مهدی یار

قسمت هفتاد و هفتم برنامه مهدی یار با کارشناسی استاد شریفی و ارشاد
موضوع:اشتراکات احمد بصری و بهائیت در مسئله خواب (2)


 

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ: 10/03/1401

برنامه: مهدی یار

مجری:

بسم الله الرحمن الرحیم، اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم، السلام علی المهدی الذین وعد الله عزوجل به الأمم و علی آبائه الطیبین الطاهرین المعصومین.

عرض سلام  و ادب و احترام خدمت شما بینندگان جان منتظران جان جانان حضرت مهدی موعود ارواحنا فداه در هر نقطه ای از جهان، ان شاءالله که تحت توجهات و عنایات خاصه حضرت زندگی تان پر از خیر و نور و برکت باشد و غمی جز غم دوری یار در دل تان برقرار نباشد، تبریک و تهنیت عرض می کنم فرا رسیدن دهه مبارکه ولایت و دهه کرامت را، همچنین میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) را به تمام شیعیان و عاشقان  و دوستداران حضرت شان، در خدمت شما هستیم با برنامه مهدی یار، کرسی مهدویت ویژه نقد فرقه های انحرافی و مدعیان دروغین از شهر مقدس قم جبار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و از شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) همچون برنامه گذشته در خدمت کارشناس ارجمند جناب استاد علی شریفی هستیم و از مباحث شان استفاده می کنیم و همچنین از طریق اسکایپ در خدمت جناب استاد حسن ارشاد هستیم، و ان شاء الله ایشان را هم در خدمت شان خواهیم بود ضمن اینکه چون برنامه اختصاص دارد به نقد دو فرقه اتباع احمد و همچین اتباع فرقه بهائیت شماره ای را عزیزان زیرنویس می کنند مخصوص این اتباع ان شاءالله که تماس خواهند گرفت مخالفین و اتباع فرقه احمد و اتباع بهائیان، و این شماره مخصوص این افراد هست می توانند تماس بگیرند و ان شاءالله تماس بگیرند و وارد خط بشود و سؤالات و یا شبهات خودشان را مطرح کنند.

سلام علیکم خیلی خوش آمدید

استاد شریفی:

عرض سلام و شب بخیر دارم خدمت شما جناب آقای صفایی گرامی شما مخاطبین و بینندگان عزیز شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) خوشحال هستیم که بار دیگر در خدمت شما عزیزان و شما جناب آقای صفایی هستیم، بنده هم به نوبه خودم تبریک عرض می کنم فرا رسیدن دهه و هفته کرامت را و میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) که تحت عنایت این بی بی بزرگوار زندگی مان موفق تر از روز های گذشته باشد در خدمت شما هستیم.

مجری:

ان شاءالله، رب العالیم خیلی ممنون و متشکرم بحثی را که از هفته گذشته آغاز فرمودید در حقیقت یک تطبیقی بود بین فرقه های انحرافی و به صورت خاص بین فرقه احمد الحسن و فرقه بهائیت و در حقیقت جناب استاد شریفی نکاتی را پیرامون فرقه احمد الحسن می گفتید، و آقای دکتر جناب استاد حسن ارشاد نکاتی پیرامون بهائیت و تطبیق می شد و اشتراکات اینها برای ما نمود و ظهور و بروز پیدا می کرد، حالا می خواهید یک خلاصه ای بفرمایید از بحث و بحث جدید را مطرح بفرمایید.

استاد شریفی:

همانطور که فرمودید ما از هفته گذشته بحث جدیدی را شروع کردیم، اشتراکات جریان احمد بصری با فرقه ضاله بهائیت و از موضوعی خواب هم شروع کردیم، هدف مان این بود که نشان بدهیم جریان احمد بصری حرف جدیدی برای گفتن ندارد، هر آنچه که مطرح کرده است همان کپی پیست از جریان بهائیت است، فقط یک روتوش رویش کشیده شده رنگ و لعابش عوض شده، و إلّا مبنا همان هست، حرف ها محتوایش همان است، و مطالبی هم جلسه گذشته مطرح شد اصل این که جریان خواب و میزان اعتبار خواب در جریان احمد و جریان بهائیت دقیقاً یکی است، و گفتیم یکی از اصلی ترین اشتراکات فرقه های دروغین همین مسئله خواب هست، در جلسه گذشته جناب استاد ارشاد مطالبی را آوردند که من اسکنش را هم نشان دادم که حلقه اصلی جریان بهائیت که حروف حی به آنها می گویند و 18 نفر هستند، اینها به واسطه خواب به جریان بهائیت پیوستند و ایمان آوردند، خب همین مسئله در جریان احمد هم به وفور یافت می شود و برایش دلیل و مردک هم الی ماشاءالله از کتب احمد هست، بطور مثال این عکسی که  خدمت شما بینندگان عزیز نشان داده می شود، ببینید من تصویر را بزرگتر کنم که خود این عکس را ببینیم اول، جناب آقای شیخ ناظم العقیلی است، نفر علمی جریان احمد بصری، ایشان از نظر علمی نفر اول این جریان است ، و بیشترین کتاب هایی که نوشته شده در این جریان از اتباع احمد کار ایشان هست، ایشان چیزی که خودشان در فضای مجازی و کانال ها و سایت های رسمی خودشان پخش کردند شیخ ناظم چگونه از خدا درباره حقانیت سید احمد الحسن پرسید، حالا سید بودنش را هم فعلا کاری نداریم، چگونه آقای ناظم العقیلی به عنوان نفر علمی جریان احمد به آقای احمد ایمان می آورد، قسمت اول، حالا جواب می دهد خودش، می گوید:

من در حقیقت در این امر (پرسش از خدا) یک چیز را تجربه کرده ام و آن توسل به حضرت زهرا است که در شداید و سختی ها به او پناه می برم در آن شب من خیلی مضطرب بودم، پس از خدا خواستم که اگر این امر حقیقت دارد آن را به من نشان دهد، پس با خشوع به نماز و توسل به حضرت زهرا (س) پرداختم و در همان شب خوابیدم و در رؤیا دیدم که امام مهدی بر پشت بام منزل من بود و همه مردم را دعوت می کرد،

خب آقای ناظم می گوید می خواهم ایمان بیاورم یا بگویم احمد باطل است، چه اتفاقی برایم افتاد به چه واسطه ای من ایمان بیاورم، پس اصل ایمان آقای ناظم العقیلی خواب  است، در قسمت دومش، می آید می گوید خواب دیدم امام زمان را که داشت دعوت می کرد برای آقا احمد،

