ حضرت آدم افضل می شد از پیغمبر، این مقدمه را لازم هست داشته باشیم چون مقدمه مهمی هست که با توجه به این من مطالب خودم را مطرح می کنم، ما همیشه گفتیم هر آنچه که شما فکر کنید در این عالم وجود دارد که از آن بشود یک طوری به عنوان یک مقامی به عنوان یک رتبه ای درجه ای حساب بیاورید، یک شیء متبرکی، نکته مثبتی؛ احمد ادعا کرده من هستم، هر چه که شما فکر کنید هر خیری را هر شیء متبرکی را، آقای احمد کلاً همه را برداشته، این که گفتم دیگر چه هست که این آقا ادعا نکرده الآن با توجه به همین بحث مان یک به یک به آنها می رسیم، این را گفتم که تعجب نکنید که ایشان این حرف ها زده، کتاب «پاسخ های روشنگرانه» جلد چهارم، آقای احمد بصری در صفحه 83 می آید نکته را مطرح می کند

حجر الاسودی که در رکن خانه ی خدا قرار داده شده، تجلی و نماد موکّل بر عهد و پیمان است و همان سنگ بنای است که داود و  حضرت عیسی (علیه السلام) ذکر کردند و این همان سنگی است که در سفر دانیال حکومت طاغوت را منهدم می سازد؛ او

پاسخ های روشنگرانه، احمد بصری، ج 4، ص 83

حالا این حجر الاسودی که الآن کجاست؟

مجری:

در کعبه.

استاد شریفی:

سنگی را که حالا مردم به آن متبرک می شوند حالا در ادامه بحث ها می آوریم که اصلاً داستان این سنگ چه بود یک اشاره ای به آن خواهم کرد از روی همین کتاب خود احمد می آورم، احمد می گوید این سنگ

همان قائم آل محمد یا مهدی اول

منِ احمد بصری هستم، حجر الاسود آقای احمد می گوید این من هستم، حالا چطوری این آقا هم سنگ هست هم الآن یک بشر هست؟ چون خود این سنگ در روایات ما آمده که ادامه می آورم این مَلکی بود که خدا از آسمان به زمین منتقلش کرد تبدیل شد به سنگ، اصلاً جنس این یک چیز دیگر هست، پس این حجر الاسود آقای احمد بصری هست

همانطور که در روایت های پیامبر مطرح شده

پس این ادعای اول.

مجری:

مهدی اول شاید بینندگان بگویند که نگفته اینجا من هستم.

استاد شریفی:

این آقا می گوید مهدی اول منِ احمد بصری هستم، حالا ادامه اش را می آورم هنوز مستندات هست، کتاب بعدی «متشابهات» جلد چهارم، آقای احمد بصری، صفحه 4

من شیری هستم که با علی (علیه السلام) در بدر و حنین و اُحد فریاد کرد.

من حبیب رسول و شکوفه زیبای او به امور دینم.

من نهری فلان در بهشتم.

من حجر الاسود و رکن یمانیم.

 متشابهات، احمد بصری، ج 4، ص 4

اینهم ادعای بعدی این آقا، صفحه 77؛ حالا حجر الاسود چه هست؟

او فرشته ای است که کتاب عهد و میثاق را در خود گرفته و آن حجر الاسود است که در رکن عراقی کعبه قرار دارد و او در حقیقت انسان است، او مهدی اول یمانی است

متشابهات، احمد بصری، ج 4، ص 77

که این آقا ادعا دارد من مهدی اول و یمانی موعود هستم، حالا پاورقی هم زده که از امام صادق پرسیدند چرا باید حجر الاسود لمس بشود؟

فرمود:هنگامی که خدای عزیز و جلیل آنگاه که پیمان بنی آدم را گرفت سنگی از بهشت را خواند پس به او فرمان داد و این سنگ کتاب میثاق را در خود گرفت و این سنگ بر هر کس که میثاق را وفا کند شهادت می دهد.

پس این سنگی که الآن در کعبه وجود دارد که از بهشت آمده است که خود آقای احمد می گوید از فرشتگان بود این سنگ را احمد بصری می گوید منِ احمد بصری هستم، ربطش به موضوع ما چه هست؟ ربطش در این قسمت اینجاست؛ «پاسخ های روشنگرانه» جلد چهارم، در اینجا در صفحه 73

پیامبر خدا اهمیت حجر الاسود و ارزش و فضیلت آن را با گفتار و کردار خود بر عهده گرفت و همین بس

پاسخ های روشنگرانه، ج 4، ص 73

حجر الاسود هم که احمد گفت من هستم

همین بس که بدانی پیامبر خدا آن را بوسید و بر آن سجده کرد.