صبح بعد از بیداری متوجه شدم که دعوتی برای امام مهدی آمده و در این دعوت مردم امتحان شده و اکثراً شکست می خورند

در اوایل دعوت وقتی که خوابی را برای طلبه ها دعوت می کردم بدترین جوابی که می شنیدم این بود که خواب بر خود تو حجت است، اما زمانی که دعوت منتشر شد و مردم شروع کردند به تعریف خواب های خود، این ها چاره یا جز تکذیب و تکفیر رؤیا نداشتند بنابر این کم کم مجبور شدند به رؤیا کفر ورزند

خب حرف آقای ناظم العقیلی این است که حرف ناظم العقیلی به عنوان نفر اول علمی جریان احمد بصری به واسطه خواب، به آقای احمد ایمان آوردم، و بقیه را هم که دعوت می کردم برایشان از خواب می گفتم، دقیقاً همان مسیری که در جریان بهائیت هم اتفاق افتاد و ما مشاهده کردیم، این تکمله ای بود بر بحث جلسه گذشته که ببینید جریان بهائیت سران اصلی اش با خواب ایمان می آورند به بهاء جریان احمد بصری سران اصلی اش و اولین دلیلی که برای اثبات حقانیت احمد ارائه می کنند خواب است و با خواب به احمد می پیوندند، یک سؤالی ما جلسه قبل مطرح کردیم حالا همین سؤال را دوباره اینجا چکیده و خلاصه اش را می گوییم، سؤال این است در منابع روایی شیعی کجا می توان ثابت کرد که به آقا رسول خدا و بقیه ائمه اصحاب پیغمبر و اصحاب امیرالمؤمنین و امام حسن تا آقا امام مهدی (عج) این اصحاب و این حلقه اصلی که مورد قبول ما است اینها مهمترین دلیل شان و اصلی ترین دلیل شان برای این است که ایمان آوردند به این امام معصوم و پیغمبر خواب بوده، شما اصلاً می توانید پیدا کنید این نکته را؟ پس ما یک فرهنگی داریم یک مکتبی داریم، و یک مذهبی داریم،  که احمد مدعی هست من هم تابع همان هستم، و اساساً من هم آن هستم، حالا این مذهب و مکتب و این فرهنگ و این عقیده ای که به ما رسیده، آیا می توانند اتباع احمد ثابت کنند که حلقه اصلی اصحاب با خواب ایمان آوردند به آن امام و امام هم تصریح کرده که بهترین و بالاترین و مهمترین و اولین دلیل حجیت من این است که شما خواب می بینید و آن اصحاب خواب دیده باشند، یا نه، اگر بود بیاورید ما هم ایمان می آوریم، اگر نبود مشخص است شما خلاف مسیر اهل بیت را رفتید و اتفاقاً این اشتراکات شما با فرقه های ضاله دیگر مثل جریان بهائیت است، این سؤال را ما دوباره مجدد می پرسیم تلفن زیرنویس شده، این تلفن در مرحله اول مختص هست به اتباع احمد بصری ما بارها تحدی کردیم که اگر مرد هستید بسم الله تشریف بیاورید ما حول این موضوع با شما مناظره و گفت و گو می کنیم میلیون ها انسان بیننده این برنامه هستند، اینها هدایت بشوند، ما در خدمت شما و جناب استاد ارشاد هستیم برای ادامه بحث

مجری:

خیلی ممنون و متشکرم، در حقیقت یک روشی هست از لحاظ روش شناسی اگر بخواهیم بررسی کنیم این روش یکی از روش های مهم فرقه های انحرافی است.

حالا ارتباط مان با جناب استاد حسن ارشاد برقرار شده، خدمت ایشان سلام عرض می کنیم، جناب استاد سلام علیکم، تبریک عرض می کنم بفرمایید در خدمت هستیم.

استاد ارشاد:

عرض سلام و خدمت شما و عزیزان امیدوارم که این ایام که ایام مبارک هست بر عزیزان مبارک باشد، من خیلی خوشحالم که در خدمت عزیزان هستم، من وضعیت را با توجه به توضیحاتی که جناب استاد شریفی مطرح کردند، بگویم که اینها هنوز به پای بهائیت صد و هفتاد و خورده ای سال یعنی بابت در واقع نرسیده اند و آنها خیلی قشنگ تر اینها تقریر کردند و من مانده ام که اگر هم دارند کپی می کنند ناشیانه و خیلی سست و سبک و اصلاً من واقعاً بگویم الآن برای شما که چطور طراحی کردند، حداقل اینها می آمدند پهلوی ما آموزش می دیدند، 10 سال پیش در پنتاک این آقای رحیمی در آلمان بود کجا بود، روم زدند از آلمان، ایشان حداقل آن موقع می آمد این حرف ها را یاد می گرفت، و به این بزرگوار آقای احمد بصری یاد می داد، که حداقل بروز تر کنند نه اینکه از آن سیستم قبلی بدتر بکنند؛ ببینید بهائیت در ارتباط با خواب، من یک کتابی را معرفی می کنم  خدمت عزیزان این کتاب کتابی است که تمام صحبت هایی که من دارم می کنم، این هفته من این کتاب را پیدا کردم، که بگراند، یعنی روی خود صفحه این کتاب را نشان می دهم، سیری در عوالم رؤیا، این کتاب  وحی منزل است در تشکیلات بهائیت، وقتی ک این مهر زیر یک کتاب در تشکیلات بهائی می خورد، یعنی مورد اتفاق جامعه جهانی بهائی هست، یعنی کسی نمی تواند بگوید این راوی اش سست است ما قبول نداریم، اصلاً بهائیت یکی از نکاتی که بسیار مهم است و عزیزان بدانند این است که وقتی لجنۀ آثار امری زیر یک کتاب می خورد، اینها می گویند ما آخوند نداریم، دسته دسته نداریم، برای اینکه دسته دسته نشویم یک روال داریم برای تأیید کتاب های مان آن فیلتر را بگذراند دیگر ما دسته دسته نمی شویم، و این مورد تأیید بیت العدل است، بیت العدل هم  یعنی خدا،  در سیستم بهائیت، یعنی مورد تأیید تشکیلات بهائی ها، این توضیح را می هم که عزیزان بدانند که قصه چه هست، در این کتاب تمام مطالب رؤیا را در این کتاب آورده، من حالا قبل از اینکه این کتاب را توضیح بدهم از بیرون، سه دسته اینها خواب دارند، حالا نی دانم این آقای احمد بصری هم سیستمش اینطوری هست یا نه؟ یک دسته خواب ها که مفصل من صدها خواب را بررسی کردم و حالا چند تا جالبش را تقدیم می کنم خدمت تان، یک دسته دلالت بر خواب هایی که، همین که آقای شریفی فرمودند، خواب هایی که دلالت بر حقانیت امر باب و بهاء الله دارد، این یک دسته، یک دسته خواب هایی که پیش بینی هایی که اینها بر مبنای خواب من باب فضیلت خودشان قلمداد کردند، یعنی مثلاً آقای عبد البهاء که اگر برسیم می خوانیم که در بندر حیفا پرندگان هر کدام در دهان شان یک دینامیت است، یعنی عین لفظ اینها است، یعنی کسانی اینها را دارند می گویند که قائل به  تطبیق علم و دین و مذهب نباید با خرافه باشد، آئین ما خرافی نیست، یک چیزی عجیب و غریبی، یک دسته خواب های این چنینی که اینها آینده را پیش بینی می کنند،  یا اصلاً خود عبد البهاء خواب دیدند که یک پرنده هایی آمده اند دینامیت دست شان هست و بعد حالا اینها چطور تعبیر می شود، مفصل است، یک دسه خواب هایی هم هستند که اوامر شرعی را در خواب دیدند، یعنی بهاء الله به خواب عبد البهاء آ مده گفته فلان کار را بکن اینها گفتند چشم، یعنی حجیت شرعی داشتن خواب ها در بین اینها و حالا یک دسته چهارم هم هستند که این مطالب مطالبی هست که گفته خواب را می بینید اگر به نفع ما بود درست است، اگر تطبیق با اوامر باب و بهاء الله نداشت اینها دو هزار نمی ارزد،

استاد شریفی:

استاد دقیقاً همین نکته آخری که شما فرمودید احمد هم نعل به نعل همین را آورده

استاد هوشیار:

حالا اگر خواستید من اینها را سندش را می دهم یعنی گفته حالا ما گفتیم خواب اما جلوتر نروید،  خوابی اصالت دارد که در جهت تأیید امر ما باشد اگر امر ما را تأیید کرد خواب، اگر قرار است خواب حجت باشد حالا در خواب من دیدم تو بر حق نیستی، در خواب دیدم خلاف حق تو، اگر خواب حجت است هم در اثبات حجت است هم در نفی حجت است، و اینها را ما در این منابع می بینیم، و بعضی از افراد را اینها نگاه می کنند ببینند با چه چیزی اینها خام می شوند، دقیقاً بیزینس بر مبنای علایق و سلایق مخاطب هست، اگر وقت باشد در حد دقیقه یکی از مبلغین بزرگ قاره آمریکا خانم بهناز بهادری است که در تقابل با من بریده و آخرین حربه اش یعنی در قاره آمریکا در فضای مجازی در ایران افراد را در گروه های مختلف که حالا یک موقع اگر بحث بهائیت مستقل داشته باشید من برای تان توضیح می دهم مستند که طی این 25 سال گذشته چه بلایی بر سر این مردم آوردند و اگر نیروهای خدوم ما در ضابطین قضایی و قوه قضائیه و در این سیستم نبود چه بلاهایی سر ما می آمد و متأسفانه رسانه اینها را در معرض عموم قرار ندادند، حالا من نمی دانم روی چه حسابی، و اینها باید در معرض عموم قرار بگیرد که چه هجمه هایی آوردند و چقدر اینها افراد را تحت تأثیر قرار دادند ولی خب به لطف خدا این حرف هایی که ما زدیم بسیاری از اینها را برگردانده اگر فرصت باشد ایشان آخرین حربه اش برای اینکه من را برگرداند یا منصرف بکند از بهائیت، این خانمی که مبلغ درجه یک در قاره آمریکا و در ایران یکی از محورهای جدی است، یعنی در قاره آمریکا گروه های مختلف تلگرامی و گروه های مختلف دیگر البته بیشتر در تلگرام آن موقع که با ایشان ما ارتباط داشتیم، تشکیل می دهند و نگاه می کنند ببینند مزاج طرف چیست، ایشان فکر کرده بود مزاج من از این مزاج های خوابی هست، اگر فرصت هست جملات ایشان را من بگویم، البته تصویر ایشان را از این با حجاب تر من سراغ ندارم، یعنی همه تصویرها فاتحه مع الصلوات است، این یک دانه را من پخش می کنم گوش بدهیم

فایل صوتی:

درود بر آقای ارشاد عزیزم ان شاء الله که خوب و خوش باشید، البته با آن صحبت هایی که در آن، اصلاً از آن نقد تخصصی تان خوشم نمی آید، یعنی اصلاً اسمش نقد نیست، حمله تخصصی است، تا نقد تخصصی، این حملات و اصلاً کلاً از هیچ حمله ای خوشم نمی آید، دوست دارم همه جا محبت باشد، خیلی ناراحت شدم از صحبت هایی که آنجا راجع به من داشتید، ولی خب من بخشیدم ان شاء الله که خدا هم می بخشد، دیشب یک خوابی دیدم من خواب هایم برایم خیلی ارزش دارد در خواب دیدم من و شما داریم یک برنامه تلویزیونی پر می کنیم، در این برنامه داریم جوان ها را دعوت می کنیم به صلح و دوستی و محبت و به اینکه قدر خودشان را بدانند و به اینکه وقت شان را هدر ندهند، هدف شان را انتخاب کنند،  و دنبال هدف شان بروند، خیلی جالب بود این خواب برایم خیلی لذت بخش بود، برای اینکه در خواب احساس کردم شما دوست من هستی، خیلی خوشحال شده بودم من همیشه شما را دوست خودم می دانم ولی شما همیشه به من حمله می کنی چرا نمی دانم، شما به اعتقاد من حمله می کنی، چرا نمی دانم، یک طوری ته دلم می گوید خودتان می دانید که بهاء الله حقیقت است، خودتان می دانید که حضرت اعلای موعود است، ولی چرا نمی خواهید قبول کنید نمی دانم به هر حال خواب خوبی بود امیدوارم که یک روزی کنار هم باشیم و همه جوان ها را دعوت کنیم به صلح و دوستی و آرامش.