ما آنجا بحث اول مان چه را ثابت کردیم؟ سجده دلیل بر برتری هست لذا پیغمبر و ائمه که بر آدم سجده نکردند چون آنها افضل بر حضرت آدم بودند، حجر الاسود آقای احمد بصری هست با آن مبنای که احمد تعریف کرده بود وقتی پیغمبر به حجر الاسود سجده می کند یعنی چه؟ یعنی این حجر الاسود که احمد می گوید من هستم بر پیغمبر و اهل بیت افضلیت پیدا می کند، پیغمبر بر حجر الاسود سجده کرد

و این در حالی است که پیامبر خدا جز بر حجر الاسود بر هیچ جای دیگر کعبه سجده ننموده.

این نکته اول که ثابت می کند احمد خیلی زیرکانه، حالا یکی یکی پیش می رویم می بینید چطور جلو می آید؛ خیلی زیرکانه این حرف را می آید مطرح می کند که همه کاره عالم منِ احمد بصری هستم حتی پیغمبر و ائمه هم زیر مجموعه من هستند که جلسه قبلی من حالا اگر رسیدم این را می آورم که جلسه قبلی گفته بود روایات امامت منِ احمد حاکم بر روایات ائمه إثنی عشر هست، این نکته اول در این کتاب، صفحه 78:

پیامبر خدا وارد خانه ی خدا شد و کارش را با حجر آغاز کرد و به آن خاتمه داد و به اصحابش نیز دستور داد

پاسخ های روشنگرانه، ج 4، ص 78-79

پس می گوید پیغمبر وقتی آمد وارد خانه خدا شد اول کارش و آخر کارش با منِ احمد بصری بود، اول و آخر من هستم، هم اول هم آخر من هستم، کدام شیعه تا به حال اینها را شنیده بوده؟ اصلاً مزخرفاتی که این آقا بافته اینطوری به هم

و به اصحابش دستور داد که آخرین کار آنها در خانه خدا استلام (لمس و بوسیدن) حجر الاسود باشد، این بوسیدن در هر طواف مستحب هست و لمس کردن آن باعث آموزش گناهان و ریزش خطاها هست، پیامبر خدا بر حجر الاسود سجده گذاشت و پس از آن که سنگ را بوسید پیشانی را بر آن نهاد، از این چیزها می توان دریافت که جز این که حجر الاسود مهم ترین چیز در خانه ی خدا باشد.

پس مهم ترین مسئله در این عالم در باب دین و معنویت آقای احمد بصری هست نه پیغمبر و اهل بیت و ائمه إثنی عشر و معصومین، اول و آخر آقای احمد، پیغمبر سجده می کند به احمد؛ دلیلش را هم آوردیم که می گوید هر کس سجده کند آن کسی که بر او سجده شده او افضل است بر سجده کننده، اول و آخر احمد، پیغمبر هم به همه سفارش کرده، مهم ترین امر خدا هم احمد بصری، پیغمبر هم خودش سجده می کند، دورش هم باید طواف کرد، اصلاً نکته اینجا این تیکه قشنگ اش اینجاست که می گوید:

 لمس این حجر الاسود هم باعث آمرزش گناهان و ریزش خطاها می شود

پس آن کس که شما را و خود پیغمبر می آمده لمس می کرده، چون اینها معتقدند ائمه هم اشتباه خطا زیاد انجام دادند، پس آنچه که موجب بخشش، موجب آمرزش گناهان می شود که پیغمبر هم به احمد رجوع کرده آقای احمد بصری هست.

صفحه بعد صفحه 79

و این به وضوح کامل بر انطباق آیه ی زیر بر قائم آل محمد (علیه السلام) یا حجر الاسود دلالت دارد.