استاد ارشاد:

برای اینک شبهه نشود من یک نقشه را پشت سرم گذاشتم سریع بگویم،  این خانم، خودمان را ما کشتیم صدها ساعت بحث کردیم یک کلمه دلیل نداشت برای حقانیتش یعنی می گوید تو به من حمله می کنی در حالی که این نقشه را که پشت من می بینید این نقشه ای هست که  جامع جهانی بهائی بی آی سی، در سازمان ملل از سال 1996 تا 2017 پخش کرده این نقشه نقشۀ رسمی تشکیلات بهائی در سازمان ملل است، چهار تا نقطه سبز در کل دنیا دارید می بینید یکی از این نقاطی که خیلی سبز هست یاران هست، یعنی بالاترین حملات را از سال 1996 تا 2017 که به سازمان ملل گزارش داده این خانم و  اتباع این خانم که من این نقشه را نشان دادم که عزیزان یک دفعه فکر نکنند که  این دارد راست می گوید نه شدیدترین حملات را جامعه جهانی بهائی در ایران پا گذاشته در ایران1996،  تا الآن و نقشه ها و فلان، حالا  اگر بعداً موقعیت بود و بحث بهائیت مستقلاً داشتیم من می گویم 25سال گذشته اینها چه کارهایی کردند و جلوی هجمه اینها را واقعاً سربازان خدوم حجت بن الحسن نمی بودند در عرصه فضای دفاع از کیان این مملکت اینها واقعاً به یک جاهای عجیب و غریبی رساندند، حالا اینها مفصل است، این را من عمداً تقدیم کردم خدمت عزیزان که بدانید به اینها ما می گوییم آقا همین الآن مگر شما تلفن ندادید آقای شریفی بزرگوار، این برای ایران است اینجا برای ایران است، شما می گویید در ایران ما تریبون نداریم، این تریبون برای ایران هست رسمی هم برای یکی از مراجع هست، زنگ بزنید همین الآن حرف تان را بزنید، و بگویید ایراد حرف ما کجا است، که اینطوری به خواب نکشد با خواب نایی شخصی من را دعوت کنی، دیگر من واقعاً این را توهین به خودم تلقی کردم، یعنی من ظاهرم اینقدر داستان دارد که تو تصور کردی خصوصی به من یک خوابت را بگویی من می روم روی ویبره بهم می ریزم استدلال و منطق و همه اینها را می گذارم کنار، حالا من مطالب علمی بعدی را که بسیار مهم است یعنی اینها خود بهائیت در همین کتاب نقل کردن از سید کاظم رشتی، شیخ احمد احسائی، که خواب دیدند یک جوان 25 ساله ای که دارد به او بشارت می دهد بعد تک تک خواب هایی که به واسطه این خواب ها افراد ایمان آوردند به باب و خواب های مدل عبد البهاء که من اینها را بگویم هم جالب است برای خود بهائی ها در ارتباط با ذکر کرامت برای خودشان یعنی یک سری خواب های اینها از درون اینها کرامت برای خودشان در می آورند که خود اینها دلیل بر حقانیت ما است و اینها را من تقدیم می کنم خدمت شما.

استاد شریفی:

ممنونم جناب آقای ارشاد، نکاتی که فرمودید در رابطه با این خانم خب ما همین قضیه را دقیقاً در دعوت اتباع احمد می بینیم یعنی همین برنامه ای که الآن دو سال است در خدمت بینندگان هستیم هزار و یک دلیل علمی مطرح کردیم بر رد احمد در گفت و گو های دو طرفه ای که حضوری با این آقایان داشتیم یا در فضای مجازی هزار و یک دلیل عملی آوردیم بر رد احمد و هزار و یک سؤال که جواب بدهید، می گوید ببینید اینها شبهه هست،  حالا چون آقا ارشاد می گوید  من احمد را خیلی اطلاع ندارم چه هست، من به آقای ارشاد ارجاع می دهم اینها را جواب اتباع احمد این هست می گویند اینها شبهه هست حجت خدا با شبهه شناخته نمی شود شبهه هم جواب ندارد، بیا من از عالم ملکوت می خواهم با تو صحبت کنم، خواب، این خانم بهائی گفت آقای ارشاد من از نقد علمی شما اصلاً خوشم نمی آید، و نقد هم نیست حمله علمی هست، اسم را هرچه می خواهی بگذار، من به این کاری ندارم من خواب دیدم، یک خواب هم در مورد شما دیدم، این فرقه ای که عقلانیت را ببوسد بگذارد کنار برود سراغ متشابهات محکمات را رها کند برود سراغ متشابهات، این فرقه این مذهب که وقتی دلیل علمی و مستند علمی و عقلی صحبت می کند می گوید من با اینها کار ندارم برود کنار، این مشکل دارد یک جای کار شان می لنگد، حال در این مسئله هم الی ماشاء الله در جریان احمد تناقضات و تعارضات است، چرا؟ یک سؤال از اتباع احمد بپرسم اساساً ما گفتیم چند نوع خواب داریم، یک خواب، خواب هایی است که در روایات آمده که آنچه که شما در روز با آن درگیر هستید و ذهنت با آن در گیر هست، یک قسمت از خواب فریب شیطان است که یک سری افراد را یک سری مأمورین دارد که در خواب بخواهد القائات انجام بدهد، یک قسمت از خواب رؤیای صادقه هست، یعنی ما بگویم سه قسمت چهار قسمت یک قسمت از آنها رؤیای صادقه هست که شرایط خودش را دارد، آیا آن شرایط محقق می شود، آخرین مرحله، این رؤیای صادقه آیا ما تعبیرش را می دانیم یا نمی دانیم، این مسئله خیلی مهمی است، یعنی شما نمی توانی بگویی، تازه هنوز تشخیص بدهی که رؤیای صادقه بوده یا نبوده، دو این رؤیای صادقه بوده آیا تعبیرش را بلدی؟ نه، آیا در احکام و حقایق حجیت دارد؟ خیر، حالا نگاه کنید نکته اینجا هست، من از اتباع احمد می پرسم، من یک خواب دیدم الآن، بینی و بین الله قسم جلاله هم می خورم من دوتا خواب دیدم، بر ضد جریان احمد، در یک خواب آقا امام زمان به من دستور داد در یک خواب آقای امام جواد که بر ضد این جریان مبارزه کن، در مقابلا ین جریان بایست و عنایاتی که من از اهل بیت در جریان مبارزه با احمد در این سه سال دیدم، در آن هفت سالی که در مقابل وهابیت ایستادم و دارم بحث می کنم ندیدم، موقعی که من نقد جریان احمد را شروع کردم سه سال پیش بود تقریباً یک سال یک سال و نیم قبل از جریان کرونا، به دستور آیت الله حسینی قزوینی، من ده سال است که در کار نقد وهابیت و اهل سنت هستم، آن عنایاتی که در زندگیم از اهل بیت در نقد احمد دیدم در نقد وهابیت و اهل سنت ندیدم، من خواب ندیدم، من نمی گویم خواب حجت است، می خواهم قرینه است، اینهایی که می گویند خواب حجت است، احمد می گوید خواب نص مستقیم هست، وحی هست از جانب خدا، من به قدری که در تلاش برای اثبات بطلان شما از اهل بیت خواب دیدم یک سومش را و یک چهارمش را برای وهابیت و اهل سنت ندیدم، الآن چکار کنم؟ بعد اینجا آقایان می گوید که از کجا معلوم که رؤیای صادقه هست، خودتان می گویید کسی اهل بیت را در خواب ببیند، خود اهل بیت و خود امام را دیدید روایت داریم هر کس امام را در خواب دید شیطان نمی تواند شکل امام و پیغمبر بیاید، می گویم خب این را که خودتان روایت کردید، دوم از کجا معلوم این رؤیای صادقه هست، بعد تعبیرش چیست، همین خواب را شما برعکس مگر نمی بینید،  می گویید امام زمان گفت احمد بر حق است، چرا آنجا نمی روید سراغ تعبیر، که تعبیرش را ما بلد نیستیم حالا احمد اینجا که گیر می کند یک حرفی را می زند حرفش این هست که اساساً رؤیا متشابه هست و قابل تشخیص نیست، کجا؟ کتاب رؤیا در مفهوم اهل بیت، این کتاب را ببینیم.