این آقا خودش را قائم در روایات می گوید من هستم منِ احمد بصری هستم، حجر الاسود هم که تصریح می کند دیگر، پس این آیه ی قرآن طبق حرف احمد مربوط به آقای احمد بصری، کدام آیه؟ سوره یوسف آیه 4

آنگاه که یوسف به پدر خود گفت: ای پدر در خواب دیدم

4/یوسف

در خواب چه دیده حضرت یوسف؟ یازده ستاره و خورشید و ماه بر حضرت یوسف سجده کردند، می گوید:

قبلاً معنی این سجده را هنگامی که این آیه را بر امام مهدی تأویل کردند بیان نمودم ولی سجده در اینجا به هنگام تأویل آن بر قائم برای فاطمه و سرّ به ودیعه نهاده شده در او می باشد درست مانند این که سجده برای کعبه و حجر الاسود نهاده شده است.

پس در واقع این آقا می گوید اینجا این خواب تعبیرش این هست که آنها بر حجر لأسود سجده کردند آن یازده ستاره و ماه و خورشید بر حجر الأسود

بنابراین در اینجا خورشید پیامبر هست، ماه امیرالمؤمنین هست و یازده ستاره یازده امام از فرزندان امیرالمؤمنین و حضرت زهرا هستند که عباتند از امام حسن تا امام زمان

که این یازده تا با پیغمبر و امیرالمؤمنین بر حجر الاسود که آقای احمد بصری باشد سجده نموده اند؛ تأویل از جیب در آوردن مثل جناب آقای أبو هریره در کتاب صحیح بخاری که وقتی گفتند اینها را از کجا می آوری این روایات را؟ خیلی از صحابه به او اعتراض کردند، یکی از آن روایاتش این است که خانم عایشه به او اعتراض کرد که من همسر پیغمبرم من این روایت ها را از او نشنیدم، أبو هریره آنجا در جوابش گفت آن موقع که شما در خانه به خودت می رسیدی و خودت را آرایش می کردی من داشتم از پیغمبر روایت می گرفتم، یکی دیگر از أبو هریره پرسید اینها را از کجا می آوری شما؟ گفت از جیب خودم، آقای أبو هریره هم از جیب خودش روایت می آورد این آقا هم آیات قرآن را می آورد اینطوری با این آیات قرآن بازی می کند خیلی راحت، آقا این آیه قرآن؛ طبق این آیه قرآن تفسیرش این هست پیغمبر، امیرالمؤمنین و ائمه ی که از نسل امیرالمؤمنین و حضرت زهرا هستند بر منِ احمد بصری سجده کرده اند، سجده را هم که آوردیم یعنی افضلیت نسبت به کسی که برایش دارد سجده می کند، پس این قسمت اول بحث مان که این را ثابت کردیم طبق مبنای احمد الآن احمد افضل است و پیغمبر و اهل بیت مفضول یا پیغمبر و اهل بیت افضل، احمد مفضول؟

مجری:

نه دیگر طبق مبنای هم که هفته گذشته فرمودید خودش اصل شد دیگر.

استاد شریفی:

أحسن، همه کاره احمد افضل بر پیغمبر و اهل بیت پیغمبر، حالا إن شاءالله ادامه بحث مان باز من نکات بعدی را در خدمت شما خواهم بود.

مجری:

یک تماس تلفنی داریم آقای محمد از کرمانشاه، اگر صدای ما را می شنوید سلام عرض می کنم.

بیننده:

سلام عرض می کنم خدمت شما، آقای شریفی من آن شب هم مزاحم تان شدم شما به من گفتی یک روایت بیاور که آیه تطهیر راجع به زنان پیامبر نیست، من هم از امام جمعه مان چند روز پیش پرسیدم گفت آیه تطهیر راجع به زنان پیامبر هست.

استاد شریفی:

من به شما گفتم روایت بیاور نگفتم شما نقل قول از مثلاً آقای X بیاورید، من هم می گویم به فلان عالِم مان گفتم گفت همچین روایتی وجود ندارد، این که سنگ روی سنگ بند نمی شود که.

بیننده:

اگر حق با شما بود من می گویم غلط کردم.

مجری:

نه دور از جان، دلیل می خواهند، استاد می گویند دلیل، اگر دلیل دارید بیاورید دلیلش را بیاورید دلیل هم بر اساس روایات دیگر.