انسان تعبیر رؤیای خویش را نمی داند، زیرا رازی از رازها بوده، و این به معنای عدم انطباقش  بر زمین مادی نیست، رؤیا حامل و در بر دارنده اسرار الهی بسیاری می باشد که زمان کشف و آشکاری علنی آنها هنوز فرا نرسیده است و به خصوص ارتباط و رؤیا با ظهور مقدس امام ما

رؤیا در مفهوم اهل بیت

رؤیا اگر راز هست، اگر سر هست و کسی نمی تواند کشفش کند کسی نمی تواند آشکارش کند، کسی نمی تواند این تأویل و تعبیرش کند خب این رؤیایی که اتباع احمد برای احمد می بینند اینها چیست؟ خب اینها همه باطل است که، سر است راز هست کسی هم نمی تواند مصداقش را تشخیص بدهد، کسی نمی تواند این را کشف کند، چطور به ما که رسید نمی شود تشخیص داد به شما که رسید می شود تشخیص داد؟ سؤال بعدی این است آقایانی که می گویید خواب حجت است، خواب راه شناخت حجت خدا است و خدا از اخبار غیبی می دهد، اتصال وحی به بینندگان هست، من یک سؤال دارم چند میلیارد نفر روی کره زمین دارند زندگی می کنند آقای صفایی، پنج میلیارد آن سه میلیارد را هم تخفیف دادیم،  پنج میلیارد انسان روی کره زمین زندگی می کند آیا خدا قصدش هدایت بشر هست یا نیست، این قائده لطف است که باید خدا برای هدایت بشر ابزار را  بفرستد، اینها می گویند مهمترین ابزار خواب است، مهمترین سریع ترین و اصلی ترین ابزار هدایت بشر خواب است، که خبر غیبی است و وحی از جانب خدا، خب خدا هم از باب قائده لطف باید این ابزار را در اختیار قرار بدهد، خدا اینا ابزار هدایت را در اختیار من قرار ندهد فردای قیامت نمی تواند من را توبیخ کند، می گویم به من چیزی نمی رسید، خبر نداشتم برای من چه ابزاری آوردی رسول آوردی به قو این آقایان خواب دیدم، پس من را نمی توانی توبیخ کنی، خدا هم پس باید ابزار هدایت را بیاورد، مهمترینش هم که خواب است، یک سؤال از هشت میلیارد سه میلیارد به کنار، پنج میلیارد انسان روی کره زمین زندگی می کنند، چرا فقط آن کسانی که اتباع احمد که بحث خواب را مطرح می کنند فقط کسانی خواب دیدند که درگیر جریان احمد هستند، احمد چند نفر اتباع دارد، در یکی از این گروه های تلگرامی این آقا آمد اعلام هم کردند که فردا شب آقای احمد قرار هست خودش بیاید سخنرانی کند، الآن اعلام بشود بینی و بین الله امام زمان مثلاً در فلان گروه تلگرامی می خواهد سخنرانی زنده بکند، چند میلیون یا چند میلیارد آدم می روند ببینند، خب شیعه ها که همه بالإتفاق، 300-400 شیعه می رود برای دیدن، اهل سنت و وهابیت می خواهند ببینند این مهدی شیعه چه می خواهد بگوید، آنها بیشتر از ما هستند، یعنی یک جمعیت شاید 2 -3 میلیاردی می آید که این امام زمان شیعه که آمده مهدی موعود چه می گوید؟ احمد آمد در یک گروه تلگرامی 2هزار نفر کل جمعیتی که جمع شده بودند، از این 0 هزار نفر 1000 نفر ما مخالفین بودیم که ببینیم این آقا چه می گوید که سوتی هایش را بگیریم، حالا سؤال 2هزار نفر نه 10 هزار نفر، نه 20 هزار نفر، بگو 100هزار نفر یک میلیون اتباع احمد چرا از این 5-6 میلیارد جمعیت دنیا فقط این 100 میلیون و یک میلیون و 20 میلیون و 10 میلیونی که با احمد درگیر هستند، بعضی ها خواب احمد می بینند، بقیه را خدا چرا برای اینها، این اخبار غیبی و این وحی و این ابزار هدایت را نفرستاده، بقیه اینها همه شان چون طبق نظر احمد اینها هیچ کدام مؤمن نیستند، مؤمنین فقط کسانی هستند که به دعوت احمد پیوستند ولی همه مردم، اینها جلوی خدا حجت دارند، چون می گویند برای ما ابزار نفرستادی، این چه ابزار هدایتی است که خدا فقط برای یک عده خاص فرستاده برای بقیه نفرستاده، خب خدا زیر سؤال است اینجا، یک نکته ای که استاد ارشاد مطرح کردند که نکته مهمی هم بود این نکته است که این رنگ بندی کشور های دنیا که در تبلیغ بهائیت هست، پر رنگ ترینش برای کشور ایران بود، در جریان احمد بصری با اینکه زائیده عراق هست، احمد عراقی است در بصره به دنیا آمده زائیده عراق است اما بیشترین هجمه، دقیقاً نگاه کنید اشتراک بهائیت و احمد یک نکته دیگر آن در بحث تبلیغی است بیشترین حمله و تبلیغ برای ایران است و به زبان فارسی، شما این را در  گوگل  قسمتی را دارد که این کلمات در کجای دنیا بیشترین جست و جو را دارد، جریان احمد بیشترین جست و جو و بیشترین درگاه مجازی که نسبت به جریان احمد دارد اتفاق می افتد مربوط به ایران است، چرا؟ این نشان دهنده این است که دشمن برنامه ریخته برای ما، یعنی در روش تبلیغ مکان تبلیغ، چگونگی تبلیغ همه اش را نگاه می کنی می بینی با بهائیت اشتراک دارد، یک کلیپ هست این را ببینیم شبکه این آقایان احمد بصری است که کارشناس این شبکه نسبت به خواب چه چیزی را دارد مطرح می کند و خواب را چگونه معرفی می کند به عنوان یکی از راه های شناخت حجت خدا، این کلیپ شماره یک را باهم ببینیم.

کلیپ:

بحث مطابق با آنچه که قائم آل محمد جناب سید احمد الحسن (ع) آیات قرآنی را تعبیر کردند و تفسیر آن را برای ما باز کردند ما می بینیم که رؤیای صادقه و یا هما بشارات برای مؤمنین یک امر حتمی است که به واسطه آن ایمان مؤمن مستقر می شود، پس یکی از راه هایی که  ما می توانیم مطمئن بشویم که در مسیری که گام بر می داریم مسیر درستی را انتخاب کردیم این است که از طرف خداوند تأییدیه ای را ما دریافت بکنیم که نشان دهنده صحت عقیده و سلوکی است که در آن مسیر حرکت می کنیم، و این موضوع یکی از مهمترین موضوعات  در دعوات و رسالات الهی و یکی از راه هایی که می شود به حجت های خداوند به حقانیت رسالت آنها پی برد ایمان به غیب است چرا که خداوند از طریق غیب و بشارت هایی که به مؤمنین می رساند آنها را آگاه می کند از حقانتی آن رسول و فرستاده ای که به نزد مردم فرستاده و در این دعوت عظیم الهی دعوت یمانی آل محمد (ع) ما می بنیم که هزارا نفر از گوشه و کنار دنیا بدون هیچ گونه پیشینه ای زبانی و قومی، اینها همگی رؤیای صادقه دیدند و اینها هما مؤمنانی هستند که بشارت الهی را در خصوص این دعوت عظیم الهی دریافت کردند و با فرستاده خداوند وصی و فرستاده امام مهدی (ع) بیعت کردند، خوشا بحال این مؤمنین که موفق شدند در این وضیعت آشفته آخر الزمانی  حجت خداوند را

مجری:

ما همچنان منتظر تماس ها هستیم، هنوز هیچ تماسی از اتباع احمد و اتباع بهائیت گرفته نشده با ما،  ما هم منتظریم اولین تماس گرفته بشود.

استاد شریفی:

ان شاء الله که صبر مان خیلی ادامه نداشته باشد، این کلیپ که مشاهده کردید استقرار ایمان به چه هست؟ به خواب هست، استقرار ایمان به خواب است، من سؤال می پرسم آقایان اتباع احمد یک مقدار عقل تان را به کار بیندازید، اهل سنت می گویند ما خواب می بینیم برای حقانیت، حالا من ان شاء الله جلسات بعد شاید بیاورم این را، خواب های اهل سنت، جمعیت آنها هم که خیلی از ما بیشتر است،  خواب می بینند برای حقانیت ابوبکر و عمر و عثمان، و اعتقادات شان، مسیحیت می گویند ما خواب می بینیم، یهود می گویند ما خواب می بینیم، بهائیت می گویند ما خواب می بینیم، شیخیه می گوید ما خواب می بینیم، قادیانی می گوید ما خواب می بینیم، اگر استقرار ایمان با خواب است پس همه اینها چه هستند؟، تواتر آنها هم خیلی بیشتر از شما است شما ده تا خواب دیدی آنها جمعیت شان چقدر از شما بیشتر است، شیعیان هم می گویند ما خواب می بینیم، پس اینک استقرار ایمان با خواب هست این را از کجا در آوردید، یعنی اتفاقاً همین یعنی بطلان شما، چونکه دقیقاً خلاف مکتب اهل بیت دارید می روید، این آقا همه چیز را بوسیده می گذارد کنار، استقرار ایمان با خواب و جریان احمد ما هم همین گونه هستیم، خب بله به همین دلیل داریم می گوییم باطل هستید، چون در مکتب اهل بیت شما نمی توانید پیدا کنید که بگویند استقرار ایمان با خواب است، اتفاقاً امام صادق فرمود، دین خدا عزیز تر از این است که با خواب ثابت بشود، که حالا ان شاءالله در جلسات بعد باز اینها را ما مفصل تر خواهیم آورد، در خدمت استاد ارشاد هستیم.

مجری:

خیلی ممنون و متشکر جناب استاد با ما هستید هنوز؟

استاد ارشاد:

بله در خدمت تان هستیم، یک نکته ای را جلسه گذشته یک اشاره شده، اگر اجازه بدهید در ارتباط با این نکته که جنبه سیاسی بسیار خطرناک دارد برای امنیت ملی ایران، و جامعه شیعه مخصوصاً ایران، تمام اینها  به اعتقاد من بازی هست برای ایران، یعنی در سطح بین المللی بهائیت دارد کار می کن ولی عزیزان دیدند علی رغم اینکه اینها اعتقاد به این دارند که در ایران به اینها زیاد فشار آمده، اقرار خودشان هست در همین نقشه ای که من نشان دادم به عزیزان، ببینید ای نقشه مهم است به جهت اینکه دقیقاً سیستم آقای بَسوی و همان موقع هم ببینید تمام دنیا چهار جا، که آنها هم نقاط مرکزی هست، یک هندوستان هست یکی قسمتی از آمریکا است یکی سنگاپور است یکی ایران هست، در تمام دنیا کار کردند، کل دنیا را 17 هزار قسمت کردند سال 2001، که اسم آن را گذاشتند محدوده جغرافیایی، ولی علی رغم این همه فشار در همین نقشه عزیزان می بینند خودش اقرار کرده، این گوشه نقشه را دارید می بینید، سبز یعنی بالای هزار پروژه موفق در ایران داشته به سازمان ملل گزارش کرده، و پول گرفته بابت اینها و کلی خرج کرده، و از خارج مرز ها در ایران خرج کردند و کار کردند، این هم اعتراف خود اینها است، جلسه گذشته راجع به طاهره قرة العین  عزیز دلم مطلبی گفت من هم مطلبی گفتم، اما اینها را با این نکته ای که من می گویم که این نکته بسیار  خطرناک است و عزیزان باید دقت بکنند، من حس می کنم که اینها هم همین نقاط امنیتی را دارند، ببینید  در این کتاب آقای دکتر نصرت الله محمد حسینی دیگر من مستقیم از روی خود این کتاب دارم من این سند را تقدیم می کنم، می آید می گوید در میان 18 تن مؤمنین اولیه یعنی همان حروف حی، به حضرت باب با نوی فاضله و شاعره جوانی بود که جناب سید کاظم رشید به او لقم قرة العین داده بود وی نیز در کربلا بر اثر زیارت حضرت باب در رؤیا ایمان یافت و سپس با تلاوت، بسیار مهم است اینجا آقای شریفی من دوست دارم اینجا را اگر سندی دارید در ذهن تان این بسیار مهم است از بحث عقیدتی، یعنی بحث عقیدتی زمینه ای هست برای اقدامات سیاسی این خیلی مهم است من سند همین جمله که عزیزان دقت کنند می گوید بر اثر زیارت فلان و سپس با تلاوت کتاب مبارک قیوم الأسماء به اوج ایمان رسید کتاب قیوم الأسماء چه گفته که خانم طاهره قرة العین در واقع به او خود رسید، این کتاب را خانم طاهره قرة العین و کل بابی ها سال 1260 هجری قمری شروع کردند به تدریس کردن، تمام این کتاب آموزه های وهابی هست یعنی خود عبد الوهاب بعداً که از اینها جدا شد، 30 سال عبد می گفت که منطوق بیان، ضرب أعناق، زدن سرها برای براندازی حکومت قاجار، قاجار را رجعت صفتی حکومت بنی امیه می دانستند، در همین صفحه اول خانم طاهره قرة العین دقیقاً آموزه های داعشی را، آموخت با این تفسیر، یعنی این تفسیر دقیقاً همان سیستم وهابیت در عربستان که حدود 7-8 دهه قبل آنجا این تحقق پیدا می کرد، در این تفسیر عزیزان دارند می بینند، می گوید «یا أیها الملک» یک پادشاه دارد دستور می دهد آقای باب، یعنی هنوز از راه نرسیده این را هم طاهره به آن ایمان آورد و ایقان آورد،

«یا أیهاالمک طهر الأرض المقدسه من اهل ردل الکتاب من قبل یوم جاء الذکر فیها بغتة بإذن الله العلی علی الأمر القوی الشدید»

این عربی درب و داغونی که من هم می فهمم مضحک است دیگر وای به حال عزیزان، می گوید هر کس که این کتاب را ه من آوردم رد بکند باید وجودش از روز زمین برداشته بشود و توی پادشاه باید سرش را از تنش جدا بکنی، طهر الأرض المقدسه، یعنی سیستیم بابی چه بر مبنای خواب یکی از استوانه های اساسی حروف حی که با خواب به باب ایمان آورد، وقت عقل نباشد یعنی عقل را می گیرند با مغز شویی که خواب، بله امام صادق (ع) هم روایت داریم همچین چیزی که در ذهن من هست که تو از صبح تا شب فکر آب کن، فکر  می کند شب هم  بعد از یک مدتی فکر آب به ذهنش می رسد، شما راجع به هر چیزی یک مدتی فکر بکنی بعد راجع به او خواب می بنی، اینکه دیگر اظهر من الشمس است، این حجیت نیست، اول عقل را از شما می گیرند مغز شویی می کنند به واسطه خواب دیدن و اینها، قلب شما و روح شما را تسخیر می کند آن ایمان نیست آن تسخیر درون شما است توسط فرقه، برای چه؟ که چه بشود؟ که بکشاند کف خیابان و بر علیه دولت شیعه، حالا آن موقع ناصر الدین شاه ظالم یا هر چیزی، خلاصه یک سیستم شیعه ای بود که مراجعی بودند فلانی بودند، کشور کشور شیعه بود، شیعه را باید تهی می کردند تا بتوانند سوار بشوند، و این خانم با اقدامات تروریستی یعنی با همین مطالب و مطالب دیگری که پر هست در این، من وارد آموزه های تروریستی این کتاب شوم، به واسطه همین کتاب و همین آموزه ها می آید و مدیریت ترور عموی خودش که یک حوزه علمیه عجیبی بود در زمان خودش که صالحیه، یعنی حوزه علمیه صالحیه در قزوین عموی خودش را می کشد،  یعنی خود همین بیسی  هست که روی این، این همه کار را چکار دارد می کند، که در جامعه شیعه چه اتفاقی بیفتد؟ همین اتفاقی که آن موقع می خواست بیفتد و خدا بیامرزد امیر کبیر را، جلوی اینها ایستاد و قد علم کرد، همان عمل را امیدواریم که ان شاءالله  اینها ناموفق هم بودند یعنی با اطلاع رسانی ها افرادی مثل شما اینها همان اول که دارند مغز شویی می کنند باید جلوی اینها را  گرفت، دست شما را من میبوسم آقای شریفی در این مملکت باید قبل از اینکه وضع بحرانی بشود اینها اسلحه بگیرند مثل باب و بریزند در خیابان قلعه طبرسی، اینها را که من می گویم واقعاً عنایت حضرت است که اینها می آید به ذهنم نه اینکه ما هم داریم خواب می بینیم، یعنی هشدار هست شما الآن برای چه وقت تان را گذاشتید در این زمینه؟ برای این وقت گذاشتی که الآن می شود در نطفه خفه کرد، این حرکت غیر منطقی غیر عقلانی و مغز شویانه را اما فردا مثل داستان باب که رسید به قلعه طبرسی رسید به نیریز رسید به زنجان و اتفاقات ناگوار یک عده مغز شویی شده یک عده زامبی وقتی تولید شد توسط این سیستم امنیتی شد آن وقت باید خون بدهید، الآن باید شما آنتن بدهید، الآن شما باید آنتن بدهی تا بعد خون ندهی، این خیلی مهم است، آقای شریفی که خدا خیر بدهد ایشان را سه سال است من دور تا دور ایشان را می شناسم ایشان آن جبهه را دارد، ما هم یک تنگه احدی را این طرف داریم در ارتباط با بهائی ها الآن وقتی  روشنگری بشود طرف بر می گردد دیگر اصلاً نمی ماند در نطفه خفه می شود، اما فردا اگر به دادش نرسی آنتن ندهی کمک نکنی به این شبکه و این اطلاعات پخش نشود، و افراد متوجه نشوند و فریب بخورند، خب فردا اینها ساکت می نشینند؟ و سفت که شد می روند و می گویند یا طهر الأرض المقدسه عین همین، خون بریز و فلان کن، حالا نمی دانم اینها این کارها را مثل اینکه کردند، می رسد به آن نقطه