استاد شریفی:

بله بحث سر این هست که شما فرمودید آیه تطهیر در مورد همسران رسول خدا (ص) هست، من به شما نکته ای را مطرح کردم گفتم چگونه است که خود کسانی که شما مدعی هستی این آیه در مورد این افراد هست و خود رسول خدا که مفسر این قرآن هست خود رسول خدا نه تنها نفرموده است که این قسمت از آیه «إنما یرد الله» تا آخر قسمت آیه تظهیر در مورد همسران من هست، همچین روایتی نداریم، بلکه تصریح فرمودند همسران من مصداق این قسمت از آیه نیستند، خود زنان رسول خدا هم روایت صحیح که بدون اشکال باشد نداریم که ادعا کرده باشند این روایت در مورد ما هست، از آن طرف اولین کسی که مدعی شد این آیه این مقطع در مورد همسران رسول خدا هست عکرمه ناصبی بود و بزرگان شما و صحابه تصریح کردند این آیه مختص هست به اهل کسا، من از شما پرسیدم گفتم شما یک روایت بیاورید از منابع خودتان، منابع مان نه، یک روایت که همسران رسول خدا ادعا کرده باشند که این آیه مصداقش ما هستیم و این روایت صحیح و بدون اشکال باشد، شما الآن می گویید من رفتم از مثلاً امام جمعه پرسیدم امام جمعه گفته در مورد زنان رسول خدا هست؛ این که ادعا هست، پاسخی برای سؤال ما دارید در این رابطه یا نه؟

بیننده:

قرآن مگر شماره بندی نشده؟ آیه تا آیه مگر یک شماره اولش یک شماره آخرش نیست؟ شما چرا همیشه از قرآن می ترسید آقای شریفی؟ آیه قرآن را کامل به مردم نشان بدهید، اگر راست می گویی آیه قرآن را کامل نشان بده آیه پنج تا خط هست شما یک بیت آخرش را می آوری وقتی که اسم زنان پیامبر را گفته «يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ» آیه راجع به زنان پیامبر هست، نمی دانم شما چرا از قرآن می ترسید؟ آقا آیه را کامل نشان بده شماره دارد وسطش.

استاد شریفی:

شما اگر سیاق آیات را می خواهی مد نظر بگیرید آن آیه ی که در فضیلت آقای أبو بکر می آورید بحث آیه غار، آیات قبل و بعدش در مورد منافقین نازل شده، اگر بخواهیم اینطوری حساب بکنیم که اشکال خیلی بر می گردد به شما، دوست بزرگوار ببینید بحث علمی کنید من جلسه پیش به شما پاسخ دادم آیات قبل ذم زنان پیغمبر هست که اگر این خطاها را انجام بدهید اینگونه اینگونه شما توبیخ خواهید شد، وسط این بحث یک آیه ی نازل می شود، خود آیه تطهیر یک آیه مجزا هست مفسرین شما هم تصریح کردند به این نکته، اینجا خدا یک جمله معترضه را دارد بیان می کند که من و شما بفهمیم که یک عده ای جدای از این زنان رسول خدا هستند که اینها از هر گونه رجسی پاک اند، اگر قرار بر این باشد که آیه مصداق زنان رسول خدا هم باشد خدا دارد آیات قبلش ذم زنان رسول خدا را مطرح می کند که اینها دچار خطا و اشتباه می شوند و اگر شدند اینگونه مجازات می شوند بعد ادامه اش خدا می گوید اینها از هر رجسی پاک اند؛ این که دیگر یک چیز خارج از درایه هست خارج از آن حکمت و آن ادبیات و زبانی هست که خدا می خواهد مطرح کند، من و شما هم اینگونه صحبت نمی کنیم، من از شما این سؤال را دارم؛ در بخاری روایتی را دارید که خود خانم عایشه تصریح می کند در قرآن در مورد ما هیچ آیه ی قرآنی نازل نشده إلا جریان إفک، خود عایشه تصریح می کند در قرآن به جز جریان إفک که حالا سر آن هم بحث داریم ولی فعلاً از باب الزام کاری به آن نداریم، خانم عایشه در صحیح بخاری می گوید جز جریان إفک در قرآن چیزی در مورد ما نازل نشده، شما بهتر از خانم عایشه قرآن فهمیدی؟

بیننده:

می دانید مثل چه می ماند؟ من الآن به شما می گوییم سلام آقای شریفی خسته نباشید خوبید، ده دقیقه بعد مجری که کنارت نشسته بگوید آقای شریفی شما مثلاً ثابت کن که این آقا منظورش شما بودید، آقا من اسم شما را آوردم، گفته «يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ» ای زنان پیامبر.

استاد شریفی:

همان چند آیه قبل را که می خواهی را بخوان برای من، ترجمه اش را بخوان حالا عربی اش را نمی خواهد بخوانی همان ترجمه اش را بخوان ببینیم چه می گوید.