استاد شریفی:

آقای ارشاد موضوع جلسه بعد مان که شروع کنیم از خواب بیاییم بیرون همین بحث تکفیر  اشتراک بین بهائیت و احمد، چون این چیزهایی که آقای ارشاد گفت دقیقاً در جریان احمد هم این اتفاق افتاده است، حالا اینها را از جلسه بعد بفرمایید، اصلاً موضوع تکفیر باشد آقای ارشاد رفت به آن سمت، یک کلیپ دیگر هست کلیپ شماره دو این را پخش کنید چون ربط پیدا می کند به به حرف آقای ارشاد و موضوع ما تکفیر کسی که معتقد به خواب برای اثبات حجیت خدا نباشد، یعنی از همینجا هم رسیدیم دوباره به اینکه آقا مؤمن نیستند کافر هستند؛ کلیپ شماره دو را ببینیم.

کلیپ:

کسانی که رؤیا صادقه نمی بینند و یا اصولاً رؤیای صادقه را تکذیب می کنند اینها ایمان ندارند، اینها کلام خداوند را تکذیب می کنند،؛ کسانی که رؤیا صادقه نمی بینند و یا اصولاً رؤیای صادقه را تکذیب می کنند اینها ایمان ندارند، اینها کلام خداوند را تکذیب می کنند،

استاد شریفی:

در این کلیپ دوتا نکته بود، کسانی که رؤیای صادقه ندارند ایمان ندارند چون می خواهد بگوید ما گفتیم خواب می بینیم پس مؤمن ما هستیم، کسی که رؤیای صادقه نمی بیند اصلاً ایمان ندارد و از دایره ما خارج است، و کسی که رؤیای صادقه را تکذیب کند هم خدا را تکذیب کرده، حالا اولاً اینکه ما اصل رؤیای صادقه را تکذیب نکردیم، اما قسمت اولش را کار دارم که ان شاء الله از جلسات بعد با آقای ارشاد بیایم در فضای تکفیر ببینیم جریان احمد، من جریان احمد را می گویم استاد هم جریان بهائیت را که اینها آمده اند برای کشتار و برای تخریب اسلام شیعی، حالا جلسه بعد مفصل این را تخریب می کنم،  اما یک نکته ایشان گفت که کسی که رؤیای صادقه نمی بیند کافر است و مؤمن نیست، کتاب رؤیا در مفهوم اهل بیت کتاب برای جریان احمد، سراسر تناقض و تعارض برای این است، روای آورده صفحه 16، بعد می رویم صفحه 17، می گوید شخصی بود شیعه امام کاظم بود قبل از اینکه شیعه بشود اهل سنت بود زمانی که اهل سنت بود رؤیای حسنه و خوب می دید خواب های خوبی می دید، مستبصر شد شیعه شد تمام رؤیاهایش قطع شد دیگر خواب نمی دید آمد پیش امام صادق شکایت کرد که من دیگر رؤیای صادقه نمی بینم خواب خوب نمی بینم چه هست؟ امام صادق به او گفت که مؤمن چون در ایمانش راسخ گردد دیگر رؤیا نمی بیند، احمد هم می گوید، رؤیایی که مقیاس درجۀ ی کمال بوده  و انسان می توان کمال خورد را در آن ببیند می تواند برداشته و رفع شو و دیگر انسان آن را نمی بیند، در صورتی که انسان در ایمان و علم ثابت قدم و استوار گردد همانطور که در حدیث شریف آمده؛ کار به حدیث ندارم نمی خواهم اصلاً تحلیل کنم حدیث را چون احمد به آن استدلال کرده از باب الزام آوردیم، پس کسی که مؤمن هست رؤیای صادقه نمی بیند این آقا می گفت که کسی که ؤیای صادقه نبیند اصلاً مؤمن نیست کافر است، شما می گویید ما رؤیای صادقه می بینیم؟ شما شیعیان رؤیای صادقه نمی بینید، یک اولاً به خدا اشکال وارد است که این ابزار هدایت را برای ما نفرستاده دو این نشان می دهد طبق این روایت و حرف احمد اصلاً مؤمن ما هستیم شما مؤمن نیستید، چون کسی که مؤمن نیست رؤیای صادقه می بیند کسی که مؤمن هست رؤیای صادقه نمی بیند، خب اینها را چکار می خواهید بکنید، از این تعارضات و تناقضات در کتب احمد پر هست چون وقت نیست دیگر من بحث را تمام کنم ان شاءالله در جلسه بعدی در خدمت استاد ارشاد اشتراک دیگری بین بهائیت و احمد آن هم تکفیر غیر اتباع این دو جریان.

مجری:

احسنتم خیلی ممنون و متشکرم جناب استاد آقای شریفی همچنین تشکر می کنم جناب حسن ارشاد که با ما همراه بودند و همچنین شما بینندگان و همراهان همیشگی برنامه مهدی یا ان شاء الله تا برنامه آینده که بازهم در خدمت شما باشیم شما را به ایزد منان می سپارم از جناب استاد ارشاد هم تشکر می کنم و از ایشان خدا حافظی میکنم، والسلام علیکم و حمة الله و برکاته.


  
  • دکتر وحید رضایی

    2 شهریور 1402 - ساعت 17:48

    درود خداوند بر استاد حسن ارشاد و علی شریفی مومن و عزیز.عجرتون با امام زمان صلوات الله علیه

    0 1

مهدی یار>

ایمان به امام عصر صلوات الله علیه اتباع احمد بصری فرقه بهائیت حجیت خواب در فرقه تأویل رؤیا اخبار غیبی ایمان به غیب