بیننده:

اینجا می گوید خداوند اهل بیت من را پاک کند، نگفته اهل بیت من پاک اند و معصوم اند.

استاد شریفی:

خیلی خوب دوست من فکر می کنم کفایت کند، شما چندتا سؤال ما را قرار شد پاسخ بیاورید، من به شما دوباره می گویم عایشه تصریح می کند آیه ی در قرآن به جز إفک برای ما نازل نشده، از آن طرف هم به شما گفتم فهم پیغمبر، خود زنان پیغمبر این هست که این آیه در مورد همسرانش نیست، شما اگر می توانی ثابت کنی ادعایت را آن روایتی که ادعا کردید برای من بیاورید دوست من آقا محمد.

بیننده:

آنها هیچ وقت دنبال این نبودند که شاخ و شانه بکشند و بیایند ادعای شان بشود.

استاد شریفی:

دوست من تفسیر قرآن هست شاخ و شانه کشیدن چه هست، شما دارید جسارت می کند، هفته پیش گفتم پیغمبر گفته زنان من شامل آیه نمی شوند، گفتی پیغمبر هم حالا یک چیزی گفته دیگر هر چه که پیغمبر بگوید قرار نیست درست باشد ما می کوبیم به دیوار، شما هفته پیش پیغمبر را زیر سؤال بردی، این هفته باز می گویی زنان پیغمبر اهل شاخ و شانه کشیدن نبودند که بخواهند بیایند بگویند این آیه در مورد ما هست، اگر اینطوری باشد که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی آید برادر من، این چه حرفی هست؟ این چه استدلالی هست؟

بیننده:

باشد ممنون.

استاد شریفی:

بزرگوارید، شما دفعه بعدی آمدید آن روایتی که جلسه قبل هم صحبت شد و الآن هم گفتید امام جمعه ما گفته هست آن را برای ما بیاورید آقا محمد.

بیننده:

من الآن می گویم سلام آقای شریفی، شما باید بعداً بگویید این آقا مدرک باید بیاورد که منظور من بودم؟

استاد شریفی:

دوست من این چه استدلالی هست؟ برادر من من دوباره به زبان عامیانه خودم می گویم متوجه بشوی؛ الآن شما را مثال می زنم؛ شما چند نفر اعضای خانواده تان هست؟

بیننده:

چهار نفر.

استاد شریفی:

چندتا پسر و دختر داری؟

بیننده:

یک پسر دارم و سه تا دختر.

استاد شریفی:

حالا من اینطوری استدلال می کنم؛ دختران آقا محمد خانواده آقا محمد اگر، ببخشید نمی خواهم جسارت کنم می خواهم فقط متوجه موضوع بشوید، خانواده آقا محمد اگر شما دزدی کنید خدا از شما ناراحت هست، خانواده آقا محمد اگر دروغ بگویید خدا از شما ناراحت هست، خانواده آقا محمد اگر شما غیبت کنید خدا از شما ناراحت می شود، اینجا یک دفعه ای آن آقا زادۀشما که یک مقام عصمتی دارد که جدای از این سه تا دخترشما هست آنجا می گویم آی مردم بدانید این یکی از خانواده آقا محمد این از هر رجس و پلیدی پاک هست، می خواهم بگویم این شخص از بقیه خانواده آقا محمد جدا هست یک مقام و فضیلت خاصی دارد که این مصداق حرف من که دارم نسبت به قبلی ها می گویم اگر این کار را گناه را بکنید اینگونه مجازات می شوید این گناه را بکنید اینگونه مجازات می شوید این جدا هست این هیچ رجس و پلیدی ندارد، به این می گویند جمله معترضه، این را من جلسه قبل هم توضیح دادم الآن هم به شما می گویم باز هم شما دارید حرف خودتان را می زنید.

 ممنونم از آقا محمد عزیز با اینکه به هر حال اختلاف نظر داریم ولی ممنونم از شما که تماس گرفتید با برنامه و شبکه خودتان، إن شاءالله در جلسات بعدی و برنامه های بعدی هم حضرت عالی را دوباره زیارت کنیم آقا محمد.

مجری:

إن شاءالله با دلیل تشریف بیاورید قرآن هم دم دست تان باشد ببینیم که آخرش این آیه تکلیفش روشن بشود.

استاد شریفی:

حالا من هنوز نیاوردم اصلاً روایات، اقوال علماء، ببینید چون بحث ما موضوع احمد هست من نخواستم خیلی ورود پیدا کنم، اساتید ما بارها نشان دادند روایات را آوردند تفسیر علمای تان را آوردند همه را مفصل در این شبکه بارها و بارها نقد کردیم هنوز به بحث روائی تازه من نرسیدم فقط بحث همین پرسش و پاسخ های عقلی بود که با همدیگر و تعارضات و تناقضات حرف های شما که با هم پیش رفتیم.

مجری:

یک تماس دیگر هم داریم سرکار خانم رعنایی از مشهد، سلام عرض می کنم خدمت شما بفرمایید.

بیننده:

خسته نباشید، من یک سؤال داشتم از آقای شریفی؛ من در یک کانالی عضو هستم یک کانال مذهبی هست در مورد امام زمان و اینطور چیزها، نشر پُست می کردیم بعد یک مستندی را ما نشر دادیم در مورد ظهور و اینها، مستند اریوال؛ یک مقدار که جستجو کردم مستند اریوال هست سازنده اش هم آقای عبدالله هاشم هست که بعداً مثلی که منحرف شدند، بعد یک بنده خدایی آمدند به من گفتند نشر این پُست مشکل دارد از نظر حالا بخاطریکه این آقا جزء دسته مثلی که آقای احمد الحسن یمانی هستند بعد گفتند نشر پُست شان مشکل دارد چون اگر کسی به واسطه این پُست وصل بشود به آقای یمانی مسبب اش شما هستید، بعد من این را به مدیر کانال مان گفتم مدریر کانال مان گفتند ما مستند را به صرف مستند داریم پخش می کنیم بخاطر حقایقی که داخل مستند هست، نه بخاطر اینکه مثلاً حالا طرفش بعد آن منحرف شده یا قبلش منحرف شده، ما به طرف کار نداریم به مستند و واقعیت مستند کار داریم، من می خواستم ببینم حالا دچار دگانگی شدم این مستند واقعاً مشکل دارد؟

استاد شریفی:

ببینید خانم رعنایی من سؤالم از شما این هست؛ آیا این مستند مبتنی بر روایات و کلام اهل بیت هست؟ اصل مسئله این هست، یا خیر یا بله، اگر خیر؛ کلاً از اساس باطل هست، اگر بله؛ خب این کلام کلام معصوم هست چه لزومی دارد؟ شما بروید سراغ همان کلام خود معصوم، چه لزومی دارد شما از یک مستندی کسی را به سمت جریان و فرقه های دروغین و ضاله ببرید؟ این حکایت حکایت همان قرآن سر به نیزه ای هست که در مقابل امیرالمؤمنین در صفین شد؛ آن قرآن هست اما دارد از این قرآن سوءاستفاده می شود ابزاری می شود برای تبلیغ باطل لذا امیرالمؤمنین در رابطه با شعار خوارج تصریح کرد شعار حقی هست که از آن دارد به نفع باطل استفاده می شود، این مستند اگر کلام اهل بیت نیست که از اساس هیچ، اگر تازه از کلام اهل بیت گرفته شده شما با این مستندتان اگر به اینجا برسید که حتی، احتمال بدهید که یک نفر هم با توجه به این سوءاستفاده این افراد از این مستند می خواهند جذب کنند به سمت خودشان شخصی را، نباید این کار را انجام بدهید چون ما به اندازه کافی هم مستند داریم هم کلام اهل بیت در دسترس ما هست.

بیننده:

پس در کل مشکل دارد دیگر؟

استاد شریفی:

بله مشکل دارد.

بیننده:

متشکرم.

استاد شریفی:

خواهش می کنم.

مجری:

برگردیم به بحث مان.

استاد شریفی:

موضوع ما ادعای افضلیت احمد بر ائمه إثنی عشر بود، ما بحث سجده را مطرح کردیم در رابطه با ادعای حجر الاسود بودن آقای احمد، می خواهیم برویم سراغ یک موضوع دیگر که در آن هم سجده پیغمبر و اهل بیت بر احمد بصری هست؛ کتاب بعدی «سیزدهمین حواری» جناب آقای احمد بصری در صفحه 9 تصریح می کند:

کتاب سیزدهمین حواری پیش رو:

خواننده گرامی! صاحب این کتاب (احمد بصری) همان سیزدهمین وصی است بنابراین ایشان همان رهایی بخش و منجی وعده داده شده ی جهانی است که همه ی پیروان ادیان منتظرش هستند، از آن رو که نقشه ی خداوند سبحان برای مرد رهایی دهنده در روز موعودش در نهایت سرّی بودن بوده است.

سیزدهمین حواری، احمد بصری، ص 9

این آقا در نهایت سرّی بودن آمده جلو و تنها منجی و رهایی بخش دنیا از این ظلم و جور است به عنوان سیزدهمین وصی، این آقا در پرسش یک استدلال می کند به کتب اهل کتاب تورات و انجیل و کتب های اهل کتاب مسیحیت و یهود

پرسش یک:

آقای احمد بصری در برخی از کتاب هایش بیست و چهار پیر در رؤیای یوحنا را به دوازده امام و دوازده مهدی که در وصیت رسول خدا ذکر شده تفسیر فرمودند، پرسشی که در اینجا مطرح می شود؛ این بیست و چهار پیر بره ی به صلیب کشیده شده ای که در میان خودشان است را خطاب قرار می دهند، این بره کیست؟

یکی از کتب اهل کتاب یک داستان های نقل می کند که بیست و چهارتا پیر اند و یک شیر است و یک بره ای است و اتباعش از او سؤال می پرسند این 24تا پیر چه کسانی اند؟ این بره چه کسی است؟ حالا برویم ببینیم بره چه کسی است که رؤیای یوحنا پاسخ می دهد، حالا خود رؤیای یوحنا را می آورد آقای احمد در صفحه 14، این متن آن رؤیای یوحنا است:

یکی از آن پیران به من می گوید گریان مباش اینک آن شیری که از سبط یهودا و ریشه ی داود است، غالب آمده تا کتاب و هفت مهرش را بگشاید، به ناگاه دیدم در میان تخت و آن چهار حیوان و در وسط پیران، برّه‌ای چون ذبح‌شده ایستاده است و هفت شاخ و هفت چشم دارد و هفت روح خدایند که به تمامی جهان فرستاده می‌شوند. پس او آمد و کتاب را از دست راست تختنشین گرفته است. و چون کتاب را گرفت، آن چهار حیوان و بیست و چهار پیر به حضور برّه در افتادند.

سیزدهمین حواری، احمد بصری، ص 14-15

یعنی سجده کردند، بیست و چهارتا کی ها بود؟ ادعا کرده بود 24تا 12تا ائمه 12تا هم مهدیین اند، بعد یک بره هست که باز این 24تا پیر جلوی بره سجده می کنند

و این بیست و چهار پیر برای زنده

که منظور همان بره هست

تا ابد الآبدین به روی در افتادند و سجده نمودند.

صفحه 15

از این متون برای شما روشن می شود کسی که یک مرتبه به صورت رمزگونه با شیر به او اشاره شده، مرتبه دیگر به او به عنوان بره ذبح شده اشاره شده یکی از بیست و چهار پیر می باشد.

بعد اینجا آقای احمد بصری؛ 24تا پیر اند که مهدیین اند و ائمه إثنی عشر، یک بره هست که هم به عنوان شیر از آن استفاده شده به صورت رمز، هم به عنوان بره، آقای احمد در کتاب دیگرش «نامه ی هدایت» تصریح می کند که آن بره منِ احمد بصری هستم

و این هم بعضی از متون از رؤیای یوحنا صاحب حق و حق را آشکار و روشن می کند.

نامه ی هدایت، احمد بصری

بعد اینجا:

سپس آمد و کتاب را از دست کسی که روی کرسی نشسته گرفته است، هنگامی که کتاب را گرفت چهار حیوان و بیست و چهار پادشاه جلوی گوسفند نر سجده کردند.

آنها ائمه بودند، می گوید:

برای خدا

حالا چه گفتند پیغمبر و ائمه به آقای احمد؟

برای خدا ما را از هر قبیله و زبان و فرقه و امت با خون خود خریدی

پیغمبر و ائمه دارند به احمد می گویند تو ما را نجات دادی و برای خدا با خون خود خریدی

و ما را برای خدا پادشاه و کاهن قرار دادی پس روی زمین پادشاهی می کنیم

اصلاً توی احمد بصری بودی به ما این مقام نبوت و امامت را دادی که ما روی کره زمین به عنوان خلیفه و حجت خدا آمدیم، نه تنها سجده بلکه اصلاً تو باعث شدی.

مجری:

واسطه فیض.

استاد شریفی:

أحسن دقیقاً، خود این یک بحث مفصلی دیگر دارد که اساساً احمد می گوید من بودم که باعث شدم این خلافت و این امامت و این مقام نبوت را به پیغمبر و ائمه إثنی عشر دادم، سجده که هیچ، من بودم این کارها را کردم.

ما در این جلسه تا اینجا به این نکته رسیدیم که احمد تصریح کرده بود کسی که سجده می کند در مقابل کسی مثل سجده ای که مخلوقات در مقابل حضرت آدم داشتند دلیل افضلیت بر حضرت آدم هست لذا پیغمبر و معصومین ائمه إثنی عشر که از حضرت آدم افضل بودند بر حضرت آدم سجده نکردند، همین آقای احمد این دلیل را که می آورد دلیل افضلیت پیغمبر و ائمه را بر حضرت آدم بر همین که سجده نکردند مطرح می کند، همین آقای احمد در چند کتاب خود در دو موضوع ادعا کرده که یک: من حجر الاسود هستم و پیغمبر و ائمه بر منِ حجر الاسود سجده کردند من اول و آخر هستم، من واسطه فیض هستم، در کتاب دیگرش باز تصریح می کند که در کتاب اهل کتاب یعنی مسیحی ها و یهودی ها و در کتب آنها داستانی آمده به نام رؤیای یوحنا؛ در آن رؤیای یوحنا بیست و چهار پیر که اینها ائمه إثنی عشر اند و مهدیین، این بیست و چهارتا، اینجا به یک تعارض تناقض دیگر هم اشاره کنم؛ جالب هست این بیست و چهارتا در این داستان که یک بره ی در این داستان هست این 24نفر بر آن بره سجده می کنند، سؤال: اینجا می شود جندتا؟ یک بیست و چهارتا داریم یک بره؛ می شود چندتا؟ 25تا، این الآن که جور در نمی آید این می شود 25تا، اضافه می شود، اینها می گویند ما 24 امام داریم، این 24 پیر هم ائمه إثنی عشر اند با مهدیین، یک بره هم هست که باز این 24تا بر او سجده کردند که می شود 25تا.

مجری:

یک چهارتا هم اضافه اند.

استاد شریفی:

باز آن چهارتا را توجیه می کنند او اصلاً چیز دیگر هست، ولی تصریح اش این هست که این 24تا پیر ائمه إثننی عشر و مثلاً مهدیین، بره هم که باز می شد احمد مهدی اول؛ می شود 25تا، اصلاً شیر در شیری هست آقای صفایی، از این 24تا 25تا ما زیاد در این جلسات آوردیم، اینها بر این احمد بصری سجده می کنند تا ابد الدهر، بعد چه می گویند؟ تو بودی آقای احمد تو بودی که به ما این مقام را بخشیدی ما را نجات دادی و تو بودی که به ما مقام امامت را دادی به واسطه تو ما این مقام را از خدا گرفتیم، اول و آخر همه چیز حتی برای پیغمبر و ائمه إثنی عشر طبق ادعای احمد آقای احمد بصری هست، پس جلسه قبلی که گفتیم این روایتی که امام صادق فرموده این مهدیین هیچ مقام خاصی ندارند یک عده از شیعیان ما اند مردم را دعوت می کنند؛ ذیل آن جواب داده بود که نه اینجا نفی امامت نیست فقط می خواهد بگوید مهدیین رتبه پایین تر از ائمه إثنی عشر اند، اینکه الآن تو خودت را بردی به عرش، ائمه را آوری به کف، این با آن تناقض و تعارض دارد.

ممنونم از شما جناب آقای صفایی و شما بینندگان عزیزی که تحمل فرمودید بنده را در این یک ساعتی که در خدمت شما بودیم.

مجری:

أحسنتم، خیلی ممنون و متشکر

يوسف گمگشته باز آيد ، اگر ثابت شود

در فراقش همچو يعقوبيم و حسرت ميخوريم

تشکر می کنم از کارشناس ارجمند جناب استاد علی شریفی و همچنین شما بینندگان عزیز و ارجمند، برنامه را با این دعا به خاتمه می رسانیم که

الهم عجل لولیک الحجة بن الحسن الفرج والعافیة والنصر وجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 

 

 

 

 

 

 


مهدی یار>

شبکه ولی عصر مهدی یار مهدویت انتظار استاد شریفی احمد بصری مدعیان دروغین